Ders Bilgi Formu ( MAT 305 )
|
Temel bilgiler
|
|
Ders adı: |
Kısmi Türevli Diferansiyel Denklemler |
Ders kodu: |
MAT 305 |
Öğretim üyesi: |
Doç. Dr. Feray HACIVELİOĞLU
|
AKTS kredisi: |
6 |
GTÜ kredisi: |
3 (3+0+0) |
Yılı, Dönemi: |
3, Güz |
Dersin düzeyi: |
Lisans |
Dersin tipi: |
Zorunlu
|
Öğretim dili: |
İngilizce
|
Öğretim şekli: |
Yüz yüze
|
Ön koşullar: |
Yok |
Staj durumu: |
Yok |
Dersin amacı: |
Çözüm Yöntemleri, Mühendisliklerde ve Diğer Bilimlerdeki Uygulamaları; Isı ve Dalga Denklemleri. Sınır-değer Problemleri çalışmak.
|
|
|
|
Öğrenme çıktıları
|
|
Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler, şu yetilere sahip olurlar:
-
Mühendisliklere ve diğer bilim dallarına matematiksel uygulamalar becerisi kazanma
Program Çıktılarına Katkıları
-
Matematiğin kapsamı, uygulamaları, tarihi, problemleri, metotları hakkında insanlığa hem bilimsel hem de entelektüel disiplin olarak faydalı olacak bilgilere sahip olma.
-
Gerçek hayattaki problemleri istatistiksel ve matematiksel tekniklerle tanımlama, formüle etme ve inceleme.
-
Disiplinlerarası etkileşim bulunan araştırma takımlarında etkin şekilde çalışma.
-
Profesyonel ve etik değerler sergileme.
Değerlendirme Tipi
-
Yazılı sınav
-
Kısmi turevli diferansiyel denklemlerin çözüm yöntemlerini kavrayabilme
Program Çıktılarına Katkıları
-
Matematiğin kapsamı, uygulamaları, tarihi, problemleri, metotları hakkında insanlığa hem bilimsel hem de entelektüel disiplin olarak faydalı olacak bilgilere sahip olma.
-
Matematik ile diğer disiplinler arasında ilişki kurma ve disiplinler arası problemler için matematiksel modeller geliştirme.
-
Gerçek hayattaki problemleri istatistiksel ve matematiksel tekniklerle tanımlama, formüle etme ve inceleme.
Değerlendirme Tipi
-
Yazılı sınav
-
Matematik modelleme yeteneği edinebilme
Program Çıktılarına Katkıları
-
Matematiğin kapsamı, uygulamaları, tarihi, problemleri, metotları hakkında insanlığa hem bilimsel hem de entelektüel disiplin olarak faydalı olacak bilgilere sahip olma.
-
Matematik ile diğer disiplinler arasında ilişki kurma ve disiplinler arası problemler için matematiksel modeller geliştirme.
-
Gerçek hayattaki problemleri istatistiksel ve matematiksel tekniklerle tanımlama, formüle etme ve inceleme.
Değerlendirme Tipi
-
Yazılı sınav
|
|
İçerik
|
|
1. hafta: |
Birinci mertebeden lineer ve quasi-lineer Kısmi Türevli Diferansiyel Denklemler (KTDD) |
2. hafta: |
KTDD' nin seri cözümleri, Cauchy-Kovalevsky teoremi |
3. hafta: |
İkinci mertebeden lineer KTDD'nin karakteristikleri, sınıflandırılması ve kanonik formları |
4. hafta: |
İyi tanımlanmış ve iyi tanımlanmamış sınır-değer problemlerine örnekler |
5. hafta: |
Hiperbolik KTDD, dalga denklemi, enerji eşitsizlikleri
|
6. hafta: |
Cauchy problemi ve karma problemin çözümlerinin tekliği |
7. hafta: |
D’Alembert, Kirchhoff ve Poisson formülleri |
8. hafta: |
Fourier metoduna genel bakış, tek boyutlu dalga denklemi için karma probleme uygulama |
9. hafta: |
ARASINAV. Eliptik KTDD. Helmholtz, Laplace ve Poisson denklemleri |
10. hafta: |
Laplace denklemi için iç ve dış sınır-değer problemlerinin çözümlerinin tekliği |
11. hafta: |
Green fonksiyonları, Laplace denklemi için sınır-değer problemlerinin çözümlerinin varlığı |
12. hafta: |
Parabolik KTDD. Isı ve difüzyon denklemleri. Sınırlı bölğede maksimum prensibi |
13. hafta: |
Isı denklemi için Cauchy probleminin çözümünün varlığı ve tekliği |
14. hafta: |
Isı denklemi için karma problemin çözümünün varlığı ve tekliği |
15. hafta*: |
* |
16. hafta*: |
Final Sınavı |
Ders kitapları ve materyaller: |
|
Önerilen kaynaklar: |
Introduction to Partial Differential Equations with Applications (E.C. Zachmanoglu, D.W,Thoe), Lectures on Partial Differential Equations (I G Petrovsky)
|
|
* 15. ve 16. haftalar arası final sınavına hazırlık haftası bulunmaktadır.
|
|
|
|
Değerlendirme
|
|
|
Değerlendirme tipi |
Hafta numarası |
Ağırlık (%) |
|
Ara sınavlar (Vizeler): |
9 |
40 |
Dönem içi diğer çalışmalar: |
|
0 |
Proje: |
|
0 |
Ödev: |
0 |
0 |
Kısa sınav (Quiz): |
|
0 |
Final sınavı: |
16 |
60 |
|
Toplam ağırlık: |
(%) |
|
|
|
İş yükü
|
|
|
Etkinlik |
Süre (Haftalık saat) |
Toplam hafta sayısı |
Dönem boyu toplam iş yükü |
|
Dersler (Yüz yüze öğretme): |
3 |
14 |
|
Ders dışı bireysel çalışma: |
3 |
14 |
|
Uygulama, Rehberli problem çözme: |
2 |
14 |
|
Ödev: |
0 |
0 |
|
Dönem projesi: |
0 |
0 |
|
Dönem projesi sunumu: |
0 |
0 |
|
Kısa sınav (Quiz): |
0 |
0 |
|
Ara sınav için bireysel çalışma: |
8 |
3 |
|
Ara sınav (Vize): |
2 |
1 |
|
Final sınavı için bireysel çalışma: |
8 |
1 |
|
Final sınavı: |
2 |
1 |
|
|
|
Toplam işyükü: |
|
|
|
Toplam AKTS kredisi: |
* |
|
* AKTS kredisi, toplam iş yükünün 25'e bölümüdür. (1 AKTS = 25 saatlik iş yükü)
|
|
|
-->