ECTS @ IUE ECTS @ IUE ECTS @ IUE ECTS @ IUE ECTS @ IUE ECTS @ IUE ECTS @ IUE

Ders Bilgi Formu ( MBM 592 )


   Temel bilgiler
Ders adı: Seminer II
Ders kodu: MBM 592
Öğretim üyesi: Danışman öğretim üyesi
AKTS kredisi: 7.5
GTÜ kredisi: 0 (0+2+0)
Yılı, Dönemi: 1.2, Güz ve Bahar
Dersin düzeyi: Yüksek lisans
Dersin tipi: Zorunlu
Öğretim dili: Türkçe
Öğretim şekli: Yüz yüze , Grup çalışması
Ön koşullar: MBM 691
Staj durumu: Yok
Dersin amacı: Belirli bir konuda literatür taraması yapma, toplanan verileri analiz edip, yorumlama konusunda öğrencileri yönlendirmektir.
   Öğrenme çıktıları Yukarı

Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler, şu yetilere sahip olurlar:

  1. Literatür taramasında elde edilen verileri analiz etmek ve yorumlayabilmek

    Program Çıktılarına Katkıları

    1. Araştırma projesi doğrultusunda literatürü dikkatlice gözden geçirip, kendi sonuçları ile önceki literatür arasında bağlantı kurmak
    2. Bilimsel bilgiye ulaşmak
    3. Mevcut bilgiyi geliştirme yöntemleri bulmak
    4. Araştırma konusu ile ilgili fikir ve bulgularını sözlü ve yazılı olarak etkin şekilde ifade edebilmek
    5. Araştırma bulgularını seminer ve konferanslarda savunabilmek

    Değerlendirme Tipi

    1. Sözlü sınav
    2. Seminer/sunum
  2. Araştırma alanında tanımlanmış problemleri tespit edebilmek ve bunlara çözüm önerebilmek

    Program Çıktılarına Katkıları

    1. Araştırma projesi doğrultusunda literatürü dikkatlice gözden geçirip, kendi sonuçları ile önceki literatür arasında bağlantı kurmak
    2. Bilimsel bilgiye ulaşmak
    3. Mevcut bilgiyi geliştirme yöntemleri bulmak
    4. Araştırma bulgularını seminer ve konferanslarda savunabilmek

    Değerlendirme Tipi

    1. Sözlü sınav
    2. Seminer/sunum
  3. Elde edilen bulgular doğrultusunda araştırma önerileri getirmek

    Program Çıktılarına Katkıları

    1. Araştırma projesi doğrultusunda literatürü dikkatlice gözden geçirip, kendi sonuçları ile önceki literatür arasında bağlantı kurmak
    2. Bilimsel bilgiye ulaşmak
    3. Mevcut bilgiyi geliştirme yöntemleri bulmak
    4. Araştırma bulgularını seminer ve konferanslarda savunabilmek

    Değerlendirme Tipi

    1. Sözlü sınav
    2. Seminer/sunum
   İçerik Yukarı
1. hafta: Anahtar kelimelerin belirlenmesi, literatür kaynakları, ilgi alanının taslak olarak belirlenmesi
2. hafta: Anahtar kelimelerin belirlenmesi, literatür kaynakları, ilgi alanının taslak olarak belirlenmesi
3. hafta: Literatür araştırması
4. hafta: Literatür araştırması
5. hafta: Literatür araştırması
6. hafta: Literatür araştırması
7. hafta: Literatür araştırması
8. hafta: Literatürdeki bilgilerin değerlendirilmesi
9. hafta: Literatürdeki bilgilerin değerlendirilmesi
10. hafta: Literatürdeki bilgilerin değerlendirilmesi
11. hafta: Sonuçların raporlanması
12. hafta: Sonuçların raporlanması
13. hafta: Sonuçların raporlanması
14. hafta: Seminer taslağının hazırlanması
15. hafta*: Seminer taslağının hazırlanması
16. hafta*: Sunumun bitirilmesi ve sunum
Ders kitapları ve materyaller: Seçilen konu ve içeriğe göre belirlenir.
Önerilen kaynaklar: Seçilen konu ve içeriğe göre belirlenir.
  * 15. ve 16. haftalar arası final sınavına hazırlık haftası bulunmaktadır.
Değerlendirme Yukarı
Değerlendirme tipi Hafta numarası Ağırlık (%)
Ara sınavlar (Vizeler): 0
Dönem içi diğer çalışmalar: 6,7,8,9,10,11,12 50
Proje: 1,2,3,4,5,13,14,15,16 50
Ödev: 0
Kısa sınav (Quiz): 0
Final sınavı: 0
  Toplam ağırlık:
(%)
   İş yükü Yukarı
Etkinlik Süre (Haftalık saat) Toplam hafta sayısı Dönem boyu toplam iş yükü
Dersler (Yüz yüze öğretme): 0 0
Ders dışı bireysel çalışma: 0 0
Uygulama, Rehberli problem çözme: 10 6
Ödev: 0 0
Dönem projesi: 14 9
Dönem projesi sunumu: 2 1
Kısa sınav (Quiz): 0 0
Ara sınav için bireysel çalışma: 0 0
Ara sınav (Vize): 0 0
Final sınavı için bireysel çalışma: 0 0
Final sınavı: 0 0
    Toplam işyükü:
    Toplam AKTS kredisi:
*
  * AKTS kredisi, toplam iş yükünün 25'e bölümüdür. (1 AKTS = 25 saatlik iş yükü)
-->