Ders Bilgi Formu ( KMB 464 )
|
Temel bilgiler
|
|
Ders adı: |
Kimya Mühendisliğinde Bilgisayarlı Uygulamalar |
Ders kodu: |
KMB 464 |
Öğretim üyesi: |
Doç. Dr. Murat Oluş ÖZBEK
|
AKTS kredisi: |
5 |
GTÜ kredisi: |
3 () |
Yılı, Dönemi: |
4, Güz ve Bahar |
Dersin düzeyi: |
Lisans |
Dersin tipi: |
Bölüm seçmeli
|
Öğretim dili: |
İngilizce
|
Öğretim şekli: |
Yüz yüze
|
Ön koşullar: |
MAT215 Diferansiyel Denklemler |
Staj durumu: |
Yok |
Dersin amacı: |
Bu dersin amacı öğrencilerin kimya ve biyoproses mühendisliğinde karşılaştıkları matematiksel problemleri bilgisayar ortamında çözebilmeleri için ve, elde edilmiş verinin istatistiksel analizi için gerekli donanımı edinmelerini sağlamaktır. |
|
|
|
Öğrenme çıktıları
|
|
Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler, şu yetilere sahip olurlar:
-
Bilgisayar ortamında tek ve çok değişkenli denklemlerin kökünü / köklerini bulabilir.
Program Çıktılarına Katkıları
-
Mühendislik problemlerinde disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi.
-
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
-
Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk ve Kimya Mühendisliği uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
Değerlendirme Tipi
-
Yazılı sınav
-
Ödev
-
Bilgisayar ortamında kesikli veriyi istatistiksel olarak analiz edebilir
Program Çıktılarına Katkıları
-
Mühendislik problemlerinde disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi.
-
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
-
Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk ve Kimya Mühendisliği uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
Değerlendirme Tipi
-
Yazılı sınav
-
Ödev
-
Bilgisayar ortamında sayısal diferansiyel ve integral çözümleri yapabilir
Program Çıktılarına Katkıları
-
Mühendislik problemlerinde disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi.
-
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
-
Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk ve Kimya Mühendisliği uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
Değerlendirme Tipi
-
Yazılı sınav
-
Ödev
-
Bilgisayar ortamında SDD’in ilk ve son durum problemlerini çözebilir.
Program Çıktılarına Katkıları
-
Mühendislik problemlerinde disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi.
-
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
-
Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk ve Kimya Mühendisliği uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
Değerlendirme Tipi
-
Yazılı sınav
-
Ödev
|
|
İçerik
|
|
1. hafta: |
Sürekli ve aralıklı fonksiyonlara giriş |
2. hafta: |
Hata Analizi |
3. hafta: |
Lineer olmayan tek denklemlerde kök bulma - Braket (kapalı) metotları |
4. hafta: |
Lineer olmayan tek denklemlerde kök bulma - Açık metotları Quiz 1 |
5. hafta: |
Linear olmayan denklem sistemlerinin çözümü - Açık metotlar
|
6. hafta: |
Lineer denklem sistemlerinin çözümü Vize 1 |
7. hafta: |
Lineer denklem sistemlerinin çözümü
|
8. hafta: |
Aralıklı fonksiyonların yaklaşıklaması |
9. hafta: |
İleri ve geri diferansiyel metotları
|
10. hafta: |
Merkezi diferansiyel ve integrasyon metotları Quiz 2 |
11. hafta: |
Regresyon ve toplanmış verinin istatistiksel analizi
|
12. hafta: |
Regresyon ve toplanmış verinin istatistiksel analizi Vize 2 |
13. hafta: |
İlk durum problemlerinin ötelemeli çözümü (SDD)
|
14. hafta: |
Sınır durumu problemlerinin ötelemeli çözümü (SDD) |
15. hafta*: |
- |
16. hafta*: |
Final Sınavı |
Ders kitapları ve materyaller: |
1. Applied Numerical Methods With Matlab For Engineers And Scientists, 3rd Ed., S. Chapra, McGraw Hill 2012. 2. Numerical Methods for Engineers, 6th Ed. by S. Chapra and R. Canale, McGraw Hill 2006.
|
Önerilen kaynaklar: |
1. Applied Numerical Methods With Matlab For Engineers And Scientists, 3rd Ed., S. Chapra, McGraw Hill 2012. 2. Numerical Methods for Engineers, 6th Ed. by S. Chapra and R. Canale, McGraw Hill 2006. |
|
* 15. ve 16. haftalar arası final sınavına hazırlık haftası bulunmaktadır.
|
|
|
|
Değerlendirme
|
|
|
Değerlendirme tipi |
Hafta numarası |
Ağırlık (%) |
|
Ara sınavlar (Vizeler): |
7, 12 |
40 |
Dönem içi diğer çalışmalar: |
0 |
0 |
Proje: |
0 |
0 |
Ödev: |
0 |
0 |
Kısa sınav (Quiz): |
4, 10 |
20 |
Final sınavı: |
16 |
40 |
|
Toplam ağırlık: |
(%) |
|
|
|
İş yükü
|
|
|
Etkinlik |
Süre (Haftalık saat) |
Toplam hafta sayısı |
Dönem boyu toplam iş yükü |
|
Dersler (Yüz yüze öğretme): |
3 |
14 |
|
Ders dışı bireysel çalışma: |
3 |
14 |
|
Uygulama, Rehberli problem çözme: |
0 |
0 |
|
Ödev: |
0 |
0 |
|
Dönem projesi: |
0 |
0 |
|
Dönem projesi sunumu: |
0 |
0 |
|
Kısa sınav (Quiz): |
1 |
2 |
|
Ara sınav için bireysel çalışma: |
7 |
2 |
|
Ara sınav (Vize): |
2 |
2 |
|
Final sınavı için bireysel çalışma: |
14 |
1 |
|
Final sınavı: |
2 |
1 |
|
|
|
Toplam işyükü: |
|
|
|
Toplam AKTS kredisi: |
* |
|
* AKTS kredisi, toplam iş yükünün 25'e bölümüdür. (1 AKTS = 25 saatlik iş yükü)
|
|
|
-->