Ders Bilgi Formu ( MAT 113 )
|
Temel bilgiler
|
|
Ders adı: |
Lineer Cebir I |
Ders kodu: |
MAT 113 |
Öğretim üyesi: |
Prof. Dr. Mustafa AKKURT
|
AKTS kredisi: |
6 |
GTÜ kredisi: |
4 (3+2+0) |
Yılı, Dönemi: |
1, Güz |
Dersin düzeyi: |
Lisans |
Dersin tipi: |
Zorunlu
|
Öğretim dili: |
İngilizce
|
Öğretim şekli: |
Yüz yüze
|
Ön koşullar: |
Yok |
Staj durumu: |
Yok |
Dersin amacı: |
Doğrusal Cebir'in temel özelliklerini sunmak. |
|
|
|
Öğrenme çıktıları
|
|
Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler, şu yetilere sahip olurlar:
-
Lineer denklem sistemlerinin çözüm tekniklerini açıklar
Program Çıktılarına Katkıları
-
Matematiğin kapsamı, uygulamaları, tarihi, problemleri, metotları hakkında insanlığa hem bilimsel hem de entelektüel disiplin olarak faydalı olacak bilgilere sahip olma.
-
Matematik ile diğer disiplinler arasında ilişki kurma ve disiplinler arası problemler için matematiksel modeller geliştirme.
-
Matematik, iletişim kurma, problem çözme ve beyin fırtınası yapabilme.
Değerlendirme Tipi
-
Yazılı sınav
-
Lineer bağımsızlık kavramını yorumlar
Program Çıktılarına Katkıları
-
Matematiğin kapsamı, uygulamaları, tarihi, problemleri, metotları hakkında insanlığa hem bilimsel hem de entelektüel disiplin olarak faydalı olacak bilgilere sahip olma.
Değerlendirme Tipi
-
Yazılı sınav
-
Vektör uzaylarını tanımlar
Program Çıktılarına Katkıları
-
Matematiğin kapsamı, uygulamaları, tarihi, problemleri, metotları hakkında insanlığa hem bilimsel hem de entelektüel disiplin olarak faydalı olacak bilgilere sahip olma.
-
Matematik, iletişim kurma, problem çözme ve beyin fırtınası yapabilme.
-
Profesyonel ve etik değerler sergileme.
Değerlendirme Tipi
-
Yazılı sınav
-
Basit ispat tekniklerini tanır ve uygular
Program Çıktılarına Katkıları
-
Matematiğin kapsamı, uygulamaları, tarihi, problemleri, metotları hakkında insanlığa hem bilimsel hem de entelektüel disiplin olarak faydalı olacak bilgilere sahip olma.
-
Matematik ile diğer disiplinler arasında ilişki kurma ve disiplinler arası problemler için matematiksel modeller geliştirme.
-
Profesyonel ve etik değerler sergileme.
Değerlendirme Tipi
-
Yazılı sınav
|
|
İçerik
|
|
1. hafta: |
Denklem sistemleri ve matrisler |
2. hafta: |
Matris Cebiri: Matrislerde toplama ve çarpma, özel matrisler, alt matrislere ayırma |
3. hafta: |
Özel tip matrisler, matrisin eşhelon formu, denklem sistemlerinin çözümü |
4. hafta: |
Temel matrisler, matrislerin tersleri, matrislerde denklik |
5. hafta: |
Determinantlar ve özellikleri |
6. hafta: |
Determinantlar ve uygulamaları |
7. hafta: |
R^2 ve R^3 de vektörler ve özellikleri |
8. hafta: |
Arasınav |
9. hafta: |
Vektör uzayı ve alt uzayları |
10. hafta: |
Doğrusal bağımlılık ve kapsama |
11. hafta: |
Doğrusal bağımsızlık |
12. hafta: |
Taban ve boyut |
13. hafta: |
Koordinatlar ve izomorfizmalar |
14. hafta: |
Rank kavramı |
15. hafta*: |
- |
16. hafta*: |
Final sınavı |
Ders kitapları ve materyaller: |
Elementary Lineer Algebra, 7th Ed. Bernard Kolman ve David R. Hill |
Önerilen kaynaklar: |
- |
|
* 15. ve 16. haftalar arası final sınavına hazırlık haftası bulunmaktadır.
|
|
|
|
Değerlendirme
|
|
|
Değerlendirme tipi |
Hafta numarası |
Ağırlık (%) |
|
Ara sınavlar (Vizeler): |
8 |
40 |
Dönem içi diğer çalışmalar: |
|
0 |
Proje: |
|
0 |
Ödev: |
|
0 |
Kısa sınav (Quiz): |
|
0 |
Final sınavı: |
16 |
60 |
|
Toplam ağırlık: |
(%) |
|
|
|
İş yükü
|
|
|
Etkinlik |
Süre (Haftalık saat) |
Toplam hafta sayısı |
Dönem boyu toplam iş yükü |
|
Dersler (Yüz yüze öğretme): |
3 |
14 |
|
Ders dışı bireysel çalışma: |
3 |
14 |
|
Uygulama, Rehberli problem çözme: |
2 |
14 |
|
Ödev: |
0 |
0 |
|
Dönem projesi: |
0 |
0 |
|
Dönem projesi sunumu: |
0 |
0 |
|
Kısa sınav (Quiz): |
0 |
0 |
|
Ara sınav için bireysel çalışma: |
15 |
1 |
|
Ara sınav (Vize): |
2 |
1 |
|
Final sınavı için bireysel çalışma: |
15 |
1 |
|
Final sınavı: |
2 |
1 |
|
|
|
Toplam işyükü: |
|
|
|
Toplam AKTS kredisi: |
* |
|
* AKTS kredisi, toplam iş yükünün 25'e bölümüdür. (1 AKTS = 25 saatlik iş yükü)
|
|
|
-->