ECTS @ IUE ECTS @ IUE ECTS @ IUE ECTS @ IUE ECTS @ IUE ECTS @ IUE ECTS @ IUE

Ders Bilgi Formu ( MAT 113 )


   Temel bilgiler
Ders adı: Lineer Cebir I
Ders kodu: MAT 113
Öğretim üyesi: Prof. Dr. Mustafa AKKURT
AKTS kredisi: 6
GTÜ kredisi: 4 (3+2+0)
Yılı, Dönemi: 1, Güz
Dersin düzeyi: Lisans
Dersin tipi: Zorunlu
Öğretim dili: İngilizce
Öğretim şekli: Yüz yüze
Ön koşullar: Yok
Staj durumu: Yok
Dersin amacı: Doğrusal Cebir'in temel özelliklerini sunmak.
   Öğrenme çıktıları Yukarı

Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler, şu yetilere sahip olurlar:

  1. Lineer denklem sistemlerinin çözüm tekniklerini açıklar

    Program Çıktılarına Katkıları

    1. Matematiğin kapsamı, uygulamaları, tarihi, problemleri, metotları hakkında insanlığa hem bilimsel hem de entelektüel disiplin olarak faydalı olacak bilgilere sahip olma.
    2. Matematik ile diğer disiplinler arasında ilişki kurma ve disiplinler arası problemler için matematiksel modeller geliştirme.
    3. Matematik, iletişim kurma, problem çözme ve beyin fırtınası yapabilme.

    Değerlendirme Tipi

    1. Yazılı sınav
  2. Lineer bağımsızlık kavramını yorumlar

    Program Çıktılarına Katkıları

    1. Matematiğin kapsamı, uygulamaları, tarihi, problemleri, metotları hakkında insanlığa hem bilimsel hem de entelektüel disiplin olarak faydalı olacak bilgilere sahip olma.

    Değerlendirme Tipi

    1. Yazılı sınav
  3. Vektör uzaylarını tanımlar

    Program Çıktılarına Katkıları

    1. Matematiğin kapsamı, uygulamaları, tarihi, problemleri, metotları hakkında insanlığa hem bilimsel hem de entelektüel disiplin olarak faydalı olacak bilgilere sahip olma.
    2. Matematik, iletişim kurma, problem çözme ve beyin fırtınası yapabilme.
    3. Profesyonel ve etik değerler sergileme.

    Değerlendirme Tipi

    1. Yazılı sınav
  4. Basit ispat tekniklerini tanır ve uygular

    Program Çıktılarına Katkıları

    1. Matematiğin kapsamı, uygulamaları, tarihi, problemleri, metotları hakkında insanlığa hem bilimsel hem de entelektüel disiplin olarak faydalı olacak bilgilere sahip olma.
    2. Matematik ile diğer disiplinler arasında ilişki kurma ve disiplinler arası problemler için matematiksel modeller geliştirme.
    3. Profesyonel ve etik değerler sergileme.

    Değerlendirme Tipi

    1. Yazılı sınav
   İçerik Yukarı
1. hafta: Denklem sistemleri ve matrisler
2. hafta: Matris Cebiri: Matrislerde toplama ve çarpma, özel matrisler, alt matrislere ayırma
3. hafta: Özel tip matrisler, matrisin eşhelon formu, denklem sistemlerinin çözümü
4. hafta: Temel matrisler, matrislerin tersleri, matrislerde denklik
5. hafta: Determinantlar ve özellikleri
6. hafta: Determinantlar ve uygulamaları
7. hafta: R^2 ve R^3 de vektörler ve özellikleri
8. hafta: Arasınav
9. hafta: Vektör uzayı ve alt uzayları
10. hafta: Doğrusal bağımlılık ve kapsama
11. hafta: Doğrusal bağımsızlık
12. hafta: Taban ve boyut
13. hafta: Koordinatlar ve izomorfizmalar
14. hafta: Rank kavramı
15. hafta*: -
16. hafta*: Final sınavı
Ders kitapları ve materyaller: Elementary Lineer Algebra, 7th Ed. Bernard Kolman ve David R. Hill
Önerilen kaynaklar: -
  * 15. ve 16. haftalar arası final sınavına hazırlık haftası bulunmaktadır.
Değerlendirme Yukarı
Değerlendirme tipi Hafta numarası Ağırlık (%)
Ara sınavlar (Vizeler): 8 40
Dönem içi diğer çalışmalar: 0
Proje: 0
Ödev: 0
Kısa sınav (Quiz): 0
Final sınavı: 16 60
  Toplam ağırlık:
(%)
   İş yükü Yukarı
Etkinlik Süre (Haftalık saat) Toplam hafta sayısı Dönem boyu toplam iş yükü
Dersler (Yüz yüze öğretme): 3 14
Ders dışı bireysel çalışma: 3 14
Uygulama, Rehberli problem çözme: 2 14
Ödev: 0 0
Dönem projesi: 0 0
Dönem projesi sunumu: 0 0
Kısa sınav (Quiz): 0 0
Ara sınav için bireysel çalışma: 15 1
Ara sınav (Vize): 2 1
Final sınavı için bireysel çalışma: 15 1
Final sınavı: 2 1
    Toplam işyükü:
    Toplam AKTS kredisi:
*
  * AKTS kredisi, toplam iş yükünün 25'e bölümüdür. (1 AKTS = 25 saatlik iş yükü)
-->