ECTS @ IUE ECTS @ IUE ECTS @ IUE ECTS @ IUE ECTS @ IUE ECTS @ IUE ECTS @ IUE

Syllabus ( BTEC 574 )


   Basic information
Course title: Advanced Plant Nutrition: Mineral and Organic Fertilizers and Growth Stimulants
Course code: BTEC 574
Lecturer: Assist. Prof. Bahar YILDIZ KUTMAN
ECTS credits: 7,5
GTU credits: 3 (3+0+0)
Year, Semester: 5, Fall
Level of course: Second Cycle (Master's)
Type of course: Area Elective
Language of instruction: English
Mode of delivery: Face to face
Pre- and co-requisites: none
Professional practice: No
Purpose of the course: This course aims to provide students with information about mineral and organic fertilizers and the applications of new generation plant nutrition products.
   Learning outcomes Up

Upon successful completion of this course, students will be able to:

  1. Explains plant nutrition products and have information about their applications

    Contribution to Program Outcomes

    1. Tez konusu ile ilgili biyoteknoloji alanında (sağlık biyoteknolojisi, bitki biyoteknolojisi, endüstriyel biyoteknoloji veya sentetik ve sistem biyoteknolojisi) üst düzey ve güncel bilgilere sahip olmak
    2. Sanayinin Ar-Ge faaliyetleri için gerekli teorik ve deneysel bilgi birikimine sahip olmak
    3. Biyoteknolojide sektörün ihtiyaçlarını giderebilecek ve sorunlarını çözebilecek yaklaşımlar geliştirebilmek ve Ar-Ge faaliyetleri yürütebilmek
    4. Biyoteknoloji alanında girişimci olabilmek ve/veya yeni girişimlere gerek bilimsel ve teknik gerekse yönetsel katkı sağlayabilmek
    5. Biyoteknoloji alanında hem Türkçe’yi hem de İngilizce’yi üst düzeyde kullanabilmek

    Method of assessment

    1. Written exam
    2. Seminar/presentation
  2. Recognizes new generation plant nutrition products.

    Contribution to Program Outcomes

    1. Biyoteknolojinin kapsamını, temellerini, uygulama alanlarını ve diğer bilim dallarıyla ilişkilerini kavramış olmak
    2. Başta biyoloji olmak üzere ilgili temel bilimlerde ve mühendislik alanlarında sağlam bir altyapıya sahip olmak
    3. Sanayinin Ar-Ge faaliyetleri için gerekli teorik ve deneysel bilgi birikimine sahip olmak
    4. Biyoteknoloji alanındaki bilgi ve becerilerini iş dünyasında kullanabilmek
    5. Biyoteknolojide sektörün ihtiyaçlarını giderebilecek ve sorunlarını çözebilecek yaklaşımlar geliştirebilmek ve Ar-Ge faaliyetleri yürütebilmek
    6. Biyoteknoloji alanında girişimci olabilmek ve/veya yeni girişimlere gerek bilimsel ve teknik gerekse yönetsel katkı sağlayabilmek
    7. Biyoteknoloji alanında yeniliklere açık olmak ve uluslararası düzeyde yenilikleri yakından takip edebilmek
    8. Doğru ve güvenilir bilgiye ulaşmanın yollarını bilmek
    9. Biyoteknoloji alanında hem Türkçe’yi hem de İngilizce’yi üst düzeyde kullanabilmek
    10. Biyoteknoloji alanında akademik dünya ile iş dünyası arasında köprü olabilmek ve üniversite-sanayi işbirliklerinin kurulup geliştirilmesini sağlayabilmek

    Method of assessment

    1. Written exam
    2. Seminar/presentation
  3. Understands how to apply plant nutrition strategies for sustainability in agriculture.

