Ders Bilgi Formu ( NANO 615 )
|
Temel bilgiler
|
|
Ders adı: |
Nanofotonik |
Ders kodu: |
NANO 615 |
Öğretim üyesi: |
Dr. Öğr. Üyesi S. Çiğdem YORULMAZ
|
AKTS kredisi: |
7.5 |
GTÜ kredisi: |
3 (3+0+0) |
Yılı, Dönemi: |
2017-2018, Güz ve Bahar |
Dersin düzeyi: |
Yüksek lisans |
Dersin tipi: |
Alan seçmeli
|
Öğretim dili: |
İngilizce
|
Öğretim şekli: |
Yüz yüze
|
Ön koşullar: |
Kuvantum mechanics, Elektromanyetik Teori, Optik, Yarıiletken Fiziği |
Staj durumu: |
Yok |
Dersin amacı: |
Bu dersin amacı ışık ve maddenin nanoyapılardaki etkileşimi hakkında katılımcıların temel bilgi edinmesi ve öğrencileri çok aktif ve yeni bir alan olan nanofotonik ile ilgili yayınları kolayca anlayabilecek seviyeye çıkarmaktır. Ders içeriği başlıca şu konulardan oluşur: Işığın sınırlandırılması ve ilerlemesi, kuantum noktalar, fotonik kristaller, uygulamalar, plazmoniğin temelleri, plazmonik aygıtlar. |
|
|
|
Öğrenme çıktıları
|
|
Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler, şu yetilere sahip olurlar:
-
Bu dersi tamamlayan bir öğrenci, nanofotonik hakkında temel bilgileri edinecektir.
Bu alanda yapılan çalışmaları rahatlıkla anlayabilecektir.
Nanophotonik alanında akademik çalışmalar yürütebilecektir.
Program Çıktılarına Katkıları
-
Kimyasal, Biyolojik, Radyolojik ve Nükleer (KBRN) kavramlarını uzmanlık derecesinde açıklamak ve KBRN savunmasında uygulamak
-
İlerleme raporlarını yayınlanmış doküman, tez, makalelere dayandırarak yazmak.
-
Orijinal, bağımsız ve kritik düşünme becerisi kazanıp teorik kavram ve araçlar geliştirmek
-
Disiplinlerarası etkileşim bulunan araştırma takımlarında etkin şekilde çalışmak
-
Tabii veya insan eliyle üretilmiş KBRN tehditlerinin risklerini değerlendirebilmek
-
Ulusal ve Uluslararası güvenliğe tehdit oluşturan KBRN risklerinin azaltılması için stratejiler ve /veya ürünler geliştirmek
-
Mevcut bilgiyi geliştirme yöntemleri bulmak
-
Araştırma konusu ile ilgili fikir ve bulgularını sözlü ve yazılı olarak etkin şekilde ifade edebilmek
Değerlendirme Tipi
-
Yazılı sınav
-
Ödev
-
Seminer/sunum
-
Bu konuda yapılan çalışmaları rahatlıkla anlayabilecektir
Program Çıktılarına Katkıları
-
Kimyasal, Biyolojik, Radyolojik ve Nükleer (KBRN) kavramlarını uzmanlık derecesinde açıklamak ve KBRN savunmasında uygulamak
-
Orijinal, bağımsız ve kritik düşünme becerisi kazanıp teorik kavram ve araçlar geliştirmek
-
Disiplinlerarası etkileşim bulunan araştırma takımlarında etkin şekilde çalışmak
-
Tabii veya insan eliyle üretilmiş KBRN tehditlerinin risklerini değerlendirebilmek
-
Mevcut bilgiyi geliştirme yöntemleri bulmak
-
