Ders Bilgi Formu ( BYM 215 )
|
Temel bilgiler
|
|
Ders adı: |
Biyomühendisler için Python |
Ders kodu: |
BYM 215 |
Öğretim üyesi: |
Dr. Öğr. Üyesi Pınar PİR
|
AKTS kredisi: |
6 |
GTÜ kredisi: |
3 () |
Yılı, Dönemi: |
2, Güz |
Dersin düzeyi: |
Lisans |
Dersin tipi: |
Zorunlu
|
Öğretim dili: |
İngilizce
|
Öğretim şekli: |
Yüz yüze
|
Ön koşullar: |
yok |
Staj durumu: |
Yok |
Dersin amacı: |
Bu ders, biyomühendislik lisans programı öğrencilerine temel bilgisayar programlama tekniklerinin Python dili üzerinden öğretilmesini hedeflemektedir. Birbirini tamamlayan ders ve laboratuar uygulamalarından oluşur. |
|
|
|
Öğrenme çıktıları
|
|
Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler, şu yetilere sahip olurlar:
-
Python programlama dilini kullanarak basit veri analizi ve görselleştirme uygulamalarını yapabilirler
Program Çıktılarına Katkıları
-
Biyomühendislik uygulamalarına temel oluşturan biyolojik, kimyasal, fiziksel ve matematiksel prensip ve olguların öğrenilmesi
-
Matematiksel analiz ve modelleme metodlarını biyomühendislik tasarım ve üretim süreçlerine uygulayabilme yetisi
-
Biyomühendislik problemleri için süreç tasarlama, veri toplama ve sonuçları analiz edip yorumlama becerisi
-
Farklı disiplinlerden edinilen bilgilerin uygulamalarda etkin olarak bütünleştirilebilmesi
-
Hızla değişen teknolojik çevreye adapte olabilmek için bilgi ve yetilerini sürekli geliştirmek
Değerlendirme Tipi
-
Yazılı sınav
-
Bir mühendislik probleminin bilgisayar programlama ile çözümü için gereken algoritme oluşturma yetisine sahip olurlar
Program Çıktılarına Katkıları
-
Biyomühendislik uygulamalarına temel oluşturan biyolojik, kimyasal, fiziksel ve matematiksel prensip ve olguların öğrenilmesi
-
Matematiksel analiz ve modelleme metodlarını biyomühendislik tasarım ve üretim süreçlerine uygulayabilme yetisi
-
Biyomühendislik problemleri için süreç tasarlama, veri toplama ve sonuçları analiz edip yorumlama becerisi
-
Farklı disiplinlerden edinilen bilgilerin uygulamalarda etkin olarak bütünleştirilebilmesi
-
Hızla değişen teknolojik çevreye adapte olabilmek için bilgi ve yetilerini sürekli geliştirmek
Değerlendirme Tipi
-
Yazılı sınav
-
Kendi başlarına programlama yeteneklerini geliştirebilirler ve yeni bir programa dili öğrenebilirler
Program Çıktılarına Katkıları
-
Biyomühendislik uygulamalarına temel oluşturan biyolojik, kimyasal, fiziksel ve matematiksel prensip ve olguların öğrenilmesi
-
Biyolojik, kimyasal, fiziksel ve matematiksel prensip ve olguların topluma faydalı olacak yeni uygulamalara dönüştürme becerisi
-
Matematiksel analiz ve modelleme metodlarını biyomühendislik tasarım ve üretim süreçlerine uygulayabilme yetisi
-
Farklı disiplinlerden edinilen bilgilerin uygulamalarda etkin olarak bütünleştirilebilmesi
-
Hızla değişen teknolojik çevreye adapte olabilmek için bilgi ve yetilerini sürekli geliştirmek
Değerlendirme Tipi
-
Yazılı sınav
|
|
İçerik
|
|
1. hafta: |
Bilgisayar programlamaya ve Python diline giriş |
2. hafta: |
String ve List veri türlerinin kullanımı
|
3. hafta: |
If - elif - else yapısının kullanımı
|
4. hafta: |
While ve For döngülerinin kullanımı
|
5. hafta: |
If - elif - else yapılarının döngüler içerisinde kullanımı
|
6. hafta: |
Python'da indeksleme teknikleri Ara sınav |
7. hafta: |
Python'da diğer veri türleri (dictionary, set, tuple) |
8. hafta: |
Nesne tabanlı programlamanın temelleri
|
9. hafta: |
Fonksiyon yazımı ve kullanımı |
10. hafta: |
Modül yazımı ve kullanımı
|
11. hafta: |
Dosyalardan veri okunması ve yazılması
|
12. hafta: |
Grafik çizimleri Ara Sınav |
13. hafta: |
Numpy paketi ve array veri türü |
14. hafta: |
Scipy paketi kullanımı
|
15. hafta*: |
. |
16. hafta*: |
Final sınavı |
Ders kitapları ve materyaller: |
Ders notları, örnek kodlar, Jupyter defterleri. |
Önerilen kaynaklar: |
Python for Bioinformatics, Sebastian Bassi, 2017, Chapman and Hall/CRC Ortaöğretim Bilgisayar Bilmi - Kur 1, Yasemin Gülbahar, 2017 - 2018, MEB yayınları www.python.org www.pythonforbiologists.com |
|
* 15. ve 16. haftalar arası final sınavına hazırlık haftası bulunmaktadır.
|
|
|
|
Değerlendirme
|
|
|
Değerlendirme tipi |
Hafta numarası |
Ağırlık (%) |
|
Ara sınavlar (Vizeler): |
6,11 |
50 |
Dönem içi diğer çalışmalar: |
|
0 |
Proje: |
|
0 |
Ödev: |
|
0 |
Kısa sınav (Quiz): |
|
0 |
Final sınavı: |
16 |
50 |
|
Toplam ağırlık: |
(%) |
|
|
|
İş yükü
|
|
|
Etkinlik |
Süre (Haftalık saat) |
Toplam hafta sayısı |
Dönem boyu toplam iş yükü |
|
Dersler (Yüz yüze öğretme): |
2 |
13 |
|
Ders dışı bireysel çalışma: |
4 |
14 |
|
Uygulama, Rehberli problem çözme: |
2 |
12 |
|
Ödev: |
0 |
0 |
|
Dönem projesi: |
0 |
0 |
|
Dönem projesi sunumu: |
0 |
0 |
|
Kısa sınav (Quiz): |
0 |
0 |
|
Ara sınav için bireysel çalışma: |
10 |
2 |
|
Ara sınav (Vize): |
1 |
2 |
|
Final sınavı için bireysel çalışma: |
20 |
1 |
|
Final sınavı: |
2 |
1 |
|
|
|
Toplam işyükü: |
|
|
|
Toplam AKTS kredisi: |
* |
|
* AKTS kredisi, toplam iş yükünün 25'e bölümüdür. (1 AKTS = 25 saatlik iş yükü)
|
|
|
-->