Ders Bilgi Formu ( MBG 635 )
|
Temel bilgiler
|
|
Ders adı: |
Moleküler Hücre Biyolojisi |
Ders kodu: |
MBG 635 |
Öğretim üyesi: |
Prof. Dr. Ferruh ÖZCAN
|
AKTS kredisi: |
7.5 |
GTÜ kredisi: |
3 (3+0+0) |
Yılı, Dönemi: |
1/2, Güz ve Bahar |
Dersin düzeyi: |
Yüksek lisans |
Dersin tipi: |
Alan seçmeli
|
Öğretim dili: |
İngilizce
|
Öğretim şekli: |
Yüz yüze
|
Ön koşullar: |
Yok |
Staj durumu: |
Yok |
Dersin amacı: |
Bugün Kanserden başlayarak birçok genetik, metabolik, sinirsel ve immünolojik hastalığın temelinde hücre fonksiyonlarındaki bozukluklar yer almaktadır. Bu dersin içeriğinde yer alan hücrenin temel özellikleri olan hücre iskeleti, hücre döngüsü, hücre çoğalma ve farklılaşması gibi konuların iyi bir şekilde algılanması ve yorumlanması yukarıda sözü edilen ve benzer alanlarda araştırma yapmak isteyen öğrenciler için gerekli donanımı sunmaktadır. |
|
|
|
Öğrenme çıktıları
|
|
Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler, şu yetilere sahip olurlar:
-
Hücresel organizasyon, iletişim, ve temel genetik düzenlenme mekanizmaları hakkındaki ileri düzeydeki bilgisini kanser, genetik ve metabolik hastalıklar ve gelişim gibi ilgili araştırma alanlarındaki güncel bilimsel sorunları çözmek için kullanır.
Program Çıktılarına Katkıları
-
İleri düzey Biyoloji kavramlarını tanımlamak ve uygulamak
-
Araştırma projesi doğrultusunda literatürü dikkatlice gözden geçirip, kendi sonuçları ile önceki literatür arasında bağlantı kurmak
-
Araştırma konusu ile ilgili fikir ve bulgularını sözlü ve yazılı olarak etkin şekilde ifade edebilmek
Değerlendirme Tipi
-
Ödev
-
Laboratuvar uygulamaları/sınavları
-
Moleküler hücre biyolojisi ve ilgili disiplinlerdeki orijinal makaleleri analiz eder ve eleştiri getirir.
Program Çıktılarına Katkıları
-
Araştırma projesi doğrultusunda literatürü dikkatlice gözden geçirip, kendi sonuçları ile önceki literatür arasında bağlantı kurmak
-
Bilimsel bilgiye ulaşmak ve bağımsız çalışmak
Değerlendirme Tipi
-
Yazılı sınav
-
Hücre dışı ve içi sinyal iletim mekanizmalarının hücresel genlerin ifadelerini, anabolik ve katabolik yolakları nasıl aktive ettiğini veya baskıladığını açıklar.
Program Çıktılarına Katkıları
-
Yaşam formları ve çevreleri ile ekosistem arasındaki ilişkileri tanımlamak
-
Organizmalarda madde ve enerji bilgisini geliştirmek
Değerlendirme Tipi
-
Yazılı sınav
-
Ödev
|
|
İçerik
|
|
1. hafta: |
Hücre İletişiminin Temel Kuralları |
2. hafta: |
Hücre İletişimindeki Patolojik Durumlar |
3. hafta: |
Hücre İskeleti ve Hücresel Davranışlar |
4. hafta: |
ER stresi, Otofaji, ve inflamator sinyal yolakları ve ilişkili patolojik durumlar |
5. hafta: |
Hücre Siklüsü Kontrol Sistemi |
6. hafta: |
ER stres, otofaji, immünite ve Kanser ilişkisi |
7. hafta: |
ER stres aracılı apoptozun hücresel ve moleküler mekanizmaları |
8. hafta: |
Vize sınavı |
9. hafta: |
Reseptör Tirozin kinazlar ve kanser |
10. hafta: |
C. Elegans modeli ve Hayvan Gelişiminin Genel Mekanizmaları |
11. hafta: |
Drosophila Beden Planı: Desen Oluşumunun Moleküler Mekanizması |
12. hafta: |
Adipogenez |
13. hafta: |
Nöral farklılaşma |
14. hafta: |
Doku yenilenmesi, özgünleşen dokular ve kök hücre |
15. hafta*: |
genel tekrar |
16. hafta*: |
Final sınavı |
Ders kitapları ve materyaller: |
|
Önerilen kaynaklar: |
Molecular Biology of The Cell by Bruce Alberts, Alexander Johnson, Julian Lewis, Martin Raff, Keith Roberts, and Peter Walter, (2007), Garland Inc 6 edition. Developmental Biology by Scott F. Gilbert. Eight edition (2006) Sinauer Assoc. Cell and Molecular Biology by Gerald Karp. (2007) John Wiley Inc. |
|
* 15. ve 16. haftalar arası final sınavına hazırlık haftası bulunmaktadır.
|
|
|
|
Değerlendirme
|
|
|
Değerlendirme tipi |
Hafta numarası |
Ağırlık (%) |
|
Ara sınavlar (Vizeler): |
8 |
30 |
Dönem içi diğer çalışmalar: |
|
0 |
Proje: |
|
0 |
Ödev: |
14 |
20 |
Kısa sınav (Quiz): |
4, 5, 6, 9, 10, 11,12 |
10 |
Final sınavı: |
16 |
40 |
|
Toplam ağırlık: |
(%) |
|
|
|
İş yükü
|
|
|
Etkinlik |
Süre (Haftalık saat) |
Toplam hafta sayısı |
Dönem boyu toplam iş yükü |
|
Dersler (Yüz yüze öğretme): |
3 |
14 |
|
Ders dışı bireysel çalışma: |
3 |
14 |
|
Uygulama, Rehberli problem çözme: |
0 |
0 |
|
Ödev: |
6 |
10 |
|
Dönem projesi: |
0 |
0 |
|
Dönem projesi sunumu: |
0 |
0 |
|
Kısa sınav (Quiz): |
1 |
7 |
|
Ara sınav için bireysel çalışma: |
15 |
1 |
|
Ara sınav (Vize): |
1 |
1 |
|
Final sınavı için bireysel çalışma: |
15 |
1 |
|
Final sınavı: |
2 |
1 |
|
|
|
Toplam işyükü: |
|
|
|
Toplam AKTS kredisi: |
* |
|
* AKTS kredisi, toplam iş yükünün 25'e bölümüdür. (1 AKTS = 25 saatlik iş yükü)
|
|
|
-->