Ders Bilgi Formu ( BYM 463 )
|
Temel bilgiler
|
|
Ders adı: |
Protein Mühendisliği |
Ders kodu: |
BYM 463 |
Öğretim üyesi: |
Prof. Dr. Barış BİNAY
|
AKTS kredisi: |
5 |
GTÜ kredisi: |
3 () |
Yılı, Dönemi: |
4, Bahar |
Dersin düzeyi: |
Lisans |
Dersin tipi: |
Seçmeli
|
Öğretim dili: |
İngilizce
|
Öğretim şekli: |
, Laboratuvar çalışması
|
Ön koşullar: |
Yok |
Staj durumu: |
Yok |
Dersin amacı: |
Öğrencilerin bölgeye yönelik mutagenez ve transformasyon yöntemlerinin protein mühendisliğindeki kullanımını kavramasını ve geliştirilen rekombinant proteinlerin çeşitli alanlardaki kullanımlarını incelemelerini sağlamak, özellikle çeşitli proteinler ve gıda endüstrisinde kullanılan enzimler gibi son yıllarda yoğun olarak araştırılan proteinlerle ilgili bilimsel gelişmeleri takip etmelerini sağlamaktır.
|
|
|
|
Öğrenme çıktıları
|
|
Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler, şu yetilere sahip olurlar:
-
Rekombinant proteinlerin belirlenme ve analizlerinde kullanılan yöntemleri tanımlabilme
Program Çıktılarına Katkıları
-
Biyomühendislik uygulamalarına temel oluşturan biyolojik, kimyasal, fiziksel ve matematiksel prensip ve olguların öğrenilmesi
-
Biyolojik, kimyasal, fiziksel ve matematiksel prensip ve olguların topluma faydalı olacak yeni uygulamalara dönüştürme becerisi
-
Biyomühendislik problemleri için süreç tasarlama, veri toplama ve sonuçları analiz edip yorumlama becerisi
-
Biyomühendisliğin farklı alt dallarını analiz edip bağlantılandırarak yorumlama becerisi
-
Hızla değişen teknolojik çevreye adapte olabilmek için bilgi ve yetilerini sürekli geliştirmek
Değerlendirme Tipi
-
Yazılı sınav
-
Laboratuvar uygulamaları/sınavları
-
Bölgeye yönelik mutagenez, rastgele mutagenez ve transformasyon sistemlerinin protein mühendisliğinde kullanımını tanımlayabilme
Program Çıktılarına Katkıları
-
Endüstriyel ve bilimsel anlamda güncel biyomühendislik uygulamalarının öğrenilmesi
-
Farklı disiplinlerden edinilen bilgilerin uygulamalarda etkin olarak bütünleştirilebilmesi
-
Disiplinlerarası etkileşim gerektiren araştırma takımlarında etkinlik göstermek
-
Hızla değişen teknolojik çevreye adapte olabilmek için bilgi ve yetilerini sürekli geliştirmek
Değerlendirme Tipi
-
Yazılı sınav
-
Laboratuvar uygulamaları/sınavları
-
Protein saflaştırma ve endüstriyel analizlerin uygulanabilmesi.
Program Çıktılarına Katkıları
-
Endüstriyel ve bilimsel anlamda güncel biyomühendislik uygulamalarının öğrenilmesi
-
Sağlık ve tarım gibi sektörlerde biyomühendislik uygulamalarını yürütme ve geliştirme becerisi
-
Disiplinlerarası etkileşim gerektiren araştırma takımlarında etkinlik göstermek
-
Literatürün takip edilmesi, teknik projelerin sunulması ve makale yazımı için akıcı bir İngilizce sergilemek
Değerlendirme Tipi
-
Yazılı sınav
-
Laboratuvar uygulamaları/sınavları
|
|
İçerik
|
|
1. hafta: |
Enzim Mühendisliğine Giriş |
2. hafta: |
Laboratuvar güvenliği ve cihazları |
3. hafta: |
Primer Dizaynı |
4. hafta: |
Polimeraz Zincir Reaksiyonu uygulaması |
5. hafta: |
Ara sınav-I Polimeraz Zincir Reaksiyonu uygulaması
|
6. hafta: |
Dizileme Tekniği
|
7. hafta: |
Transformasyon uygulaması |
8. hafta: |
Ön kültür hazırlama ve besiyeri çeşitleri |
9. hafta: |
İndüklemeye giriş |
10. hafta: |
Ara sınav-II İndüklemeye sürecinin devam ettirilmesi
|
11. hafta: |
Tampon çözelti hazırlama ve purifikasyon teknikleri |
12. hafta: |
SDS-PAGE analizi |
13. hafta: |
BCA analizi ve enzim kinetiği |
14. hafta: |
Deney akışının birleştirilmesi |
15. hafta*: |
- |
16. hafta*: |
Final |
Ders kitapları ve materyaller: |
|
Önerilen kaynaklar: |
Whitford, David. Proteins: structure and function. John Wiley & Sons, 2013. Martin, R. (Ed.). (1998). Protein synthesis: methods and protocols (Vol. 77). Totowa, NJ: Humana Press.
Cleland, J. L., & Craik, C. S. (Eds.). (1996). Protein engineering: principles and practice. Wiley-Liss.
Grant, G. A. (Ed.). (2002). Synthetic peptides: a user's guide. Oxford University Press on Demand.
|
|
* 15. ve 16. haftalar arası final sınavına hazırlık haftası bulunmaktadır.
|
|
|
|
Değerlendirme
|
|
|
Değerlendirme tipi |
Hafta numarası |
Ağırlık (%) |
|
Ara sınavlar (Vizeler): |
5,10 |
40 |
Dönem içi diğer çalışmalar: |
0 |
0 |
Proje: |
0 |
0 |
Ödev: |
0 |
0 |
Kısa sınav (Quiz): |
0 |
0 |
Final sınavı: |
16 |
60 |
|
Toplam ağırlık: |
(%) |
|
|
|
İş yükü
|
|
|
Etkinlik |
Süre (Haftalık saat) |
Toplam hafta sayısı |
Dönem boyu toplam iş yükü |
|
Dersler (Yüz yüze öğretme): |
3 |
14 |
|
Ders dışı bireysel çalışma: |
3 |
14 |
|
Uygulama, Rehberli problem çözme: |
0 |
0 |
|
Ödev: |
0 |
0 |
|
Dönem projesi: |
0 |
0 |
|
Dönem projesi sunumu: |
0 |
0 |
|
Kısa sınav (Quiz): |
0 |
0 |
|
Ara sınav için bireysel çalışma: |
2 |
7 |
|
Ara sınav (Vize): |
3 |
2 |
|
Final sınavı için bireysel çalışma: |
2 |
7 |
|
Final sınavı: |
3 |
1 |
|
|
|
Toplam işyükü: |
|
|
|
Toplam AKTS kredisi: |
* |
|
* AKTS kredisi, toplam iş yükünün 25'e bölümüdür. (1 AKTS = 25 saatlik iş yükü)
|
|
|
-->