Ders Bilgi Formu ( BYM 433 )
|
Temel bilgiler
|
|
Ders adı: |
Biyomedikal Mühendisliği ve Fizyoloji |
Ders kodu: |
BYM 433 |
Öğretim üyesi: |
Doç. Dr. Hakan OFLAZ
|
AKTS kredisi: |
5 |
GTÜ kredisi: |
3 () |
Yılı, Dönemi: |
3, Güz |
Dersin düzeyi: |
Lisans |
Dersin tipi: |
Zorunlu
|
Öğretim dili: |
İngilizce
|
Öğretim şekli: |
Yüz yüze
|
Ön koşullar: |
yok |
Staj durumu: |
Yok |
Dersin amacı: |
Bu dersin amacı biyomedikal teknolojileri fizyolojide kullanmayı öğretmektir |
|
|
|
Öğrenme çıktıları
|
|
Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler, şu yetilere sahip olurlar:
-
Biyomedikal mühendisliği hakkında temel seviyede bilgi sahibi olmak
Program Çıktılarına Katkıları
-
Biyomühendislik uygulamalarına temel oluşturan biyolojik, kimyasal, fiziksel ve matematiksel prensip ve olguların öğrenilmesi
-
Biyolojik, kimyasal, fiziksel ve matematiksel prensip ve olguların topluma faydalı olacak yeni uygulamalara dönüştürme becerisi
-
Biyomühendislik uygulamalarının tasarım ve üretim süreçlerini anlama becerisi
-
Biyomühendisliğin farklı alt dallarını analiz edip bağlantılandırarak yorumlama becerisi
-
Farklı disiplinlerden edinilen bilgilerin uygulamalarda etkin olarak bütünleştirilebilmesi
Değerlendirme Tipi
-
Yazılı sınav
-
Ödev
-
Seminer/sunum
-
Genel olarak biyomedikal sensörler hakkında bilgi sahibi olmak
Program Çıktılarına Katkıları
-
Biyomühendislik uygulamalarına temel oluşturan biyolojik, kimyasal, fiziksel ve matematiksel prensip ve olguların öğrenilmesi
-
Yeni uygulama metotların geliştirilmesini sağlayan araştırma metotlarının öğrenilmesi
-
Biyomühendislik uygulamalarının tasarım ve üretim süreçlerini anlama becerisi
-
Biyomühendisliğin farklı alt dallarını analiz edip bağlantılandırarak yorumlama becerisi
-
Disiplinlerarası etkileşim gerektiren araştırma takımlarında etkinlik göstermek
Değerlendirme Tipi
-
Yazılı sınav
-
Ödev
-
Seminer/sunum
-
İnsan vücudunda kullanılan biyomedikal uygulamalar hakkında bilgi sahibi olmak
Program Çıktılarına Katkıları
-
Biyomühendislik uygulamalarına temel oluşturan biyolojik, kimyasal, fiziksel ve matematiksel prensip ve olguların öğrenilmesi
-
Yeni uygulama metotların geliştirilmesini sağlayan araştırma metotlarının öğrenilmesi
-
Biyomühendislik uygulamalarının tasarım ve üretim süreçlerini anlama becerisi
-
Biyomühendisliğin farklı alt dallarını analiz edip bağlantılandırarak yorumlama becerisi
-
Farklı disiplinlerden edinilen bilgilerin uygulamalarda etkin olarak bütünleştirilebilmesi
Değerlendirme Tipi
-
Yazılı sınav
-
Ödev
-
Seminer/sunum
-
Tıbbi cihazlar hakkında bilgi sahibi olmak
Program Çıktılarına Katkıları
-
Biyomühendislik uygulamalarına temel oluşturan biyolojik, kimyasal, fiziksel ve matematiksel prensip ve olguların öğrenilmesi
-
Biyomühendislik uygulamalarının tasarım ve üretim süreçlerini anlama becerisi
-
Biyomühendisliğin farklı alt dallarını analiz edip bağlantılandırarak yorumlama becerisi
-
Farklı disiplinlerden edinilen bilgilerin uygulamalarda etkin olarak bütünleştirilebilmesi
Değerlendirme Tipi
-
Yazılı sınav
-
Ödev
-
Seminer/sunum
|
|
İçerik
|
|
1. hafta: |
Biyomedikal mühendisliğe giriş |
2. hafta: |
Biyomedikal mühendislik uygulama alanları ve öğrencilerin proje konularının belirlenmesi |
3. hafta: |
Biyomedikal sensörlere giriş |
4. hafta: |
Sensör çeşitleri |
5. hafta: |
Fizyolojik sensörler |
6. hafta: |
Tanı |
7. hafta: |
Fizyolojiye giriş |
8. hafta: |
Vize |
9. hafta: |
İmplant edilebilir tıbbi cihazlar |
10. hafta: |
Harici tıbbi cihazlar |
11. hafta: |
Respirasyon |
12. hafta: |
Mekanik Ventilasyon |
13. hafta: |
Genel tekrar |
14. hafta: |
Proje Sunumları |
15. hafta*: |
- |
16. hafta*: |
Final |
Ders kitapları ve materyaller: |
Biomedical Engineering Fundamentals, Joseph D. Bronzino, Donald R. Peterson, CRC Press, 2015, isbn:9780429104008 |
Önerilen kaynaklar: |
Physiology for Engineers, Michael Chappell, Stephen Payne, Springer 2020, ISBN-10: 3030397041 |
|
* 15. ve 16. haftalar arası final sınavına hazırlık haftası bulunmaktadır.
|
|
|
|
Değerlendirme
|
|
|
Değerlendirme tipi |
Hafta numarası |
Ağırlık (%) |
|
Ara sınavlar (Vizeler): |
8 |
30 |
Dönem içi diğer çalışmalar: |
|
0 |
Proje: |
2-14 |
20 |
Ödev: |
|
0 |
Kısa sınav (Quiz): |
|
0 |
Final sınavı: |
16 |
50 |
|
Toplam ağırlık: |
(%) |
|
|
|
İş yükü
|
|
|
Etkinlik |
Süre (Haftalık saat) |
Toplam hafta sayısı |
Dönem boyu toplam iş yükü |
|
Dersler (Yüz yüze öğretme): |
3 |
14 |
|
Ders dışı bireysel çalışma: |
3 |
14 |
|
Uygulama, Rehberli problem çözme: |
0 |
0 |
|
Ödev: |
0 |
0 |
|
Dönem projesi: |
4 |
4 |
|
Dönem projesi sunumu: |
1 |
1 |
|
Kısa sınav (Quiz): |
0 |
0 |
|
Ara sınav için bireysel çalışma: |
2 |
4 |
|
Ara sınav (Vize): |
2 |
1 |
|
Final sınavı için bireysel çalışma: |
3 |
4 |
|
Final sınavı: |
2 |
1 |
|
|
|
Toplam işyükü: |
|
|
|
Toplam AKTS kredisi: |
* |
|
* AKTS kredisi, toplam iş yükünün 25'e bölümüdür. (1 AKTS = 25 saatlik iş yükü)
|
|
|
-->