Syllabus ( BTEC 574 )
|
Basic information
|
|
Course title: |
Advanced Plant Nutrition: Mineral and Organic Fertilizers and Growth Stimulants |
Course code: |
BTEC 574 |
Lecturer: |
Assist. Prof. Bahar YILDIZ KUTMAN
|
ECTS credits: |
7,5 |
GTU credits: |
3 (3+0+0) |
Year, Semester: |
5, Fall |
Level of course: |
Second Cycle (Master's) |
Type of course: |
Area Elective
|
Language of instruction: |
English
|
Mode of delivery: |
Face to face
|
Pre- and co-requisites: |
none |
Professional practice: |
No |
Purpose of the course: |
This course aims to provide students with information about mineral and organic fertilizers and the applications of new generation plant nutrition products. |
|
|
|
Learning outcomes
|
|
Upon successful completion of this course, students will be able to:
-
Explains plant nutrition products and have information about their applications
Contribution to Program Outcomes
-
Tez konusu ile ilgili biyoteknoloji alanında (sağlık biyoteknolojisi, bitki biyoteknolojisi, endüstriyel biyoteknoloji veya sentetik ve sistem biyoteknolojisi) üst düzey ve güncel bilgilere sahip olmak
-
Sanayinin Ar-Ge faaliyetleri için gerekli teorik ve deneysel bilgi birikimine sahip olmak
-
Biyoteknolojide sektörün ihtiyaçlarını giderebilecek ve sorunlarını çözebilecek yaklaşımlar geliştirebilmek ve Ar-Ge faaliyetleri yürütebilmek
-
Biyoteknoloji alanında girişimci olabilmek ve/veya yeni girişimlere gerek bilimsel ve teknik gerekse yönetsel katkı sağlayabilmek
-
Biyoteknoloji alanında hem Türkçe’yi hem de İngilizce’yi üst düzeyde kullanabilmek
Method of assessment
-
Written exam
-
Seminar/presentation
-
Recognizes new generation plant nutrition products.
Contribution to Program Outcomes
-
Biyoteknolojinin kapsamını, temellerini, uygulama alanlarını ve diğer bilim dallarıyla ilişkilerini kavramış olmak
-
Başta biyoloji olmak üzere ilgili temel bilimlerde ve mühendislik alanlarında sağlam bir altyapıya sahip olmak
-
Sanayinin Ar-Ge faaliyetleri için gerekli teorik ve deneysel bilgi birikimine sahip olmak
-
Biyoteknoloji alanındaki bilgi ve becerilerini iş dünyasında kullanabilmek
-
Biyoteknolojide sektörün ihtiyaçlarını giderebilecek ve sorunlarını çözebilecek yaklaşımlar geliştirebilmek ve Ar-Ge faaliyetleri yürütebilmek
-
Biyoteknoloji alanında girişimci olabilmek ve/veya yeni girişimlere gerek bilimsel ve teknik gerekse yönetsel katkı sağlayabilmek
-
Biyoteknoloji alanında yeniliklere açık olmak ve uluslararası düzeyde yenilikleri yakından takip edebilmek
-
Doğru ve güvenilir bilgiye ulaşmanın yollarını bilmek
-
Biyoteknoloji alanında hem Türkçe’yi hem de İngilizce’yi üst düzeyde kullanabilmek
-
Biyoteknoloji alanında akademik dünya ile iş dünyası arasında köprü olabilmek ve üniversite-sanayi işbirliklerinin kurulup geliştirilmesini sağlayabilmek
Method of assessment
-
Written exam
-
Seminar/presentation
-
Understands how to apply plant nutrition strategies for sustainability in agriculture.
Contribution to Program Outcomes
-
Başta biyoloji olmak üzere ilgili temel bilimlerde ve mühendislik alanlarında sağlam bir altyapıya sahip olmak
-
Türkiye’de ve dünyada biyoteknoloji sektörünü tanımak, sektörün ihtiyaçlarını, fırsatlarını ve sorunlarını bilmek
-
Sanayinin Ar-Ge faaliyetleri için gerekli teorik ve deneysel bilgi birikimine sahip olmak
-
Biyoteknoloji alanındaki bilgi ve becerilerini iş dünyasında kullanabilmek
-
Biyoteknolojide sektörün ihtiyaçlarını giderebilecek ve sorunlarını çözebilecek yaklaşımlar geliştirebilmek ve Ar-Ge faaliyetleri yürütebilmek
-
Biyoteknoloji alanında girişimci olabilmek ve/veya yeni girişimlere gerek bilimsel ve teknik gerekse yönetsel katkı sağlayabilmek
-
Biyoteknoloji alanında yeniliklere açık olmak ve uluslararası düzeyde yenilikleri yakından takip edebilmek
-
Biyoteknoloji alanında hem Türkçe’yi hem de İngilizce’yi üst düzeyde kullanabilmek
-
Biyoteknoloji alanında akademik dünya ile iş dünyası arasında köprü olabilmek ve üniversite-sanayi işbirliklerinin kurulup geliştirilmesini sağlayabilmek
Method of assessment
-
Written exam
-
Seminar/presentation
-
Gains knowledge about biotechnological production techniques of plant nutrition products.