Araştırma konusu ile ilgili fikir ve bulgularını sözlü ve yazılı olarak etkin şekilde ifade edebilmek
Değerlendirme Tipi
-
Yazılı sınav
-
Ödev
-
Seminer/sunum
-
Bu alanda bilimsel çalışmalar yapabilecektir
Program Çıktılarına Katkıları
-
Kimyasal, Biyolojik, Radyolojik ve Nükleer (KBRN) kavramlarını uzmanlık derecesinde açıklamak ve KBRN savunmasında uygulamak
-
BECERİ
-
Orijinal, bağımsız ve kritik düşünme becerisi kazanıp teorik kavram ve araçlar geliştirmek
-
Disiplinlerarası etkileşim bulunan araştırma takımlarında etkin şekilde çalışmak
-
Modern teknolojiyle sürekli öğrenme bilinci geliştirmek
-
Araştırma konusu ile ilgili fikir ve bulgularını sözlü ve yazılı olarak etkin şekilde ifade edebilmek
-
Diğer araştırma ve araştırmacıların etik, sahiplik, gizlilik, atıf ve telif gibi haklarının farkında olmak
Değerlendirme Tipi
-
Yazılı sınav
-
Ödev
-
Seminer/sunum
|
|
İçerik
|
|
1. hafta: |
Işın Optiği |
2. hafta: |
Işın optiği, Ödev 1 |
3. hafta: |
Dalga optiği |
4. hafta: |
Dalga optiği, Ödev 2 |
5. hafta: |
Fourier Optiği |
6. hafta: |
Fourier Optiği, Ödev 3 |
7. hafta: |
Elektromanyetik Optiği |
8. hafta: |
Elektromanyetik Optiği, Ödev 4 |
9. hafta: |
Rezonatör Optiği |
10. hafta: |
Rezonatör Optiği, Ödev5 , Vize sınavı |
11. hafta: |
Yarıiletkenler Optiği |
12. hafta: |
Yarıiletkenler Optiği, Ödev 6 |
13. hafta: |
Fotonik Kristal Optiği |
14. hafta: |
Fotonik Kristal Optiği, Ödev 7 |
15. hafta*: |
Plazmonik |
16. hafta*: |
Plazmonik, Ödev 8 |
Ders kitapları ve materyaller: |
Fundamentals of Photonics Photonics B.E.A.SAleh, M. C. Teich |
Önerilen kaynaklar: |
Any Semiconductor physics textbook and optics textbook |
|
* 15. ve 16. haftalar arası final sınavına hazırlık haftası bulunmaktadır.
|
|
|
|
Değerlendirme
|
|
|
Değerlendirme tipi |
Hafta numarası |
Ağırlık (%) |
|
Ara sınavlar (Vizeler): |
1 Midterm |
20 |
Dönem içi diğer çalışmalar: |
|
0 |
Proje: |
|
0 |
Ödev: |
Homeworks |
50 |
Kısa sınav (Quiz): |
|
0 |
Final sınavı: |
Final exam |
30 |
|
Toplam ağırlık: |
(%) |
|
|
|
İş yükü
|
|
|
Etkinlik |
Süre (Haftalık saat) |
Toplam hafta sayısı |
Dönem boyu toplam iş yükü |
|
Dersler (Yüz yüze öğretme): |
3 |
16 |
|
Ders dışı bireysel çalışma: |
4 |
16 |
|
Uygulama, Rehberli problem çözme: |
3 |
16 |
|
Ödev: |
1 |
16 |
|
Dönem projesi: |
0 |
0 |
|
Dönem projesi sunumu: |
2 |
1 |
|
Kısa sınav (Quiz): |
1 |
2 |
|
Ara sınav için bireysel çalışma: |
0 |
0 |
|
Ara sınav (Vize): |
2 |
1 |
|
Final sınavı için bireysel çalışma: |
0 |
0 |
|
Final sınavı: |
2 |
1 |
|
|
|
Toplam işyükü: |
|
|
|
Toplam AKTS kredisi: |
* |
|
* AKTS kredisi, toplam iş yükünün 25'e bölümüdür. (1 AKTS = 25 saatlik iş yükü)
|
|
|
-->