Ders Bilgi Formu ( BYM 332 )
|
Temel bilgiler
|
|
Ders adı: |
Biyomekaniğin Temelleri |
Ders kodu: |
BYM 332 |
Öğretim üyesi: |
Doç. Dr. Hakan OFLAZ
|
AKTS kredisi: |
4 |
GTÜ kredisi: |
3 () |
Yılı, Dönemi: |
3, Güz |
Dersin düzeyi: |
Lisans |
Dersin tipi: |
Seçmeli
|
Öğretim dili: |
İngilizce
|
Öğretim şekli: |
Yüz yüze
|
Ön koşullar: |
yok |
Staj durumu: |
Yok |
Dersin amacı: |
İnsan vücudundaki lokomotor sistemin kinezyolojisi ve mekaniği hakkında bilgi vermek. Biyomekanik alanında temel seviyede bir alt yapının oluşturulması. |
|
|
|
Öğrenme çıktıları
|
|
Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler, şu yetilere sahip olurlar:
-
Temel fizik kanunlarını tanımlamak
Program Çıktılarına Katkıları
-
Biyomühendislik uygulamalarına temel oluşturan biyolojik, kimyasal, fiziksel ve matematiksel prensip ve olguların öğrenilmesi
-
Biyolojik, kimyasal, fiziksel ve matematiksel prensip ve olguların topluma faydalı olacak yeni uygulamalara dönüştürme becerisi
-
Biyomühendisliğin farklı alt dallarını analiz edip bağlantılandırarak yorumlama becerisi
-
Farklı disiplinlerden edinilen bilgilerin uygulamalarda etkin olarak bütünleştirilebilmesi
Değerlendirme Tipi
-
Yazılı sınav
-
Ödev
-
Seminer/sunum
-
Öğrenilen fiziki kavram ve formülleri gerçek hayatta uygulamak
Program Çıktılarına Katkıları
-
Biyomühendislik uygulamalarına temel oluşturan biyolojik, kimyasal, fiziksel ve matematiksel prensip ve olguların öğrenilmesi
-
Biyolojik, kimyasal, fiziksel ve matematiksel prensip ve olguların topluma faydalı olacak yeni uygulamalara dönüştürme becerisi
-
Biyomühendisliğin farklı alt dallarını analiz edip bağlantılandırarak yorumlama becerisi
-
Farklı disiplinlerden edinilen bilgilerin uygulamalarda etkin olarak bütünleştirilebilmesi
Değerlendirme Tipi
-
Yazılı sınav
-
Seminer/sunum
-
İlgili tıp bilimlerinde karşılaşılan sorunları mühendilik yaklaşımları ile çözmek.
Program Çıktılarına Katkıları
-
Biyomühendislik uygulamalarına temel oluşturan biyolojik, kimyasal, fiziksel ve matematiksel prensip ve olguların öğrenilmesi
-
Biyolojik, kimyasal, fiziksel ve matematiksel prensip ve olguların topluma faydalı olacak yeni uygulamalara dönüştürme becerisi
-
Biyomühendisliğin farklı alt dallarını analiz edip bağlantılandırarak yorumlama becerisi
-
Farklı disiplinlerden edinilen bilgilerin uygulamalarda etkin olarak bütünleştirilebilmesi
Değerlendirme Tipi
-
Yazılı sınav
-
Seminer/sunum
|
|
İçerik
|
|
1. hafta: |
Biyomekaniğe giriş ve fiziksel kavramlar |
2. hafta: |
Öğrenci proje konularının belirlenmesi, Skalar ve vektörel büyüklükler, kuvvetler |
3. hafta: |
Serbest-cisim kuvvet diagramı, hareket |
4. hafta: |
Newton Kanunları |
5. hafta: |
Moment ve Impuls |
6. hafta: |
İş, enerji ve güç |
7. hafta: |
Açısal hareket ve yer çekimi kuvveti |
8. hafta: |
Vize |
9. hafta: |
Kemik biyomekaniği |
10. hafta: |
İskelet sistemi biyomekaniği |
11. hafta: |
Kırık fiksasyon biyomekaniği |
12. hafta: |
Eklem kıkırdak, tendon ve ligament biyomekaniği |
13. hafta: |
Proje Sunumları |
14. hafta: |
Proje Sunumları |
15. hafta*: |
Genel tekrar |
16. hafta*: |
Final |
Ders kitapları ve materyaller: |
1. Basic Biomechanics, Susan J. Hall, Mc Graw - Hill, 2011 |
Önerilen kaynaklar: |
1. Basic Biomechanics of the Musculoskeletal System, Margereta NORDIN, Victor H. FRANKEL, Lippincott Williams & Wilkins, Maryland / USA, 2001. 2. Kas - İskelet Sistemi Biyomekaniği, Prof. Dr. İbrahim Deniz AKÇALI, Prof. Dr. Mahir GÜLŞEN, Yrd. Doç. Dr. Kerem ÜN, Güneş Kitabevi, Ankara, 2009 3. Biomechanics: Concepts and Computation, (Cambridge Texts in Biomedical Engineering), Cees Oomens (Author), Marcel Brekelmans, Frank Baaijens, Cambridge University Press (August 19, 2010). |
|
* 15. ve 16. haftalar arası final sınavına hazırlık haftası bulunmaktadır.
|
|
|
|
Değerlendirme
|
|
|
Değerlendirme tipi |
Hafta numarası |
Ağırlık (%) |
|
Ara sınavlar (Vizeler): |
8 |
35 |
Dönem içi diğer çalışmalar: |
|
0 |
Proje: |
2-14 |
15 |
Ödev: |
|
0 |
Kısa sınav (Quiz): |
|
0 |
Final sınavı: |
16 |
50 |
|
Toplam ağırlık: |
(%) |
|
|
|
İş yükü
|
|
|
Etkinlik |
Süre (Haftalık saat) |
Toplam hafta sayısı |
Dönem boyu toplam iş yükü |
|
Dersler (Yüz yüze öğretme): |
3 |
14 |
|
Ders dışı bireysel çalışma: |
2 |
14 |
|
Uygulama, Rehberli problem çözme: |
0 |
0 |
|
Ödev: |
0 |
0 |
|
Dönem projesi: |
1 |
10 |
|
Dönem projesi sunumu: |
1 |
1 |
|
Kısa sınav (Quiz): |
0 |
0 |
|
Ara sınav için bireysel çalışma: |
2 |
4 |
|
Ara sınav (Vize): |
2 |
1 |
|
Final sınavı için bireysel çalışma: |
2 |
4 |
|
Final sınavı: |
2 |
1 |
|
|
|
Toplam işyükü: |
|
|
|
Toplam AKTS kredisi: |
* |
|
* AKTS kredisi, toplam iş yükünün 25'e bölümüdür. (1 AKTS = 25 saatlik iş yükü)
|
|
|
-->