Ders Bilgi Formu ( MAT 120 )
|
|
Temel bilgiler
|
|
| Ders adı: |
Matematik II |
| Ders kodu: |
MAT 120 |
| Öğretim üyesi: |
Doç. Dr. Selçuk TOPAL
|
| AKTS kredisi: |
2 |
| GTÜ kredisi: |
2 (2+0+0) |
| Yılı, Dönemi: |
1, Bahar |
| Dersin düzeyi: |
Lisans |
| Dersin tipi: |
Zorunlu
|
| Öğretim dili: |
İngilizce
|
| Öğretim şekli: |
Yüz yüze
|
| Ön koşullar: |
Yok |
| Staj durumu: |
Yok |
| Dersin amacı: |
Bilim, mühendislik ve mimarlık alanlarındaki problemler için çözüm metodlarını aktarmak. |
|
|
|
Öğrenme çıktıları
|
|
Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler, şu yetilere sahip olurlar:
-
İntegrasyon tekniklerini tanımlamak ve temel integral çözümlerini yapabilmek
Program Çıktılarına Katkıları
-
Matematiğin kapsamı, uygulamaları, tarihi, problemleri, metotları hakkında insanlığa hem bilimsel hem de entelektüel disiplin olarak faydalı olacak bilgilere sahip olma.
-
Matematik ile diğer disiplinler arasında ilişki kurma ve disiplinler arası problemler için matematiksel modeller geliştirme.
-
Matematik, iletişim kurma, problem çözme ve beyin fırtınası yapabilme.
-
Literatürün takip edilmesi, teknik projelerin sunulması ve makale yazımı yapabilecek düzeyde akıcı bir İngilizce bilgisine sahip olma.
Değerlendirme Tipi
-
Yazılı sınav
-
Matrisleri tanımak ve matris işlemleri
Program Çıktılarına Katkıları
-
Matematiğin kapsamı, uygulamaları, tarihi, problemleri, metotları hakkında insanlığa hem bilimsel hem de entelektüel disiplin olarak faydalı olacak bilgilere sahip olma.
-
Matematik ile diğer disiplinler arasında ilişki kurma ve disiplinler arası problemler için matematiksel modeller geliştirme.
-
Matematik, iletişim kurma, problem çözme ve beyin fırtınası yapabilme.
Değerlendirme Tipi
-
Ödev
-
Matematiksel çalışma ve araştırma yetilerini geliştirmek
Program Çıktılarına Katkıları
-
Matematiğin kapsamı, uygulamaları, tarihi, problemleri, metotları hakkında insanlığa hem bilimsel hem de entelektüel disiplin olarak faydalı olacak bilgilere sahip olma.
-
Matematik ile diğer disiplinler arasında ilişki kurma ve disiplinler arası problemler için matematiksel modeller geliştirme.
-
Teknolojiyi matematiğin anlaşılıp uygulanması için etkin bir araç olarak kullanabilme.
Değerlendirme Tipi
-
Yazılı sınav
|
|
İçerik
|
|
| 1. hafta: |
Giriş. |
| 2. hafta: |
Küme teorisi ve Bulanık Mantık |
| 3. hafta: |
Reel Sayılar, Karmaşık Sayılar ve Koordinat sistemleri |
| 4. hafta: |
Fonksiyonlar, lineer denklemler |
| 5. hafta: |
Matrisler |
| 6. hafta: |
Matris işlemleri |
| 7. hafta: |
Etkileşimli ders haftası |
| 8. hafta: |
Limit, Türev, Kaos ve Kelebek Etkisi |
| 9. hafta: |
Dönem Ödevi Sunumları |
| 10. hafta: |
Kısmi İntegrasyon |
| 11. hafta: |
Alan ve Hacim İntegralleri |
| 12. hafta: |
Sayısal Analize Giriş |
| 13. hafta: |
İstatistiğe Giriş |
| 14. hafta: |
Genel Tekrar |
| 15. hafta*: |
- |
| 16. hafta*: |
Final Sinavı |
| Ders kitapları ve materyaller: |
Thomas’ Calculus, 11th Edition and 12th Edition Howard Anton Calculus: A new Horizon, 10th Edition, Wiley Calculus and Analytic Geometry, Thomas and Finney, 6th Edition Fuzzy Logic with Engineering Applications, Timothy J. Ross, 2010 Wiley |
| Önerilen kaynaklar: |
https://www.khanacademy.org/math/geometry http://mathworld.wolfram.com/ http://www.vitutor.com/maths.html
|
|
|
* 15. ve 16. haftalar arası final sınavına hazırlık haftası bulunmaktadır.
|
|
|
|
Değerlendirme
|
|
|
| Değerlendirme tipi |
Hafta numarası |
Ağırlık (%) |
|
| Ara sınavlar (Vizeler): |
7 |
40 |
| Dönem içi diğer çalışmalar: |
0 |
0 |
| Proje: |
0 |
0 |
| Ödev: |
0 |
0 |
| Kısa sınav (Quiz): |
0 |
0 |
| Final sınavı: |
16 |
60 |
| |
Toplam ağırlık: |
(%) |
|
|
|
İş yükü
|
|
|
| Etkinlik |
Süre (Haftalık saat) |
Toplam hafta sayısı |
Dönem boyu toplam iş yükü |
|
| Dersler (Yüz yüze öğretme): |
2 |
14 |
|
| Ders dışı bireysel çalışma: |
0 |
0 |
|
| Uygulama, Rehberli problem çözme: |
0 |
0 |
|
| Ödev: |
0 |
0 |
|
| Dönem projesi: |
0 |
0 |
|
| Dönem projesi sunumu: |
0 |
0 |
|
| Kısa sınav (Quiz): |
0 |
0 |
|
| Ara sınav için bireysel çalışma: |
5 |
1 |
|
| Ara sınav (Vize): |
2 |
1 |
|
| Final sınavı için bireysel çalışma: |
10 |
1 |
|
| Final sınavı: |
2 |
1 |
|
| |
|
Toplam işyükü: |
|
| |
|
Toplam AKTS kredisi: |
* |
|
|
* AKTS kredisi, toplam iş yükünün 25'e bölümüdür. (1 AKTS = 25 saatlik iş yükü)
|
|
|
-->