Ders Bilgi Formu ( DYB 512 )
|
Temel bilgiler
|
|
Ders adı: |
Yapı Analizinde Matris Yöntemleri |
Ders kodu: |
DYB 512 |
Öğretim üyesi: |
Dr. Öğr. Üyesi Ahmet Anıl DİNDAR
|
AKTS kredisi: |
7.5 |
GTÜ kredisi: |
3 (3+0+0) |
Yılı, Dönemi: |
2017, Güz |
Dersin düzeyi: |
Yüksek lisans |
Dersin tipi: |
Alan seçmeli
|
Öğretim dili: |
İngilizce
|
Öğretim şekli: |
Yüz yüze , Grup çalışması
|
Ön koşullar: |
yok |
Staj durumu: |
Yok |
Dersin amacı: |
Bilgisayar programlarında yapısal analiz hesaplamalarına ait algoritmaların oluşturulması, hesap yöntemlerinde uyarlamaların yapılması ve matris metotlarını yapı analizinde kullanmak. |
|
|
|
Öğrenme çıktıları
|
|
Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler, şu yetilere sahip olurlar:
-
Çözümleme yapabilme, tasarım ve mühendislik sistemlerinin optimizasyonunu yaparken sonlu elemanlar yönteminin temel becerilerini kullanabilme
Program Çıktılarına Katkıları
-
İleri düzey Deprem ve Yapı Mühendisliği kavramlarını tanımlamak ve uygulamak
-
Sismik tasarım kodları, yapısal dinamikler, geoteknik deprem mühendisliği, deprem direnci tasarımı, sismik veri elde etme ve işleme, deprem tehlikesi ve risk analizi ile ilgili temel bilgiler edinmek
-
Bilimsel bilgiye ulaşmak ve bağımsız çalışmak
-
Disiplinlerarası etkileşim bulunan araştırma takımlarında etkin şekilde çalışmak
-
Bağımsız olarak araştırma projeleri tasarlamak ve yürütmek
-
Modern teknolojiyle sürekli öğrenme bilinci geliştirmek
-
Tez çalışmaları için gerekli yeni araçların ve/veya yazılımların temel prensip ve uygulamalarını anlamak
-
Profesyonel ve etik davranış sorumluluğu sergilemek
Değerlendirme Tipi
-
Yazılı sınav
-
Ödev
-
Seminer/sunum
-
Dönem projesi
-
Matrix yöntemi algoritmaları, uygulamaları ve yazılımları gibi konuları yorumlayabilme, geliştirebilme.
Program Çıktılarına Katkıları
-
İleri düzey Deprem ve Yapı Mühendisliği kavramlarını tanımlamak ve uygulamak
-
Araştırma projesi doğrultusunda literatürü dikkatlice gözden geçirip, kendi sonuçları ile önceki literatür arasında bağlantı kurmak
-
Bilimsel bilgiye ulaşmak ve bağımsız çalışmak
-
Disiplinlerarası etkileşim bulunan araştırma takımlarında etkin şekilde çalışmak
-
Bağımsız olarak araştırma projeleri tasarlamak ve yürütmek
-
Modern teknolojiyle sürekli öğrenme bilinci geliştirmek
-
Tez çalışmaları için gerekli yeni araçların ve/veya yazılımların temel prensip ve uygulamalarını anlamak
-
Araştırma bulgularını seminer ve konferanslarda savunabilmek
Değerlendirme Tipi
-
Yazılı sınav
-
Ödev
-
Seminer/sunum
-
Dönem projesi
-
Mühendislik uygulamalarında en çok kullanılan çubuk elemanlardan oluşan sistemler için hesaplama yöntemlerilerini algoritmalarını (MATLAB ve PYTHON'da) oluşturma ve geliştirme.