Contribution to Program Outcomes
-
Başta biyoloji olmak üzere ilgili temel bilimlerde ve mühendislik alanlarında sağlam bir altyapıya sahip olmak
-
Tez konusu ile ilgili biyoteknoloji alanında (sağlık biyoteknolojisi, bitki biyoteknolojisi, endüstriyel biyoteknoloji veya sentetik ve sistem biyoteknolojisi) üst düzey ve güncel bilgilere sahip olmak
-
Sanayinin Ar-Ge faaliyetleri için gerekli teorik ve deneysel bilgi birikimine sahip olmak
-
Biyoteknoloji alanındaki bilgi ve becerilerini iş dünyasında kullanabilmek
-
Biyoteknoloji alanında girişimci olabilmek ve/veya yeni girişimlere gerek bilimsel ve teknik gerekse yönetsel katkı sağlayabilmek
-
Biyoteknoloji alanında yeniliklere açık olmak ve uluslararası düzeyde yenilikleri yakından takip edebilmek
-
Biyoteknoloji alanında hem Türkçe’yi hem de İngilizce’yi üst düzeyde kullanabilmek
-
Biyoteknoloji alanında akademik dünya ile iş dünyası arasında köprü olabilmek ve üniversite-sanayi işbirliklerinin kurulup geliştirilmesini sağlayabilmek
Method of assessment
-
Written exam
-
Seminar/presentation
|
|
Contents
|
|
Week 1: |
Basic concepts of plant nutrition principles |
Week 2: |
Uptake of essential mineral elements by plants |
Week 3: |
Mineral - Organomineral - Microbial Fertilizers |
Week 4: |
Macroelements- Nitrogen |
Week 5: |
Macroelements – Phosphorus |
Week 6: |
Macroelements – Potassium and Magnesium |
Week 7: |
Macroelements – Sulphur |
Week 8: |
Macroelements – Calcium – Midterm Exam |
Week 9: |
Microelements – Iron and Zinc |
Week 10: |
Microelements – Manganese and Cupper |
Week 11: |
Microelements – Molybdenum and Nickel |
Week 12: |
Plant Nutrition – Quality Interaction |
Week 13: |
Role of biotechnology in plant nutrition products |
Week 14: |
Sustainability in agriculture – Student Presentations |
Week 15*: |
- |
Week 16*: |
Final Exam |
Textbooks and materials: |
Marschner P. (2023) Marschner’s mineral nutrition of higher plants, 4th Edition, Elsevier. |
Recommended readings: |
Allen V. Barker and David J. Pilbeam - Handbook of Plant Nutrition |
|
* Between 15th and 16th weeks is there a free week for students to prepare for final exam.
|
|
|
|
Assessment
|
|
|
Method of assessment |
Week number |
Weight (%) |
|
Mid-terms: |
8 |
35 |
Other in-term studies: |
|
0 |
Project: |
14 |
25 |
Homework: |
|
0 |
Quiz: |
|
0 |
Final exam: |
16 |
40 |
|
Total weight: |
(%) |
|
|
|
Workload
|
|
|
Activity |
Duration (Hours per week) |
Total number of weeks |
Total hours in term |
|
Courses (Face-to-face teaching): |
3 |
14 |
|
Own studies outside class: |
3 |
14 |
|
Practice, Recitation: |
0 |
0 |
|
Homework: |
0 |
0 |
|
Term project: |
30 |
1 |
|
Term project presentation: |
1 |
1 |
|
Quiz: |
0 |
0 |
|
Own study for mid-term exam: |
30 |
1 |
|
Mid-term: |
3 |
1 |
|
Personal studies for final exam: |
35 |
1 |
|
Final exam: |
3 |
1 |
|
|
|
Total workload: |
|
|
|
Total ECTS credits: |
* |
|
* ECTS credit is calculated by dividing total workload by 25. (1 ECTS = 25 work hours)
|
|
|
-->