Syllabus ( BTEC 666 )
|
Basic information
|
|
Course title: |
Innovative Food Processing Technologies |
Course code: |
BTEC 666 |
Lecturer: |
Assoc. Prof. Dr. Müge İŞLETEN HOŞOĞLU
|
ECTS credits: |
7,5 |
GTU credits: |
3 (3+0+0) |
Year, Semester: |
2023-2024, Fall and Spring |
Level of course: |
Third Cycle (Doctoral) |
Type of course: |
Area Elective
|
Language of instruction: |
English
|
Mode of delivery: |
Face to face
|
Pre- and co-requisites: |
None |
Professional practice: |
No |
Purpose of the course: |
The methods used for food processing and preservation are developing rapidly in the light of technological and scientific advances. Within the scope of this course, it is aimed to give information about innovative thermal and non-thermal technologies used in food processing and their applications in the food industry. |
|
|
|
Learning outcomes
|
|
Upon successful completion of this course, students will be able to:
-
Understanding the principles of innovative technologies and their mechanisms of action on quality and functional properties
Contribution to Program Outcomes
-
Biyoteknolojinin farklı alanlarında kullanılan başlıca yöntemlere hakim olmak
-
Uzmanlaştığı biyoteknoloji alanı ile ilgili endüstriyel ve ticari faaliyetleri takip ederek sektör ile uyum içinde çalışabilmek
-
Biyoteknoloji alanında özgün Ar-Ge projeleri geliştirip yürütebilmek
-
Görev aldığı projelerde üzerine düşen görev ve sorumlulukları en iyi şekilde yerine getirmek
-
Küresel ölçekte hızla değişen şartlara adapte olarak ve yeni imkan ve teknolojilerden yararlanarak biyoteknoloji ile ilgili güncel gelişmeleri yakından takip edebilmek
-
“Yaşam boyu öğrenme” yaklaşımını benimseyerek buna uygun alışkanlıklar geliştirmek
-
Giderek artan bilgi kirliliğinin farkında olarak güvenilir ve kaliteli bilgiyi ayırt edebilmek
-
Biyoteknoloji ile ilgili Türkçe ve İngilizce terminolojiye hakim olmak ve hem akademik ve bilimsel ortamlarda hem de iş dünyasında kendisini her iki dilde de çok iyi şekilde ifade edebilmek
-
Bilimsel toplantılar, sektör buluşmaları, eğitim toplantıları gibi farklı ortamların gereklerine uygun, etkileyici sunumlar yapabilmek
-
Uzmanlaştığı biyoteknoloji alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası mevzuata hakim olmak
-
Uzmanlaştığı biyoteknoloji alanına giren güncel akademik ve toplumsal tartışmalarda bilimsel gerçeklere dayanan ve güçlü fikirler beyan edebilecek nitelikte, saygın bir bilim insanı profili çizmek
Method of assessment
-
Written exam
-
Homework assignment
-
Design the processing technology suitable for the physical, chemical and microbiological properties of the raw material and product
Contribution to Program Outcomes
-
Biyoteknolojinin farklı alanlarında kullanılan başlıca yöntemlere hakim olmak
-
Sağlık biyoteknolojisi, bitki biyoteknolojisi, endüstriyel biyoteknoloji veya sentetik ve sistem biyoteknolojisi alanlarından birinde en üst düzeyde ve güncel bilgilere sahip olmak
-
Biyoteknoloji alanında yeni bilgi ve teknikleri yüksek katma değerli ürünlere dönüştürebilmek
-
Sağlık, tarım, gıda, çevre ve enerji gibi insan hayatı için kritik öneme sahip alanlardaki ihtiyaç ve sorunlara biyoteknolojinin sunduğu imkanlardan yararlanarak çözüm üretebilmek
-
Biyoteknoloji alanında özgün Ar-Ge projeleri geliştirip yürütebilmek
-
Görev aldığı projelerde üzerine düşen görev ve sorumlulukları en iyi şekilde yerine getirmek
-
Küresel ölçekte hızla değişen şartlara adapte olarak ve yeni imkan ve teknolojilerden yararlanarak biyoteknoloji ile ilgili güncel gelişmeleri yakından takip edebilmek
-
“Yaşam boyu öğrenme” yaklaşımını benimseyerek buna uygun alışkanlıklar geliştirmek
-
Biyoteknoloji ile ilgili Türkçe ve İngilizce terminolojiye hakim olmak ve hem akademik ve bilimsel ortamlarda hem de iş dünyasında kendisini her iki dilde de çok iyi şekilde ifade edebilmek
-
Usüllerine uygun olarak, uluslararası standartlarda kaliteli bilimsel makaleler ve tezler yazabilmek
-
Uzmanlaştığı biyoteknoloji alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası mevzuata hakim olmak
-
Uzmanlaştığı biyoteknoloji alanına giren güncel akademik ve toplumsal tartışmalarda bilimsel gerçeklere dayanan ve güçlü fikirler beyan edebilecek nitelikte, saygın bir bilim insanı profili çizmek
Method of assessment
-
Written exam
-
