Ders Bilgi Formu ( NANO 620 )
|
Temel bilgiler
|
|
Ders adı: |
Nanoelektronik |
Ders kodu: |
NANO 620 |
Öğretim üyesi: |
Dr. Öğr. Üyesi Atilla UYGUR
|
AKTS kredisi: |
7.5 |
GTÜ kredisi: |
3 (3+0+0) |
Yılı, Dönemi: |
1/2, Güz ve Bahar |
Dersin düzeyi: |
Yüksek lisans |
Dersin tipi: |
Alan seçmeli
|
Öğretim dili: |
İngilizce
|
Öğretim şekli: |
Yüz yüze
|
Ön koşullar: |
yok |
Staj durumu: |
Yok |
Dersin amacı: |
Bu dersin amacı nanoelektronik yapılarda elektron hareketi hakkında bilgiler vermek ve temel kuantum mekaniği prensiplerinden faydalanarak nanoelektronik elemanların çalışmasını anlatmaktır. |
|
|
|
Öğrenme çıktıları
|
|
Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler, şu yetilere sahip olurlar:
-
Nano ölçekte elektron davranışını anlar.
Program Çıktılarına Katkıları
-
Kimyasal, Biyolojik, Radyolojik ve Nükleer (KBRN) kavramlarını uzmanlık derecesinde açıklamak ve KBRN savunmasında uygulamak
-
Çalışmalarındaki ilerlemeleri değerlendirmek, özetlemek ve raporlamak
-
Sorgulayıcı, yenilikçi yaklaşımlar ortaya koymak
-
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
-
Tabii veya insan eliyle üretilmiş KBRN tehditlerinin risklerini değerlendirebilmek
-
Modern teknolojiyle sürekli öğrenme bilinci geliştirmek
-
Araştırma konusu ile ilgili fikir ve bulgularını sözlü ve yazılı olarak etkin şekilde ifade edebilmek
-
İlgili sağlık ve güvenlik konularını anlamak ve çalışmalarında sorumluluk sergilemek
-
Kimyasal, Biyolojik, Radyolojik ve Nükleer kavramları bireysel, sosyal, ekonomik, teknolojik ve etik konulara uygulamak
Değerlendirme Tipi
-
Yazılı sınav
-
Schrödinger denklemini kurup çözebilir
Program Çıktılarına Katkıları
-
Kimyasal, Biyolojik, Radyolojik ve Nükleer (KBRN) kavramlarını uzmanlık derecesinde açıklamak ve KBRN savunmasında uygulamak
-
Çalışmalarındaki ilerlemeleri değerlendirmek, özetlemek ve raporlamak
-
Sorgulayıcı, yenilikçi yaklaşımlar ortaya koymak
-
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
-
Öğrenme Yetkinliği
-
Modern teknolojiyle sürekli öğrenme bilinci geliştirmek
-
Araştırma konusu ile ilgili fikir ve bulgularını sözlü ve yazılı olarak etkin şekilde ifade edebilmek
-
İlgili sağlık ve güvenlik konularını anlamak ve çalışmalarında sorumluluk sergilemek
-
Kimyasal, Biyolojik, Radyolojik ve Nükleer kavramları bireysel, sosyal, ekonomik, teknolojik ve etik konulara uygulamak
Değerlendirme Tipi
-
Yazılı sınav
-
Nano ölçekli elemanlarda enerji seviyelerini anlar
Program Çıktılarına Katkıları
-
Kimyasal, Biyolojik, Radyolojik ve Nükleer (KBRN) kavramlarını uzmanlık derecesinde açıklamak ve KBRN savunmasında uygulamak
-
Çalışmalarındaki ilerlemeleri değerlendirmek, özetlemek ve raporlamak
-
Sorgulayıcı, yenilikçi yaklaşımlar ortaya koymak
-
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
-
Tabii veya insan eliyle üretilmiş KBRN tehditlerinin risklerini değerlendirebilmek
-
Öğrenme Yetkinliği
-
Modern teknolojiyle sürekli öğrenme bilinci geliştirmek
-
Araştırma konusu ile ilgili fikir ve bulgularını sözlü ve yazılı olarak etkin şekilde ifade edebilmek
-