Program Çıktılarına Katkıları
-
İleri düzey Deprem ve Yapı Mühendisliği kavramlarını tanımlamak ve uygulamak
-
Sismik tasarım kodları, yapısal dinamikler, geoteknik deprem mühendisliği, deprem direnci tasarımı, sismik veri elde etme ve işleme, deprem tehlikesi ve risk analizi ile ilgili temel bilgiler edinmek
-
Bilimsel bilgiye ulaşmak ve bağımsız çalışmak
-
Bağımsız olarak araştırma projeleri tasarlamak ve yürütmek
-
Modern teknolojiyle sürekli öğrenme bilinci geliştirmek
-
Tez çalışmaları için gerekli yeni araçların ve/veya yazılımların temel prensip ve uygulamalarını anlamak
-
Araştırma konusu ile ilgili fikir ve bulgularını sözlü ve yazılı olarak etkin şekilde ifade edebilmek
-
Araştırma bulgularını seminer ve konferanslarda savunabilmek
-
Profesyonel ve etik davranış sorumluluğu sergilemek
Değerlendirme Tipi
-
Yazılı sınav
-
Ödev
-
Laboratuvar uygulamaları/sınavları
-
Dönem projesi
|
|
İçerik
|
|
1. hafta: |
Mühendislik hesaplamalarında çözüm yöntemlerinin matrislerle ifade edilmesi ve algoritmanın kurulması (Gerber kirişinde çözümleme) |
2. hafta: |
Yazılım Programlarına Giriş : MATLAB, PYTHON ve JUPYTER (Temel hesaplama teknikleri) |
3. hafta: |
Yazılım programında algoritmaların kurulması (İzostatik Tek Serbestlik Sistemlerin Çözümlemeleri) |
4. hafta: |
Yapı Analizinde Parametrik Hesaplamaların algoritma haline getirilmesi (İzostatik Tek Serbestlik Sistemlerin Tasarım Yük Kombinasyonları altında çözümlemeleri) |
5. hafta: |
Parametrik Analiz sonuçlarının görselleştirilmesi ve optimum çözüm yaklaşımının incelenmesi (Linear olmayan sistemlerde sabit süneklik hesabının iterasyon ile yapılması) |
6. hafta: |
Yapı analizinde Deplasman ve Kuvvet yöntemi (Kuvvet ve deplasman matrislerinin hesaplanması) |
7. hafta: |
Sistem Rijitlik matrisinin kurulması (İzostatik kafes kirişlerin çözümlenmesi) |
8. hafta: |
Ara Sınav |
9. hafta: |
Deplasman yöntemiyle çözümleme algoritmasının geliştirilmesi (hiperstatik kirişler) |
10. hafta: |
Kuvvet yöntemiyle çözümleme algoritmasının geliştirilmesi (hiperstatik kirişler) |
11. hafta: |
Direk eleman methoduyla analiz algortmasının geliştirilmesi (rijit düzlem çerçeveler) |
12. hafta: |
Yapıların dinamik karakteristikleri, hesaplanma yöntemleri (Tek Serbestlik Dereceli Sistem) |
13. hafta: |
Serbest titreşim analizi, hesap yöntemleri ve titreşim modları (Çok serbestlik dereceli sistem) |
14. hafta: |
Modların süperpozisyonu ve deprem mühendisliğinde uygulaması (Çok serbestlik dereceli sistem) |
15. hafta*: |
Vaka çalışması (Mimarisi verilen bir yapı üzerinde çözümlemeler) |
16. hafta*: |
Final Sınavı |
Ders kitapları ve materyaller: |
Class notes and lecture videos are accessible through CATS. |
Önerilen kaynaklar: |
Prezemieniecki, J.S. Theory of Matrix Structural Analysis, Dover Pub. ISBN 04866-49482,1985. |
|
* 15. ve 16. haftalar arası final sınavına hazırlık haftası bulunmaktadır.
|
|
|
|
Değerlendirme
|
|
|
Değerlendirme tipi |
Hafta numarası |
Ağırlık (%) |
|
Ara sınavlar (Vizeler): |
7 |
20 |
Dönem içi diğer çalışmalar: |
|
0 |
Proje: |
14 |
20 |
Ödev: |
2,3,4,5,6,8,9,10,11,12 |
30 |
Kısa sınav (Quiz): |
|
0 |
Final sınavı: |
16 |
30 |
|
Toplam ağırlık: |
(%) |
|
|
|
İş yükü
|
|
|
Etkinlik |
Süre (Haftalık saat) |
Toplam hafta sayısı |
Dönem boyu toplam iş yükü |
|
Dersler (Yüz yüze öğretme): |
3 |
15 |
|
Ders dışı bireysel çalışma: |
3 |
15 |
|
Uygulama, Rehberli problem çözme: |
0 |
0 |
|
Ödev: |
6 |
10 |
|
Dönem projesi: |
10 |
2 |
|
Dönem projesi sunumu: |
1 |
1 |
|
Kısa sınav (Quiz): |
0 |
0 |
|
Ara sınav için bireysel çalışma: |
10 |
1 |
|
Ara sınav (Vize): |
1 |
1 |
|
Final sınavı için bireysel çalışma: |
8 |
1 |
|
Final sınavı: |
2 |
1 |
|
|
|
Toplam işyükü: |
|
|
|
Toplam AKTS kredisi: |
* |
|
* AKTS kredisi, toplam iş yükünün 25'e bölümüdür. (1 AKTS = 25 saatlik iş yükü)
|
|
|
-->