Homework assignment
-
Develop an understanding of the rationale and drivers of innovation in sustainable food processing and preservation
Contribution to Program Outcomes
-
Biyoteknolojinin farklı alanlarında kullanılan başlıca yöntemlere hakim olmak
-
Sağlık biyoteknolojisi, bitki biyoteknolojisi, endüstriyel biyoteknoloji veya sentetik ve sistem biyoteknolojisi alanlarından birinde en üst düzeyde ve güncel bilgilere sahip olmak
-
Biyoteknoloji alanında yeni bilgi ve teknikleri yüksek katma değerli ürünlere dönüştürebilmek
-
Uzmanlaştığı biyoteknoloji alanı ile ilgili endüstriyel ve ticari faaliyetleri takip ederek sektör ile uyum içinde çalışabilmek
-
Biyoteknoloji alanında özgün Ar-Ge projeleri geliştirip yürütebilmek
-
Görev aldığı projelerde üzerine düşen görev ve sorumlulukları en iyi şekilde yerine getirmek
-
Küresel ölçekte hızla değişen şartlara adapte olarak ve yeni imkan ve teknolojilerden yararlanarak biyoteknoloji ile ilgili güncel gelişmeleri yakından takip edebilmek
-
“Yaşam boyu öğrenme” yaklaşımını benimseyerek buna uygun alışkanlıklar geliştirmek
-
Biyoteknoloji ile ilgili Türkçe ve İngilizce terminolojiye hakim olmak ve hem akademik ve bilimsel ortamlarda hem de iş dünyasında kendisini her iki dilde de çok iyi şekilde ifade edebilmek
-
Usüllerine uygun olarak, uluslararası standartlarda kaliteli bilimsel makaleler ve tezler yazabilmek
-
Bilimsel toplantılar, sektör buluşmaları, eğitim toplantıları gibi farklı ortamların gereklerine uygun, etkileyici sunumlar yapabilmek
-
Uzmanlaştığı biyoteknoloji alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası mevzuata hakim olmak
-
Akademik etik ve biyoetik ilkelerine saygılı olmak ve bu ilkelerin değişen şartlara ve ihtiyaçlara cevap verebilecek şekilde güncellenmesine katkı sağlamak
-
Uzmanlaştığı biyoteknoloji alanına giren güncel akademik ve toplumsal tartışmalarda bilimsel gerçeklere dayanan ve güçlü fikirler beyan edebilecek nitelikte, saygın bir bilim insanı profili çizmek
Method of assessment
-
Written exam
-
Homework assignment
|
|
Contents
|
|
Week 1: |
Course Description: Scope, importance, conventional food processing methods |
Week 2: |
Food Processing and Preservation Unit Operations |
Week 3: |
Introduction to innovative and sustainable non-thermal food processing technologies - Homework 1 |
Week 4: |
High hydrostatic pressure |
Week 5: |
Ultrasound applications |
Week 6: |
cold atmospheric plasma |
Week 7: |
Electrolyzed water, PEF and UV |
Week 8: |
Innovative heat treatment technologies- Microwave and RF- Midterm exam |
Week 9: |
Ohmic heating – Infrared Homework 2 |
Week 10: |
Extrusion -Electrospinning |
Week 11: |
Innovative and Sustainable Food Packaging Technologies -1 |
Week 12: |
Innovative and Sustainable Food Packaging Technologies - 2 Homework 3 |
Week 13: |
Innovative Product Development Technologies (Healthy, Nutritious, Functional)- 1 |
Week 14: |
Innovative Product Development Technologies (TÜBİTAK MAM Food Innovation Center)- 2 |
Week 15*: |
- |
Week 16*: |
Final exam |
Textbooks and materials: |
Emerging Food Processing Technologies (2022), Editor: Mohsen Gavahian, Springer US, ISBN:9781071621363, 107162136X |
Recommended readings: |
Innovative Food Processing Technologies. (2021). A Reference encyclopedia. Volumes 1, 2 and 3. Publisher: Elsevier. Editors: Knoerzer, K., MuthukumarappanK |
|
* Between 15th and 16th weeks is there a free week for students to prepare for final exam.
|
|
|
|
Assessment
|
|
|
Method of assessment |
Week number |
Weight (%) |
|
Mid-terms: |
8 |
30 |
Other in-term studies: |
|
0 |
Project: |
|
0 |
Homework: |
3,9,12 |
30 |
Quiz: |
|
0 |
Final exam: |
16 |
40 |
|
Total weight: |
(%) |
|
|
|
Workload
|
|
|
Activity |
Duration (Hours per week) |
Total number of weeks |
Total hours in term |
|
Courses (Face-to-face teaching): |
3 |
14 |
|
Own studies outside class: |
5 |
14 |
|
Practice, Recitation: |
0 |
0 |
|
Homework: |
4 |
3 |
|
Term project: |
0 |
0 |
|
Term project presentation: |
0 |
0 |
|
Quiz: |
0 |
0 |
|
Own study for mid-term exam: |
30 |
1 |
|
Mid-term: |
3 |
1 |
|
Personal studies for final exam: |
30 |
1 |
|
Final exam: |
3 |
1 |
|
|
|
Total workload: |
|
|
|
Total ECTS credits: |
* |
|
* ECTS credit is calculated by dividing total workload by 25. (1 ECTS = 25 work hours)
|
|
|
-->