Ders Bilgi Formu ( ELM 516 )
|
Temel bilgiler
|
|
Ders adı: |
Elektromanyetik Problemler için Nümerik Yöntemler |
Ders kodu: |
ELM 516 |
Öğretim üyesi: |
Doç. Dr. Fatih DİKMEN
|
AKTS kredisi: |
7.5 |
GTÜ kredisi: |
3 (3+0+0) |
Yılı, Dönemi: |
2, Güz |
Dersin düzeyi: |
Yüksek lisans |
Dersin tipi: |
Alan seçmeli
|
Öğretim dili: |
İngilizce
|
Öğretim şekli: |
Yüz yüze
|
Ön koşullar: |
yok |
Staj durumu: |
Yok |
Dersin amacı: |
Elektromanyetik problemlerin çözümü için kullanılan temel nümerik yöntemleri öğretmek |
|
|
|
Öğrenme çıktıları
|
|
Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler, şu yetilere sahip olurlar:
-
Hesaplamalı elektromanyetik alanında kullanılan yöntemler hakkında bilgi sahibi olmak
Program Çıktılarına Katkıları
-
İleri düzey Elektronik Mühendisliği kavramlarını tanımlamak ve uygulamak
-
Gelişmiş mühendislik problemlerini formüle edip çözmek
-
Projelerin ayrıntılarını Elektrik ve Elektronik Mühendisliği açısından ana hatlarıyla belirtmek, incelemek ve çalışmak
-
Araştırma projesi doğrultusunda literatürü dikkatlice gözden geçirip, kendi sonuçları ile önceki literatür arasında bağlantı kurmak
-
Bilgiyi yaymak ve disiplinlerarası işbirliği yapmak
-
Bilimsel bilgiye ulaşmak
-
Bağımsız araştırma projeleri tasarlamak ve yürütmek
-
Modern teknolojiyle sürekli öğrenme bilinci geliştirmek
-
Araştırma konusu ile ilgili fikir ve bulgularını sözlü ve yazılı olarak etkin şekilde ifade edebilmek
Değerlendirme Tipi
-
Ödev
-
Seminer/sunum
-
Dönem projesi
-
Statik ve dinamik problemleri temel nümerik yöntemleri kullanarak formüle edebilme yetisini kazanmak
Program Çıktılarına Katkıları
-
İleri düzey Elektronik Mühendisliği kavramlarını tanımlamak ve uygulamak
-
Gelişmiş mühendislik problemlerini formüle edip çözmek
-
Projelerin ayrıntılarını Elektrik ve Elektronik Mühendisliği açısından ana hatlarıyla belirtmek, incelemek ve çalışmak
-
Araştırma projesi doğrultusunda literatürü dikkatlice gözden geçirip, kendi sonuçları ile önceki literatür arasında bağlantı kurmak
-
Bilgiyi yaymak ve disiplinlerarası işbirliği yapmak
-
Bilimsel bilgiye ulaşmak
-
Bağımsız araştırma projeleri tasarlamak ve yürütmek
-
Modern teknolojiyle sürekli öğrenme bilinci geliştirmek
-
Araştırma konusu ile ilgili fikir ve bulgularını sözlü ve yazılı olarak etkin şekilde ifade edebilmek
Değerlendirme Tipi
-
Ödev
-
Seminer/sunum
-
Dönem projesi
-
Hesaplamalı elektromanyetik alanında kullanılan yöntemleri kodlayabilme ve uygulayabilme yetisini kazanmak
Program Çıktılarına Katkıları
-
İleri düzey Elektronik Mühendisliği kavramlarını tanımlamak ve uygulamak
-
Gelişmiş mühendislik problemlerini formüle edip çözmek
-
Projelerin ayrıntılarını Elektrik ve Elektronik Mühendisliği açısından ana hatlarıyla belirtmek, incelemek ve çalışmak
-
Bilgiyi yaymak ve disiplinlerarası işbirliği yapmak
-
Bilimsel bilgiye ulaşmak
-
Bağımsız araştırma projeleri tasarlamak ve yürütmek
-
Araştırma konusu ile ilgili fikir ve bulgularını sözlü ve yazılı olarak etkin şekilde ifade edebilmek
Değerlendirme Tipi
-
Ödev
-
Seminer/sunum
-
Dönem projesi
-