    Contribution to Program Outcomes

    1. Başta biyoloji olmak üzere ilgili temel bilimlerde ve mühendislik alanlarında sağlam bir altyapıya sahip olmak
    2. Türkiye’de ve dünyada biyoteknoloji sektörünü tanımak, sektörün ihtiyaçlarını, fırsatlarını ve sorunlarını bilmek
    3. Sanayinin Ar-Ge faaliyetleri için gerekli teorik ve deneysel bilgi birikimine sahip olmak
    4. Biyoteknoloji alanındaki bilgi ve becerilerini iş dünyasında kullanabilmek
    5. Biyoteknolojide sektörün ihtiyaçlarını giderebilecek ve sorunlarını çözebilecek yaklaşımlar geliştirebilmek ve Ar-Ge faaliyetleri yürütebilmek
    6. Biyoteknoloji alanında girişimci olabilmek ve/veya yeni girişimlere gerek bilimsel ve teknik gerekse yönetsel katkı sağlayabilmek
    7. Biyoteknoloji alanında yeniliklere açık olmak ve uluslararası düzeyde yenilikleri yakından takip edebilmek
    8. Biyoteknoloji alanında hem Türkçe’yi hem de İngilizce’yi üst düzeyde kullanabilmek
    9. Biyoteknoloji alanında akademik dünya ile iş dünyası arasında köprü olabilmek ve üniversite-sanayi işbirliklerinin kurulup geliştirilmesini sağlayabilmek

    Method of assessment

    1. Written exam
    2. Seminar/presentation
  4. Gains knowledge about biotechnological production techniques of plant nutrition products.

    Contribution to Program Outcomes

    1. Başta biyoloji olmak üzere ilgili temel bilimlerde ve mühendislik alanlarında sağlam bir altyapıya sahip olmak
    2. Tez konusu ile ilgili biyoteknoloji alanında (sağlık biyoteknolojisi, bitki biyoteknolojisi, endüstriyel biyoteknoloji veya sentetik ve sistem biyoteknolojisi) üst düzey ve güncel bilgilere sahip olmak
    3. Sanayinin Ar-Ge faaliyetleri için gerekli teorik ve deneysel bilgi birikimine sahip olmak
    4. Biyoteknoloji alanındaki bilgi ve becerilerini iş dünyasında kullanabilmek
    5. Biyoteknoloji alanında girişimci olabilmek ve/veya yeni girişimlere gerek bilimsel ve teknik gerekse yönetsel katkı sağlayabilmek
    6. Biyoteknoloji alanında yeniliklere açık olmak ve uluslararası düzeyde yenilikleri yakından takip edebilmek
    7. Biyoteknoloji alanında hem Türkçe’yi hem de İngilizce’yi üst düzeyde kullanabilmek
    8. Biyoteknoloji alanında akademik dünya ile iş dünyası arasında köprü olabilmek ve üniversite-sanayi işbirliklerinin kurulup geliştirilmesini sağlayabilmek

    Method of assessment

    1. Written exam
    2. Seminar/presentation
   Contents Up
Week 1: Basic concepts of plant nutrition principles
Week 2: Uptake of essential mineral elements by plants
Week 3: Mineral - Organomineral - Microbial Fertilizers
Week 4: Macroelements- Nitrogen
Week 5: Macroelements – Phosphorus
Week 6: Macroelements – Potassium and Magnesium
Week 7: Macroelements – Sulphur
Week 8: Macroelements – Calcium – Midterm Exam
Week 9: Microelements – Iron and Zinc
Week 10: Microelements – Manganese and Cupper
Week 11: Microelements – Molybdenum and Nickel
Week 12: Plant Nutrition – Quality Interaction
Week 13: Role of biotechnology in plant nutrition products
Week 14: Sustainability in agriculture – Student Presentations
Week 15*: -
Week 16*: Final Exam
Textbooks and materials: Marschner P. (2023) Marschner’s mineral nutrition of higher plants, 4th Edition, Elsevier.
Recommended readings: Allen V. Barker and David J. Pilbeam - Handbook of Plant Nutrition
  * Between 15th and 16th weeks is there a free week for students to prepare for final exam.
Assessment Up
Method of assessment Week number Weight (%)
Mid-terms: 8 35
Other in-term studies: 0
Project: 14 25
Homework: 0
Quiz: 0
Final exam: 16 40
  Total weight:
(%)
   Workload Up
Activity Duration (Hours per week) Total number of weeks Total hours in term
Courses (Face-to-face teaching): 3 14
Own studies outside class: 3 14
Practice, Recitation: 0 0
Homework: 0 0
Term project: 30 1
Term project presentation: 1 1
Quiz: 0 0
Own study for mid-term exam: 30 1
Mid-term: 3 1
Personal studies for final exam: 35 1
Final exam: 3 1
    Total workload:
    Total ECTS credits:
*
  * ECTS credit is calculated by dividing total workload by 25.
(1 ECTS = 25 work hours)
-->