Ders Bilgi Formu ( MAT 665 )
|
|
Temel bilgiler
|
|
| Ders adı: |
Çizge Kuramında İleri Konular |
| Ders kodu: |
MAT 665 |
| Öğretim üyesi: |
Prof. Dr. Sibel ÖZKAN
|
| AKTS kredisi: |
7.5 |
| GTÜ kredisi: |
0 (3+0+0) |
| Yılı, Dönemi: |
1/2, Güz |
| Dersin düzeyi: |
Doktora |
| Dersin tipi: |
Alan seçmeli
|
| Öğretim dili: |
İngilizce
|
| Öğretim şekli: |
Yüz yüze
|
| Ön koşullar: |
Mat 563 |
| Staj durumu: |
Yok |
| Dersin amacı: |
Çizge kuramında temel konuların üzerine inşa edilecek bu derste, ağ akışları, Ramsey kuramı, rastgele çizgeler, gruplarla ilintili çizgeler ve hiperçizgeler gibi ileri konuların çalışılması amaçlanmaktadır. |
|
|
|
Öğrenme çıktıları
|
|
Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler, şu yetilere sahip olurlar:
-
Çizgelerin diğer disiplinlerle olan ilişkilerini anlayabilme ve kullanabilme.
Program Çıktılarına Katkıları
-
Matematik kavramlarını uzmanlık derecesinde açıklamak ve uygulamak
-
Matematik ile diğer disiplinler arasında ilişki kurmak ve disiplinlerarası problemler için matematiksel modeller geliştirmek
-
Disiplinlerarası etkileşim bulunan araştırma takımlarında etkin şekilde çalışmak
-
Hızla değişen teknolojik çevreye adapte olabilmek için bilgi ve yetilerini sürekli geliştirmek
-
Araştırma konusu ile ilgili fikir ve bulgularını sözlü ve yazılı olarak etkin şekilde ifade edebilmek
-
Diğer araştırma ve araştırmacıların etik, sahiplik, gizlilik, atıf ve telif gibi haklarının farkında olmak
Değerlendirme Tipi
-
Yazılı sınav
-
Ödev
-
Seminer/sunum
-
Problemleri çizgelerle modelleyip çözebilme
Program Çıktılarına Katkıları
-
Matematik kavramlarını uzmanlık derecesinde açıklamak ve uygulamak
-
Çalışma alanı ile ilgili araştırma metodolojileri ve tekniklerini anlayıp uygulayabilmek
-
Bilimsel bilgiye ulaşmak ve bağımsız çalışmak
-
Matematik, iletişim, problem çözme ve beyin fırtınası yetilerini geliştirmek
-
Fikirlerini farklı argümanlar ile destekleyip resmi/gayri resmi şekilde bir grup dinleyiciye çeşitli teknikler kullanarak açık ve net bir biçimde sunmak
-
Diğer araştırma ve araştırmacıların etik, sahiplik, gizlilik, atıf ve telif gibi haklarının farkında olmak
Değerlendirme Tipi
-
Yazılı sınav
-
Ödev
-
Seminer/sunum
-
Çizge kuramında ileri araştırmalar için gerekli teknikleri anlama ve kullanabilme.
Program Çıktılarına Katkıları
-
Matematik kavramlarını uzmanlık derecesinde açıklamak ve uygulamak
-
Çalışma alanı ile ilgili araştırma metodolojileri ve tekniklerini anlayıp uygulayabilmek
-
Bilimsel bilgiye ulaşmak ve bağımsız çalışmak
-
Hızla değişen teknolojik çevreye adapte olabilmek için bilgi ve yetilerini sürekli geliştirmek
-
Araştırma konusu ile ilgili fikir ve bulgularını sözlü ve yazılı olarak etkin şekilde ifade edebilmek
-
Diğer araştırma ve araştırmacıların etik, sahiplik, gizlilik, atıf ve telif gibi haklarının farkında olmak
Değerlendirme Tipi
-
Yazılı sınav
-
Ödev
-
Seminer/sunum
|
|
İçerik
|
|
| 1. hafta: |
Yönlü ve yönsüz çizgelerdeki temel kavramlar. |
| 2. hafta: |
Ağ akışlarına giriş. |
| 3. hafta: |
maksimum akış - minimum kesme teoremi |
| 4. hafta: |
Bağlantılılık ve Menger teoremi |
| 5. hafta: |
Temel Ramsey teoremleri |
| 6. hafta: |
Ramsey sayıları |
| 7. hafta: |
İndirgenmiş Ramsey teoremleri |
| 8. hafta: |
Rastgele çizge kavramına giriş |
| 9. hafta: |
Rastgele çizgelerde temel olasılık modelleri |
| 10. hafta: |
Hemen hemen her çizgenin sahip olduğu özellikler |
| 11. hafta: |
Köşe-geçişli çizgeler |
| 12. hafta: |
Kenar-geçişli çizgeler |
| 13. hafta: |
Hiperçizgeler, Temel tanımların hiperçizge karşılıkları. Sunum ve proje değerlendirme. |
| 14. hafta: |
Temel teoremlerin hiperçizge karşılıkları. Sunum ve proje değerlendirme. |
| 15. hafta*: |
- |
| 16. hafta*: |
Final Sınavı. |
| Ders kitapları ve materyaller: |
R. Diestel, Graph Theory (Graduate Texts in Mathematics), Springer-Verlag B. Bollobas, Modern Graph Theory (Graduate Texts in Mathematics), Springer - Verlag |
| Önerilen kaynaklar: |
C. Godsil, G. Royle, Algebraic Graph Theory (Graduate Texts in Mathematics), Springer-Verlag C. Berge, Hypergraphs, North-Holland Mathematical Library B. Bollobas, Random Graphs, Cambridge Studies in Advanced Mathematics
|
|
|
* 15. ve 16. haftalar arası final sınavına hazırlık haftası bulunmaktadır.
|
|
|
|
Değerlendirme
|
|
|
| Değerlendirme tipi |
Hafta numarası |
Ağırlık (%) |
|
| Ara sınavlar (Vizeler): |
|
0 |
| Dönem içi diğer çalışmalar: |
|
0 |
| Proje: |
13, 14 |
25 |
| Ödev: |
4, 6, 8, 10, 12 |
45 |
| Kısa sınav (Quiz): |
|
0 |
| Final sınavı: |
16 |
30 |
| |
Toplam ağırlık: |
(%) |
|
|
|
İş yükü
|
|
|
| Etkinlik |
Süre (Haftalık saat) |
Toplam hafta sayısı |
Dönem boyu toplam iş yükü |
|
| Dersler (Yüz yüze öğretme): |
3 |
14 |
|
| Ders dışı bireysel çalışma: |
3 |
14 |
|
| Uygulama, Rehberli problem çözme: |
0 |
0 |
|
| Ödev: |
3 |
5 |
|
| Dönem projesi: |
4 |
12 |
|
| Dönem projesi sunumu: |
2 |
1 |
|
| Kısa sınav (Quiz): |
0 |
0 |
|
| Ara sınav için bireysel çalışma: |
0 |
0 |
|
| Ara sınav (Vize): |
0 |
0 |
|
| Final sınavı için bireysel çalışma: |
10 |
4 |
|
| Final sınavı: |
2 |
1 |
|
| |
|
Toplam işyükü: |
|
| |
|
Toplam AKTS kredisi: |
* |
|
|
* AKTS kredisi, toplam iş yükünün 25'e bölümüdür. (1 AKTS = 25 saatlik iş yükü)
|
|
|
-->