Farklı nümerik yöntemlerin avantaj ve dezavantajları hakkında bilgi sahibi olmak
Program Çıktılarına Katkıları
-
İleri düzey Elektronik Mühendisliği kavramlarını tanımlamak ve uygulamak
-
Projelerin ayrıntılarını Elektrik ve Elektronik Mühendisliği açısından ana hatlarıyla belirtmek, incelemek ve çalışmak
-
Bilimsel bilgiye ulaşmak
-
Bağımsız araştırma projeleri tasarlamak ve yürütmek
Değerlendirme Tipi
-
Ödev
-
Seminer/sunum
-
Dönem projesi
|
|
İçerik
|
|
1. hafta: |
Elektromanyetik alan ve dalga teorisinin gözden geçirilmesi |
2. hafta: |
Elektromanyetik alan ve dalga teorisinin gözden geçirilmesi |
3. hafta: |
Nümerik yöntemlere giriş |
4. hafta: |
Nümerik yöntemlere giriş |
5. hafta: |
Sonlu farklar yöntemi |
6. hafta: |
Sonlu farklar yöntemi |
7. hafta: |
Sonlu farklar zaman uzayı yöntemi |
8. hafta: |
Sonlu farklar zaman uzayı yöntemi |
9. hafta: |
Ara sınav |
10. hafta: |
Sonlu elemanlar yöntemi |
11. hafta: |
Sonlu elemanlar yöntemi |
12. hafta: |
Momentler yöntemi |
13. hafta: |
Momentler yöntemi |
14. hafta: |
Asimptotik yöntemlere giriş ve fiziksel optik yöntemi |
15. hafta*: |
Telafi dersi |
16. hafta*: |
Final sınavı |
Ders kitapları ve materyaller: |
- K. F. Warnick, “Numerical Methods for Engineering: An Introduction Using MATLAB and Computational Electromagnetics Examples,” SciTech Publishing, 2010. - R. Garg, "Analytical and Computational Methods in Electromagnetics," Artech House, 2008. - J. M. Jin, "Theory and Computation of Electromagnetic Fields," Wiley, 2010. |
Önerilen kaynaklar: |
- M. N.O. Sadiku, “Numerical Techniques in Electromagnetics with MATLAB,” Third Edition, CRC Press - A. F. Peterson, S. L. Ray, and R. Mittra, “Computational Methods for Electromagnetics,” IEEE Press, New York, 1998. - R. F. Harrington, “Field Computation by Moment Methods”, IEEE PRESS Series on Electromagnetic Waves, Piscataway, 1993. - J. M. Jin, “The Finite Element Method in Electromagnetics”, 2nd ed., John Wiley & Sons, New York, 2002. - A. Taflove and S. C. Hagness, “Computational Electrodynamics: The Finite-Difference Time-Domain Method”, 3rd ed., Artech House, 2005. |
|
* 15. ve 16. haftalar arası final sınavına hazırlık haftası bulunmaktadır.
|
|
|
|
Değerlendirme
|
|
|
Değerlendirme tipi |
Hafta numarası |
Ağırlık (%) |
|
Ara sınavlar (Vizeler): |
9 |
10 |
Dönem içi diğer çalışmalar: |
|
0 |
Proje: |
13 |
40 |
Ödev: |
4,6,8,10,12 |
30 |
Kısa sınav (Quiz): |
|
0 |
Final sınavı: |
16 |
20 |
|
Toplam ağırlık: |
(%) |
|
|
|
İş yükü
|
|
|
Etkinlik |
Süre (Haftalık saat) |
Toplam hafta sayısı |
Dönem boyu toplam iş yükü |
|
Dersler (Yüz yüze öğretme): |
3 |
14 |
|
Ders dışı bireysel çalışma: |
6 |
14 |
|
Uygulama, Rehberli problem çözme: |
0 |
0 |
|
Ödev: |
5 |
5 |
|
Dönem projesi: |
10 |
1 |
|
Dönem projesi sunumu: |
3 |
1 |
|
Kısa sınav (Quiz): |
0 |
0 |
|
Ara sınav için bireysel çalışma: |
10 |
1 |
|
Ara sınav (Vize): |
3 |
1 |
|
Final sınavı için bireysel çalışma: |
10 |
1 |
|
Final sınavı: |
3 |
1 |
|
|
|
Toplam işyükü: |
|
|
|
Toplam AKTS kredisi: |
* |
|
* AKTS kredisi, toplam iş yükünün 25'e bölümüdür. (1 AKTS = 25 saatlik iş yükü)
|
|
|
-->