İlgili sağlık ve güvenlik konularını anlamak ve çalışmalarında sorumluluk sergilemek
-
Kimyasal, Biyolojik, Radyolojik ve Nükleer kavramları bireysel, sosyal, ekonomik, teknolojik ve etik konulara uygulamak
Değerlendirme Tipi
-
Yazılı sınav
-
Nano ölçekte FET ve SET transistorları kavrar
Program Çıktılarına Katkıları
-
Kimyasal, Biyolojik, Radyolojik ve Nükleer (KBRN) kavramlarını uzmanlık derecesinde açıklamak ve KBRN savunmasında uygulamak
-
Çalışmalarındaki ilerlemeleri değerlendirmek, özetlemek ve raporlamak
-
Sorgulayıcı, yenilikçi yaklaşımlar ortaya koymak
-
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
-
Tabii veya insan eliyle üretilmiş KBRN tehditlerinin risklerini değerlendirebilmek
-
Öğrenme Yetkinliği
-
Modern teknolojiyle sürekli öğrenme bilinci geliştirmek
-
Araştırma konusu ile ilgili fikir ve bulgularını sözlü ve yazılı olarak etkin şekilde ifade edebilmek
-
İlgili sağlık ve güvenlik konularını anlamak ve çalışmalarında sorumluluk sergilemek
-
Kimyasal, Biyolojik, Radyolojik ve Nükleer kavramları bireysel, sosyal, ekonomik, teknolojik ve etik konulara uygulamak
Değerlendirme Tipi
-
Yazılı sınav
|
|
İçerik
|
|
1. hafta: |
Nanoelektroniğe giriş |
2. hafta: |
Nano ölçekte elektriksel direnç |
3. hafta: |
Schrödinger denklemi |
4. hafta: |
Kendi içinde tutarlı alanlar |
5. hafta: |
Baz fonksiyonlar |
6. hafta: |
Band yapısı |
7. hafta: |
Alt bandlar |
8. hafta: |
Kapasite |
9. hafta: |
Ara sınav |
10. hafta: |
Seviye genişlemesi |
11. hafta: |
Uyumlu transport |
12. hafta: |
Uyumsuz transport |
13. hafta: |
Nano ölçekli FET transistor |
14. hafta: |
SET transistor |
15. hafta*: |
Tekrar |
16. hafta*: |
Final |
Ders kitapları ve materyaller: |
Supriyo Datta, Quantum Transport: Atom to Transistor 2nd Edition, Cambridge University Press, 2005 Supriyo Datta, Lessons from Nanoelectronics: A New Perspective on Transport (Lessons from Nanoscience: a Lecture Notes Series) World Scientific Publishing, 2012 |
Önerilen kaynaklar: |
V. Mitin, V. Kochelap, and M. Stroscio “Introduction to Nanoelectronics: Science, Nanotechnology, Engineering, and Applications”, Cambridge University Press, 2008 |
|
* 15. ve 16. haftalar arası final sınavına hazırlık haftası bulunmaktadır.
|
|
|
|
Değerlendirme
|
|
|
Değerlendirme tipi |
Hafta numarası |
Ağırlık (%) |
|
Ara sınavlar (Vizeler): |
9 |
30 |
Dönem içi diğer çalışmalar: |
|
0 |
Proje: |
|
0 |
Ödev: |
|
0 |
Kısa sınav (Quiz): |
|
20 |
Final sınavı: |
16 |
50 |
|
Toplam ağırlık: |
(%) |
|
|
|
İş yükü
|
|
|
Etkinlik |
Süre (Haftalık saat) |
Toplam hafta sayısı |
Dönem boyu toplam iş yükü |
|
Dersler (Yüz yüze öğretme): |
3 |
14 |
|
Ders dışı bireysel çalışma: |
9 |
14 |
|
Uygulama, Rehberli problem çözme: |
0 |
0 |
|
Ödev: |
5 |
4 |
|
Dönem projesi: |
0 |
0 |
|
Dönem projesi sunumu: |
0 |
0 |
|
Kısa sınav (Quiz): |
1 |
2 |
|
Ara sınav için bireysel çalışma: |
0 |
0 |
|
Ara sınav (Vize): |
0 |
0 |
|
Final sınavı için bireysel çalışma: |
0 |
0 |
|
Final sınavı: |
0 |
0 |
|
|
|
Toplam işyükü: |
|
|
|
Toplam AKTS kredisi: |
* |
|
* AKTS kredisi, toplam iş yükünün 25'e bölümüdür. (1 AKTS = 25 saatlik iş yükü)
|
|
|
-->