Ders Bilgi Formu ( NANO 625 )
|
Temel bilgiler
|
|
Ders adı: |
Nanobiyomalzemeler |
Ders kodu: |
NANO 625 |
Öğretim üyesi: |
Doç. Dr. İsrafil KÜÇÜK
|
AKTS kredisi: |
7.5 |
GTÜ kredisi: |
3 (3+0+0) |
Yılı, Dönemi: |
2020-2021, Bahar |
Dersin düzeyi: |
Doktora |
Dersin tipi: |
Zorunlu
|
Öğretim dili: |
İngilizce
|
Öğretim şekli: |
Yüz yüze
|
Ön koşullar: |
NA |
Staj durumu: |
Yok |
Dersin amacı: |
Bu dersin amacı, nanomalzemelerin biyomalzeme olarak kullanılması hakkında bilgi edinilmesi, bu malzemelerin incelenmesinde kullanılan tekniklerin öğrenilmesi ve günümüzde geliştirilen nanobiyomalzemeler için varolan özel karakterizasyon tekniklerinin incelenmesi ve ileri mühendislik teknikleri ile geliştirilen nanobiyomalzemelerin sağlık alanında kullanımları hakkında bilgi verilmesidir. |
|
|
|
Öğrenme çıktıları
|
|
Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler, şu yetilere sahip olurlar:
-
Öğrenciler aşağıda yeralan yetilere sahip olacaklar:
Nanobiyomalzemeler hakkında kapsamlı olarak bilgi edinilmesi ve nanobiyomalzemelerin yapısal, fiziksel, kimyasal ve biyolojik özellikleri ve bu özellikler ile biyolojik ortamın birbiri ile ilişkilendirilmesi sağlanmış olacaktır.
Program Çıktılarına Katkıları
-
Nanobilim ve nanoteknoloji alanında temel kavramlar ve yöntemler hakkında derinlemesine bilgi ve tecrübe kazanmak
-
Nano yapıdaki malzeme ve cihazların üretimi ve karakterizasyon teknikleri hakkında bilgi ve pratik sahibi olmak
-
Nanoteknoloji odaklı çözümlerin ve ürünlerin ticarileştirilmesi süreçlerini yönetebilmek,
-
Dünyadaki ve ülkemizdeki nano alanında yapılan endüstriyel çalışmaları yakından takip edebilmek
-
Geliştirme (ÜrGe) ve Araştırma-Geliştirme (ArGe) süreçlerinde aktif rol alabilmek
-
Nanoteknoloji alanındaki bilimsel yayınları takip edebilmek ve araştırmalar hakkında fikir sahibi olmak
-
Bilimsel bilgiye ulaşmak
-
Bağımsız araştırma projelerini tasarlamak ve yürütmek
-
Disiplinlerarası etkileşim bulunan araştırma takımlarında etkin şekilde çalışmak
-
değişen teknolojik çevreye adapte olabilmek için bilgi ve yetilerini sürekli geliştirmek
-
Mevcut bilgiyi geliştirme yöntemleri bulmak
-
Tez çalışmaları için gerekli yeni araç ve/veya yazılımların temel prensiplerinin ve uygulamalarını anlamak
-
Araştırma konusu ile ilgili fikir ve bulgularını sözlü ve yazılı olarak etkin şekilde ifade edebilmek
-
İlerleme raporlarını yayınlanmış doküman, tez, makalelere dayandırarak yazmak
-
Araştırma bulgularını seminer ve konferanslarda savunabilmek
-
Profesyonel ve etik davranış sorumluluğu sergilemek
-
Nano boyutlu yeni nesil teknolojik cihazların çalışma prensiplerini anlamada nanobilim ve nanomühendislik bakış açısının önemini kavramak
Değerlendirme Tipi
-
Yazılı sınav
-
Sözlü sınav
-
Ödev
-
Seminer/sunum
-
Öğrenciler aşağıda yeralan yetilere sahip olacaklar:
Bu konuda (Nanobiyomalzemeler) yapılan çalışmaları rahatlıkla anlayabilecektir.
