Ders Bilgi Formu ( BYM 517 )
|
|
Temel bilgiler
|
|
| Ders adı: |
Biyomekanik |
| Ders kodu: |
BYM 517 |
| Öğretim üyesi: |
Doç. Dr. Hakan OFLAZ
|
| AKTS kredisi: |
7.5 |
| GTÜ kredisi: |
3 (3+0+0) |
| Yılı, Dönemi: |
1/2, Güz ve Bahar |
| Dersin düzeyi: |
Yüksek lisans |
| Dersin tipi: |
Alan seçmeli
|
| Öğretim dili: |
İngilizce
|
| Öğretim şekli: |
Yüz yüze
|
| Ön koşullar: |
yok |
| Staj durumu: |
Yok |
| Dersin amacı: |
Öğrenciye genel olarak insan vücudundaki lokomotor sistemin kineziyolojsi ve mekaniği hakkında bilgi vermek. |
|
|
|
Öğrenme çıktıları
|
|
Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler, şu yetilere sahip olurlar:
-
Temel fizik kanunlarını tanımak
Program Çıktılarına Katkıları
-
Biyomühendislik alanındaki mühendislik problemlerini daha üst düzeyde tanımlayabilme, modelleme ve çözme becerisi
-
Çağdaş, yenilikçi, katılımcı, kendini iyi ifade edebilen, kalite ve kalite yönetimi bilinci.
Değerlendirme Tipi
-
Yazılı sınav
-
Seminer/sunum
-
Öğrenilen fizik kavram ve formülleri gerçek hayatta uygulamak
Program Çıktılarına Katkıları
-
Biyomühendislik alanındaki mühendislik problemlerini daha üst düzeyde tanımlayabilme, modelleme ve çözme becerisi
-
İleri mühendislik uygulamaları için güncel teknikleri ve hesaplama araçlarını kullanma becerisi
-
Çağdaş, yenilikçi, katılımcı, kendini iyi ifade edebilen, kalite ve kalite yönetimi bilinci.
Değerlendirme Tipi
-
Yazılı sınav
-
Seminer/sunum
-
İlgili tıp bilimlerinde karşılaşılan sorunları mühendislik yaklaşımları ile çözmek
Program Çıktılarına Katkıları
-
İleri mühendislik uygulamaları için güncel teknikleri ve hesaplama araçlarını kullanma becerisi
-
Biyomühendislik alanında uzmanlık gerektiren problemleri bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözebilme
-
Çağdaş, yenilikçi, katılımcı, kendini iyi ifade edebilen, kalite ve kalite yönetimi bilinci.
Değerlendirme Tipi
-
Yazılı sınav
-
Seminer/sunum
|
|
İçerik
|
|
| 1. hafta: |
Biyomekaniğe giriş ve fiziksel kavramlar |
| 2. hafta: |
Öğrenci proje konularının belirlenmesi, Skalar ve vektörel büyüklükler, kuvvetler, kuvvetlerin bileşimi ve çözümlenmesi |
| 3. hafta: |
Serbest-cisim kuvvet diagramı, hareket |
| 4. hafta: |
Newton Kanunları |
| 5. hafta: |
Moment, tork ve Impuls |
| 6. hafta: |
İş, enerj ve güç |
| 7. hafta: |
Açısal hareket ve yer çekim kuvveti |
| 8. hafta: |
Temel terminoloji, , Vize |
| 9. hafta: |
Anatomik Düzlemler, Kemik biyomekaniği |
| 10. hafta: |
İskelet sistemi biyomekaniği |
| 11. hafta: |
Kırık fiksasyon biyomekaniği |
| 12. hafta: |
Eklem kıkırdak biyomekaniği |
| 13. hafta: |
Tendon Biyomekaniği, Proje Sunumları |
| 14. hafta: |
Ligament Biyomekaniği, Proje Sunumları |
| 15. hafta*: |
- |
| 16. hafta*: |
Final |
| Ders kitapları ve materyaller: |
Basic Biomechanics, Susan J. Hall, Mc Graw - Hill, 2011 |
| Önerilen kaynaklar: |
Basic Biomechanics of the Musculoskeletal System, Margereta NORDIN, Victor H. FRANKEL, Lippncott Wililams & Wilkins, Maryland / USA, 2001 |
|
|
* 15. ve 16. haftalar arası final sınavına hazırlık haftası bulunmaktadır.
|
|
|
|
Değerlendirme
|
|
|
| Değerlendirme tipi |
Hafta numarası |
Ağırlık (%) |
|
| Ara sınavlar (Vizeler): |
8 |
30 |
| Dönem içi diğer çalışmalar: |
|
0 |
| Proje: |
13, 14 |
20 |
| Ödev: |
|
0 |
| Kısa sınav (Quiz): |
|
0 |
| Final sınavı: |
16 |
50 |
| |
Toplam ağırlık: |
(%) |
|
|
|
İş yükü
|
|
|
| Etkinlik |
Süre (Haftalık saat) |
Toplam hafta sayısı |
Dönem boyu toplam iş yükü |
|
| Dersler (Yüz yüze öğretme): |
3 |
14 |
|
| Ders dışı bireysel çalışma: |
4 |
14 |
|
| Uygulama, Rehberli problem çözme: |
0 |
0 |
|
| Ödev: |
0 |
0 |
|
| Dönem projesi: |
0 |
0 |
|
| Dönem projesi sunumu: |
5 |
11 |
|
| Kısa sınav (Quiz): |
0 |
0 |
|
| Ara sınav için bireysel çalışma: |
3 |
4 |
|
| Ara sınav (Vize): |
2 |
1 |
|
| Final sınavı için bireysel çalışma: |
4 |
4 |
|
| Final sınavı: |
2 |
1 |
|
| |
|
Toplam işyükü: |
|
| |
|
Toplam AKTS kredisi: |
* |
|
|
* AKTS kredisi, toplam iş yükünün 25'e bölümüdür. (1 AKTS = 25 saatlik iş yükü)
|
|
|
-->