Ders Bilgi Formu ( BYM 422 )
|
Temel bilgiler
|
|
Ders adı: |
Biyonanomalzemeler ve Uygulamaları |
Ders kodu: |
BYM 422 |
Öğretim üyesi: |
Dr. Öğr. Üyesi Ayşe ASLAN CANPOLAT
|
AKTS kredisi: |
5 |
GTÜ kredisi: |
3 () |
Yılı, Dönemi: |
4, Güz |
Dersin düzeyi: |
Lisans |
Dersin tipi: |
Bölüm seçmeli
|
Öğretim dili: |
İngilizce
|
Öğretim şekli: |
Yüz yüze
|
Ön koşullar: |
Yok |
Staj durumu: |
Yok |
Dersin amacı: |
Bu ders, öğrencilere biyonanobilim ve uygulamaları hakkında bir anlayış kazandırmayı ve biyonanobilim ve biyonanoteknolojiyi geniş hatlarıyla öğrenmeyi amaçlar. |
|
|
|
Öğrenme çıktıları
|
|
Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler, şu yetilere sahip olurlar:
-
Nanoteknolojiyi tanımlayabilir.
Program Çıktılarına Katkıları
-
Biyomühendislik uygulamalarına temel oluşturan biyolojik, kimyasal, fiziksel ve matematiksel prensip ve olguların öğrenilmesi
-
Sağlık ve tarım gibi sektörlerde biyomühendislik uygulamalarını yürütme ve geliştirme becerisi
-
Farklı disiplinlerden edinilen bilgilerin uygulamalarda etkin olarak bütünleştirilebilmesi
Değerlendirme Tipi
-
Yazılı sınav
-
Biyonanomalzemeleri sınıflandırabilir.
Program Çıktılarına Katkıları
-
Biyomühendislik uygulamalarına temel oluşturan biyolojik, kimyasal, fiziksel ve matematiksel prensip ve olguların öğrenilmesi
-
Sağlık ve tarım gibi sektörlerde biyomühendislik uygulamalarını yürütme ve geliştirme becerisi
-
Farklı disiplinlerden edinilen bilgilerin uygulamalarda etkin olarak bütünleştirilebilmesi
Değerlendirme Tipi
-
Yazılı sınav
-
Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme ve sözlü/yazılı etkin iletişim kurabilme.
Program Çıktılarına Katkıları
-
Endüstriyel ve bilimsel anlamda güncel biyomühendislik uygulamalarının öğrenilmesi
-
Biyomühendislik problemleri için süreç tasarlama, veri toplama ve sonuçları analiz edip yorumlama becerisi
-
Farklı disiplinlerden edinilen bilgilerin uygulamalarda etkin olarak bütünleştirilebilmesi
-
Disiplinlerarası etkileşim gerektiren araştırma takımlarında etkinlik göstermek
-
Literatürün takip edilmesi, teknik projelerin sunulması ve makale yazımı için akıcı bir İngilizce sergilemek
Değerlendirme Tipi
-
Seminer/sunum
|
|
İçerik
|
|
1. hafta: |
Nanobilim ve Nanoteknolojiye Giriş |
2. hafta: |
Nanoteknolojinin Temelleri |
3. hafta: |
Biyonanomalzemeler |
4. hafta: |
Biyonanomalzemelerin sınıflandırılması |
5. hafta: |
Biyonanomalzemelerin sentezi (Top- down yaklaşımlar) |
6. hafta: |
Biyonanomalzemelerin sentezi (Bottom-up yaklaşımlar) |
7. hafta: |
Biyonanomalzemelerin yapısal karakterizasyonu Ara Sınav |
8. hafta: |
Biyonanomalzemelerin termal karakterizasyonu
|
9. hafta: |
Biyonanomalzemelerin endüstriyel uygulamaları |
10. hafta: |
Biyonanomalzemelerin medikal uygulamaları |
11. hafta: |
Nano İlaç Geliştirme |
12. hafta: |
Nano Biyomalzemelerin Toksisitesi |
13. hafta: |
Proje sunumları |
14. hafta: |
Genel Değerlendirme |
15. hafta*: |
|
16. hafta*: |
Final Sınavı |
Ders kitapları ve materyaller: |
-Benelmekki, M. (2019). Nanomaterials: the original product of nanotechnology. Morgan & Claypool Publishers. -Pompe, W., Rödel, G., Weiss, H. J., & Mertig, M. (2013). Bio-nanomaterials: designing materials inspired by nature. John Wiley & Sons. |
Önerilen kaynaklar: |
-Tekade, R. K. (2019). Biomaterials and Bionanotechnology. Academic Press. -Papazoglou, E. S., & Parthasarathy, A. (2007). Bionanotechnology. Morgan & Claypool Publishers.
|
|
* 15. ve 16. haftalar arası final sınavına hazırlık haftası bulunmaktadır.
|
|
|
|
Değerlendirme
|
|
|
Değerlendirme tipi |
Hafta numarası |
Ağırlık (%) |
|
Ara sınavlar (Vizeler): |
7 |
25 |
Dönem içi diğer çalışmalar: |
|
0 |
Proje: |
13 |
25 |
Ödev: |
|
0 |
Kısa sınav (Quiz): |
|
0 |
Final sınavı: |
16 |
50 |
|
Toplam ağırlık: |
(%) |
|
|
|
İş yükü
|
|
|
Etkinlik |
Süre (Haftalık saat) |
Toplam hafta sayısı |
Dönem boyu toplam iş yükü |
|
Dersler (Yüz yüze öğretme): |
4 |
14 |
|
Ders dışı bireysel çalışma: |
2 |
14 |
|
Uygulama, Rehberli problem çözme: |
0 |
0 |
|
Ödev: |
0 |
0 |
|
Dönem projesi: |
3 |
3 |
|
Dönem projesi sunumu: |
3 |
2 |
|
Kısa sınav (Quiz): |
0 |
0 |
|
Ara sınav için bireysel çalışma: |
2 |
4 |
|
Ara sınav (Vize): |
3 |
1 |
|
Final sınavı için bireysel çalışma: |
4 |
3 |
|
Final sınavı: |
3 |
1 |
|
|
|
Toplam işyükü: |
|
|
|
Toplam AKTS kredisi: |
* |
|
* AKTS kredisi, toplam iş yükünün 25'e bölümüdür. (1 AKTS = 25 saatlik iş yükü)
|
|
|
-->