Program Çıktılarına Katkıları
-
Nanobilim ve nanoteknoloji alanında temel kavramlar ve yöntemler hakkında derinlemesine bilgi ve tecrübe kazanmak
-
Nano yapıdaki malzeme ve cihazların üretimi ve karakterizasyon teknikleri hakkında bilgi ve pratik sahibi olmak
-
Nanoteknoloji odaklı çözümlerin ve ürünlerin ticarileştirilmesi süreçlerini yönetebilmek,
-
Dünyadaki ve ülkemizdeki nano alanında yapılan endüstriyel çalışmaları yakından takip edebilmek
-
Geliştirme (ÜrGe) ve Araştırma-Geliştirme (ArGe) süreçlerinde aktif rol alabilmek
-
Nanoteknoloji alanındaki bilimsel yayınları takip edebilmek ve araştırmalar hakkında fikir sahibi olmak
-
Bilimsel bilgiye ulaşmak
-
Bağımsız araştırma projelerini tasarlamak ve yürütmek
-
Disiplinlerarası etkileşim bulunan araştırma takımlarında etkin şekilde çalışmak
-
değişen teknolojik çevreye adapte olabilmek için bilgi ve yetilerini sürekli geliştirmek
-
Mevcut bilgiyi geliştirme yöntemleri bulmak
-
Tez çalışmaları için gerekli yeni araç ve/veya yazılımların temel prensiplerinin ve uygulamalarını anlamak
-
Araştırma konusu ile ilgili fikir ve bulgularını sözlü ve yazılı olarak etkin şekilde ifade edebilmek
-
İlerleme raporlarını yayınlanmış doküman, tez, makalelere dayandırarak yazmak
-
Araştırma bulgularını seminer ve konferanslarda savunabilmek
-
Profesyonel ve etik davranış sorumluluğu sergilemek
-
Nano boyutlu yeni nesil teknolojik cihazların çalışma prensiplerini anlamada nanobilim ve nanomühendislik bakış açısının önemini kavramak
Değerlendirme Tipi
-
Yazılı sınav
-
Sözlü sınav
-
Ödev
-
Seminer/sunum
-
Öğrenciler aşağıda yeralan yetilere sahip olacaklar:
Bu alanda (Nanobiyomalzemeler) bilimsel çalışmalar yapabilecektir
Program Çıktılarına Katkıları
-
Nanobilim ve nanoteknoloji alanında temel kavramlar ve yöntemler hakkında derinlemesine bilgi ve tecrübe kazanmak
-
Nano yapıdaki malzeme ve cihazların üretimi ve karakterizasyon teknikleri hakkında bilgi ve pratik sahibi olmak
-
Nanoteknoloji odaklı çözümlerin ve ürünlerin ticarileştirilmesi süreçlerini yönetebilmek,
-
Dünyadaki ve ülkemizdeki nano alanında yapılan endüstriyel çalışmaları yakından takip edebilmek
-
Geliştirme (ÜrGe) ve Araştırma-Geliştirme (ArGe) süreçlerinde aktif rol alabilmek
-
Nanoteknoloji alanındaki bilimsel yayınları takip edebilmek ve araştırmalar hakkında fikir sahibi olmak
-
Bilimsel bilgiye ulaşmak
-
Bağımsız araştırma projelerini tasarlamak ve yürütmek
-
Disiplinlerarası etkileşim bulunan araştırma takımlarında etkin şekilde çalışmak
-
değişen teknolojik çevreye adapte olabilmek için bilgi ve yetilerini sürekli geliştirmek
-
Mevcut bilgiyi geliştirme yöntemleri bulmak
-
Tez çalışmaları için gerekli yeni araç ve/veya yazılımların temel prensiplerinin ve uygulamalarını anlamak
-
Araştırma konusu ile ilgili fikir ve bulgularını sözlü ve yazılı olarak etkin şekilde ifade edebilmek
-
İlerleme raporlarını yayınlanmış doküman, tez, makalelere dayandırarak yazmak
-
