Ders Bilgi Formu ( BYM 456 )
|
|
Temel bilgiler
|
|
| Ders adı: |
Kanser Biyolojisinin Biyomühendislik Alanındaki Uygulamaları |
| Ders kodu: |
BYM 456 |
| Öğretim üyesi: |
Prof. Dr. Elif Damla ARISAN
|
| AKTS kredisi: |
5 |
| GTÜ kredisi: |
3 () |
| Yılı, Dönemi: |
4, Bahar |
| Dersin düzeyi: |
Lisans |
| Dersin tipi: |
Bölüm seçmeli
|
| Öğretim dili: |
İngilizce
|
| Öğretim şekli: |
Yüz yüze
|
| Ön koşullar: |
yok |
| Staj durumu: |
Yok |
| Dersin amacı: |
Ders kapsamında kanser biyolojisine giriş niteliğinde olup, bir hücrenin kanserli hücreye dönüşümü, farklı kanser türlerini, ilişkili terapi modellerini, yenilikçi tanı yöntemlerini içermektedir. |
|
|
|
Öğrenme çıktıları
|
|
Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler, şu yetilere sahip olurlar:
-
Kanser Moleküler Biyolojisinde kullanılan güncel teknikleri listeleyebilme
Program Çıktılarına Katkıları
-
Yeni uygulama metotların geliştirilmesini sağlayan araştırma metotlarının öğrenilmesi
-
Biyolojik, kimyasal, fiziksel ve matematiksel prensip ve olguların topluma faydalı olacak yeni uygulamalara dönüştürme becerisi
-
Sağlık ve tarım gibi sektörlerde biyomühendislik uygulamalarını yürütme ve geliştirme becerisi
-
Hızla değişen teknolojik çevreye adapte olabilmek için bilgi ve yetilerini sürekli geliştirmek
-
Literatürün takip edilmesi, teknik projelerin sunulması ve makale yazımı için akıcı bir İngilizce sergilemek
Değerlendirme Tipi
-
Yazılı sınav
-
Metastatik kanser progresyonunun, kanserin oluşumu ve gelişimi evrelerinin tanımlayabilme
Program Çıktılarına Katkıları
-
Yeni uygulama metotların geliştirilmesini sağlayan araştırma metotlarının öğrenilmesi
-
Biyomühendisliğin farklı alt dallarını analiz edip bağlantılandırarak yorumlama becerisi
-
Literatürün takip edilmesi, teknik projelerin sunulması ve makale yazımı için akıcı bir İngilizce sergilemek
-
Önerilen çözümlerin sosyal ve global önemini kavramak
Değerlendirme Tipi
-
Yazılı sınav
-
Dönem projesi
-
Kanser moleküler biyolojisi ile ilgili güncel terapotik hedefleri tanımlayabilme
Program Çıktılarına Katkıları
-
Yeni uygulama metotların geliştirilmesini sağlayan araştırma metotlarının öğrenilmesi
-
Biyomühendislik problemleri için süreç tasarlama, veri toplama ve sonuçları analiz edip yorumlama becerisi
-
Biyomühendisliğin farklı alt dallarını analiz edip bağlantılandırarak yorumlama becerisi
-
Disiplinlerarası etkileşim gerektiren araştırma takımlarında etkinlik göstermek
-
Mevcut bilgiyi geliştirme yöntemleri bulmak
-
Literatürün takip edilmesi, teknik projelerin sunulması ve makale yazımı için akıcı bir İngilizce sergilemek
-
Önerilen çözümlerin sosyal ve global önemini kavramak
Değerlendirme Tipi
-
Yazılı sınav
|
|
İçerik
|
|
| 1. hafta: |
Kansere giriş ve genel tanımlar |
| 2. hafta: |
Epidemiyolojik süreç: Küresel kanser dağılım yükü |
| 3. hafta: |
Normal hücreden kanserli hücreye değişime neden olan hücresel faktörler |
| 4. hafta: |
Normal hücreden kanserli hücreye değişime yol açan moleküler mekanizmalar |
| 5. hafta: |
Normal hücreden kanserli hücreye değişime neden olan çevresel faktörlere giriş |
| 6. hafta: |
Normal hücreden kanserli hücreye değişime neden olan çevresel faktörler |
| 7. hafta: |
Metastaza giriş Ara sınav |
| 8. hafta: |
Metastaz mekanizmaları |
| 9. hafta: |
Konvansiyonel kanser terapileri |
| 10. hafta: |
Kişiye özel kanser terapileri |
| 11. hafta: |
Yenilikçi tanı ürünleri |
| 12. hafta: |
Kanserde çoklu veri kullanımı |
| 13. hafta: |
Biyomühendislikten kanser tanı ve tedavisine ürünler & Proje sunumları |
| 14. hafta: |
Kanser biyolojisinde yeni çözümler |
| 15. hafta*: |
- |
| 16. hafta*: |
Final sınavı |
| Ders kitapları ve materyaller: |
"Molecular Biology and Cancer: Mechanisms, Targets and Therapeutics" (2nd edition) - Lauren Pecorino, Oxford University Press
The Molecular Biology of Cancer- Micheal Khan, Stella Plengaris, Wiley-Blackwell |
| Önerilen kaynaklar: |
“Hallmarks of cancer: the next generation.” Hanahan, Douglas, and Robert A Weinberg. Cell vol. 144,5 , 2011: 646-74. doi:10.1016/j.cell.2011.02.013 "Cancer Biology and Treatment (Oxford Biology Primers)" Divan, Royds, 2020, Oxford University Press
|
|
|
* 15. ve 16. haftalar arası final sınavına hazırlık haftası bulunmaktadır.
|
|
|
|
Değerlendirme
|
|
|
| Değerlendirme tipi |
Hafta numarası |
Ağırlık (%) |
|
| Ara sınavlar (Vizeler): |
7 |
30 |
| Dönem içi diğer çalışmalar: |
|
0 |
| Proje: |
13 |
30 |
| Ödev: |
|
0 |
| Kısa sınav (Quiz): |
|
0 |
| Final sınavı: |
1 |
40 |
| |
Toplam ağırlık: |
(%) |
|
|
|
İş yükü
|
|
|
| Etkinlik |
Süre (Haftalık saat) |
Toplam hafta sayısı |
Dönem boyu toplam iş yükü |
|
| Dersler (Yüz yüze öğretme): |
3 |
14 |
|
| Ders dışı bireysel çalışma: |
2 |
14 |
|
| Uygulama, Rehberli problem çözme: |
0 |
0 |
|
| Ödev: |
0 |
0 |
|
| Dönem projesi: |
2 |
13 |
|
| Dönem projesi sunumu: |
1 |
1 |
|
| Kısa sınav (Quiz): |
0 |
0 |
|
| Ara sınav için bireysel çalışma: |
2 |
7 |
|
| Ara sınav (Vize): |
2 |
1 |
|
| Final sınavı için bireysel çalışma: |
2 |
5 |
|
| Final sınavı: |
2 |
1 |
|
| |
|
Toplam işyükü: |
|
| |
|
Toplam AKTS kredisi: |
* |
|
|
* AKTS kredisi, toplam iş yükünün 25'e bölümüdür. (1 AKTS = 25 saatlik iş yükü)
|
|
|
-->