Ders Bilgi Formu ( KMB 542 )
|
Temel bilgiler
|
|
Ders adı: |
Mikrokimyasal ve Mikroakışkan Sistemleri |
Ders kodu: |
KMB 542 |
Öğretim üyesi: |
Dr. Öğr. Üyesi Muhammed Enes ORUÇ
|
AKTS kredisi: |
7.5 |
GTÜ kredisi: |
3 (3+0+0) |
Yılı, Dönemi: |
2018-2019, Güz ve Bahar |
Dersin düzeyi: |
Yüksek lisans |
Dersin tipi: |
Alan seçmeli
|
Öğretim dili: |
İngilizce
|
Öğretim şekli: |
Yüz yüze
|
Ön koşullar: |
yok |
Staj durumu: |
Yok |
Dersin amacı: |
Kimya mühendisliğinde proses kontrolün temel kavramları, temel ve ileri kontrol sistemleri ile proses kontrolün endüstriyel uygulamaları konularında yüksek lisans öğrencilerinin bilgilendirilmesi. |
|
|
|
Öğrenme çıktıları
|
|
Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler, şu yetilere sahip olurlar:
-
BioMEMS fabrikasyonu hakkında bilgi sahibi olmak.
Program Çıktılarına Katkıları
-
İleri düzey Kimya Mühendisliği kavramlarını tanımlamak ve uygulamak
-
Araştırma projesi doğrultusunda literatürü dikkatlice gözden geçirip, kendi sonuçları ile önceki literatür arasında bağlantı kurmak
-
Disiplinlerarası etkileşim bulunan araştırma takımlarında etkin şekilde çalışmak
-
Modern teknolojiyle sürekli öğrenme bilinci geliştirmek
-
Araştırma konusu ile ilgili fikir ve bulgularını sözlü ve yazılı olarak etkin şekilde ifade edebilmek
Değerlendirme Tipi
-
Yazılı sınav
-
Dönem projesi
-
Yaşam bilimlerindeki minyatürleşme sorunlarını belirlemek.
Program Çıktılarına Katkıları
-
İleri düzey Kimya Mühendisliği kavramlarını tanımlamak ve uygulamak
-
Araştırma projesi doğrultusunda literatürü dikkatlice gözden geçirip, kendi sonuçları ile önceki literatür arasında bağlantı kurmak
-
Bilimsel bilgiye ulaşmak
-
Modern teknolojiyle sürekli öğrenme bilinci geliştirmek
-
Araştırma konusu ile ilgili fikir ve bulgularını sözlü ve yazılı olarak etkin şekilde ifade edebilmek
Değerlendirme Tipi
-
Yazılı sınav
-
Dönem projesi
-
Öğrenciler mikroakışkan platformları öğrenecekler.
Program Çıktılarına Katkıları
-
Araştırma projesi doğrultusunda literatürü dikkatlice gözden geçirip, kendi sonuçları ile önceki literatür arasında bağlantı kurmak
-
Disiplinlerarası etkileşim bulunan araştırma takımlarında etkin şekilde çalışmak
-
Modern teknolojiyle sürekli öğrenme bilinci geliştirmek
-
Araştırma konusu ile ilgili fikir ve bulgularını sözlü ve yazılı olarak etkin şekilde ifade edebilmek
Değerlendirme Tipi
-
Yazılı sınav
-
Dönem projesi
-
Öğrenciler biyoloji ve teknolojinin arayüzünde çözümler göstereceklerdir.
Program Çıktılarına Katkıları
-
İleri düzey Kimya Mühendisliği kavramlarını tanımlamak ve uygulamak
-
Araştırma projesi doğrultusunda literatürü dikkatlice gözden geçirip, kendi sonuçları ile önceki literatür arasında bağlantı kurmak
-
Disiplinlerarası etkileşim bulunan araştırma takımlarında etkin şekilde çalışmak
-
Modern teknolojiyle sürekli öğrenme bilinci geliştirmek
-
Araştırma konusu ile ilgili fikir ve bulgularını sözlü ve yazılı olarak etkin şekilde ifade edebilmek
Değerlendirme Tipi
-
Yazılı sınav
-
Dönem projesi
|
|
İçerik
|
|
1. hafta: |
BiyoMEMS’e giriş |
2. hafta: |
Mikro boyutta ölçekleme yasaları |
3. hafta: |
Mikrofabrikasyon işlemleri – Ekleme Metotları |
4. hafta: |
Mikrofabrikasyon işlemleri – Kazıma Metotları |
5. hafta: |
Polimer tabanlı mikrofabrikasyon |
6. hafta: |
Akışkanların temelleri |
7. hafta: |
Mikroakışkan kontrol & ölçümler |
8. hafta: |
ARASINAV |
9. hafta: |
Mikro ölçekte kuvvetler ve alanlar |
10. hafta: |
Çip üzerinde laboratuar sistemleri |
11. hafta: |
Biyomoleküllerin sıralanması, izolasyonu ve ayrılması |
12. hafta: |
Tek Molekül Analizi |
13. hafta: |
Mikroakışkan tabanlı biyosensörler |
14. hafta: |
Mikroakışkan tabanlı ilaç salınımı ve giyilebilir cihazlar |
15. hafta*: |
- |
16. hafta*: |
FİNAL SINAVI |
Ders kitapları ve materyaller: |
* Introduction to BioMEMS, Albert Folch, CRC Press, 2012. * Ders notları
|
Önerilen kaynaklar: |
* Fundamentals of Microfabrication, Marc J. Madou, CRC Press, 2011 * Biomedical Microsystems, Ellis Meng, CRC Press, 2010.
|
|
* 15. ve 16. haftalar arası final sınavına hazırlık haftası bulunmaktadır.
|
|
|
|
Değerlendirme
|
|
|
Değerlendirme tipi |
Hafta numarası |
Ağırlık (%) |
|
Ara sınavlar (Vizeler): |
8 |
30 |
Dönem içi diğer çalışmalar: |
|
0 |
Proje: |
9,11,13 |
30 |
Ödev: |
|
0 |
Kısa sınav (Quiz): |
|
0 |
Final sınavı: |
16 |
40 |
|
Toplam ağırlık: |
(%) |
|
|
|
İş yükü
|
|
|
Etkinlik |
Süre (Haftalık saat) |
Toplam hafta sayısı |
Dönem boyu toplam iş yükü |
|
Dersler (Yüz yüze öğretme): |
3 |
14 |
|
Ders dışı bireysel çalışma: |
4 |
14 |
|
Uygulama, Rehberli problem çözme: |
0 |
0 |
|
Ödev: |
0 |
0 |
|
Dönem projesi: |
12 |
5 |
|
Dönem projesi sunumu: |
0 |
0 |
|
Kısa sınav (Quiz): |
0 |
0 |
|
Ara sınav için bireysel çalışma: |
10 |
1 |
|
Ara sınav (Vize): |
3 |
1 |
|
Final sınavı için bireysel çalışma: |
10 |
1 |
|
Final sınavı: |
3 |
1 |
|
|
|
Toplam işyükü: |
|
|
|
Toplam AKTS kredisi: |
* |
|
* AKTS kredisi, toplam iş yükünün 25'e bölümüdür. (1 AKTS = 25 saatlik iş yükü)
|
|
|
-->