Araştırma bulgularını seminer ve konferanslarda savunabilmek
-
Profesyonel ve etik davranış sorumluluğu sergilemek
-
Nano boyutlu yeni nesil teknolojik cihazların çalışma prensiplerini anlamada nanobilim ve nanomühendislik bakış açısının önemini kavramak
Değerlendirme Tipi
-
Yazılı sınav
-
Sözlü sınav
-
Ödev
-
Seminer/sunum
|
|
İçerik
|
|
1. hafta: |
Nanobiyoteknoloji ve nanobiyomalzemelere giriş 1.a. Tarihsel gelişim 1.b. Tanımlanması ve sınıflandırılmaları 1.c. Günümüzdeki önemi ve karşılaşılan problemler |
2. hafta: |
Biyouyumluluk kavramı ve önemi
|
3. hafta: |
Metalik nanobiyomalzemeler |
4. hafta: |
Nanobiyo seramik malzemeler
|
5. hafta: |
Nanobiyo polimerik malzemeler |
6. hafta: |
Nanobiyomalzeme olarak kompozitler |
7. hafta: |
Nanobiyomalzemelerin üretiminde kullanılan yöntemler |
8. hafta: |
Vize sınavı |
9. hafta: |
Nanobiyomalzemelerin karakterizasyonu - X-ışını difraksiyonu yöntemi b. Optik mikroskobi ve CLSM yöntemleri |
10. hafta: |
Nanobiyomalzemelerin karakterizasyonu - İleri elektron mikroskopları (SEM, TEM, SPM, STEM, AFM vb.) yöntemleri |
11. hafta: |
Nanobiyomalzemelerin karakterizasyonu - Infrared ve Raman spektroskopisi yöntemleri |
12. hafta: |
Kısa Sınav |
13. hafta: |
Nanobiyomalzemelerin doku mühendisliği alanındaki uygulamaları – Doğal, biyobozunur ve biyobozunur olmayan polimerler |
14. hafta: |
Hidrojeller ve yapay doku üretimi alanındaki uygulamaları |
15. hafta*: |
Öğrenci sunumları |
16. hafta*: |
Final sınavı |
Ders kitapları ve materyaller: |
1. Yi, Dong Kee, and Georgia C. Papaefthymiou, eds. Nanobiomaterials: Development and Applications. CRC Press, 2013.
2. Sitharaman, Balaji, ed. Nanobiomaterials handbook. CRC Press, 2011. |
Önerilen kaynaklar: |
.• https://nano.nature.com/
• Roger Narayan, Nanobiomaterials-Nanostructured Materials for Biomedical Applications, 2017.
• Vasıf Hasırcı, Nanobiomaterials: a review of the existing science and technology, and new approaches, J Biomater Sci Polym Ed. 2006;17(11):1241-68. |
|
* 15. ve 16. haftalar arası final sınavına hazırlık haftası bulunmaktadır.
|
|
|
|
Değerlendirme
|
|
|
Değerlendirme tipi |
Hafta numarası |
Ağırlık (%) |
|
Ara sınavlar (Vizeler): |
8 |
30 |
Dönem içi diğer çalışmalar: |
- |
0 |
Proje: |
15 |
25 |
Ödev: |
- |
0 |
Kısa sınav (Quiz): |
12 |
5 |
Final sınavı: |
16 |
40 |
|
Toplam ağırlık: |
(%) |
|
|
|
İş yükü
|
|
|
Etkinlik |
Süre (Haftalık saat) |
Toplam hafta sayısı |
Dönem boyu toplam iş yükü |
|
Dersler (Yüz yüze öğretme): |
3 |
14 |
|
Ders dışı bireysel çalışma: |
5 |
14 |
|
Uygulama, Rehberli problem çözme: |
0 |
0 |
|
Ödev: |
0 |
0 |
|
Dönem projesi: |
2.5 |
2 |
|
Dönem projesi sunumu: |
3 |
1 |
|
Kısa sınav (Quiz): |
1.5 |
1 |
|
Ara sınav için bireysel çalışma: |
8 |
4 |
|
Ara sınav (Vize): |
3 |
1 |
|
Final sınavı için bireysel çalışma: |
7 |
4 |
|
Final sınavı: |
3 |
1 |
|
|
|
Toplam işyükü: |
|
|
|
Toplam AKTS kredisi: |
* |
|
* AKTS kredisi, toplam iş yükünün 25'e bölümüdür. (1 AKTS = 25 saatlik iş yükü)
|
|
|
-->