Ders Bilgi Formu ( BYM 468 )
Temel bilgiler | ||||||
Ders adı: | Memeli Hücre Kültürü ile Biyofarmasötik Üretimi | |||||
Ders kodu: | BYM 468 | |||||
Öğretim üyesi: | Dr. Öğr. Üyesi Duygu AYYILDIZ TAMİŞ | |||||
AKTS kredisi: | 5 | |||||
GTÜ kredisi: | 3 () | |||||
Yılı, Dönemi: | 4, Güz ve Bahar | |||||
Dersin düzeyi: | Lisans | |||||
Dersin tipi: | Bölüm seçmeli | |||||
Öğretim dili: | İngilizce | |||||
Öğretim şekli: | Yüz yüze | |||||
Ön koşullar: | BYM 312: Biyoreaktörler ve Reaksiyon Kinetiği | |||||
Staj durumu: | Yok | |||||
Dersin amacı: | Bu dersin amacı öğrencilere biyoteknolojik ilaç üretim ilkeleri, önemli endüstriyel biyoteknolojik ilaçların üretim yöntemleri, üretim süreçleri, ürünlerin kalitesini etkileyen faktörler, karşılaşılabilecek sorunlar ve güncel üretim yaklaşımları hakkında bilgi vermektir. | |||||
Öğrenme çıktıları
![]() |
||||||
Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler, şu yetilere sahip olurlar:
-
Biyofarmasötikleri ve farmasötik biyoteknolojiyi tanımlayabilme.
Program Çıktılarına Katkıları
- Endüstriyel ve bilimsel anlamda güncel biyomühendislik uygulamalarının öğrenilmesi
- Biyomühendislik uygulamalarının tasarım ve üretim süreçlerini anlama becerisi
- Sağlık ve tarım gibi sektörlerde biyomühendislik uygulamalarını yürütme ve geliştirme becerisi
Değerlendirme Tipi
- Yazılı sınav
-
Biyofarmasötik ürünler için süreç geliştirme ve üretim konseptini tanımlayabilme.
Program Çıktılarına Katkıları
- Biyomühendislik uygulamalarının tasarım ve üretim süreçlerini anlama becerisi
- Matematiksel analiz ve modelleme metodlarını biyomühendislik tasarım ve üretim süreçlerine uygulayabilme yetisi
- Sağlık ve tarım gibi sektörlerde biyomühendislik uygulamalarını yürütme ve geliştirme becerisi
- Biyomühendislik problemleri için süreç tasarlama, veri toplama ve sonuçları analiz edip yorumlama becerisi
Değerlendirme Tipi
- Yazılı sınav
-
Biyofarmasötik üretimlerde yukarı akış sürecini tanımlayabilme ve uygulayabilme.
Program Çıktılarına Katkıları
- Biyomühendislik uygulamalarına temel oluşturan biyolojik, kimyasal, fiziksel ve matematiksel prensip ve olguların öğrenilmesi
- Biyomühendislik uygulamalarının tasarım ve üretim süreçlerini anlama becerisi
- Biyomühendisliğin farklı alt dallarını analiz edip bağlantılandırarak yorumlama becerisi
Değerlendirme Tipi
- Yazılı sınav
-
Biyoreaktörleri ve hücre kültürü proses parametrelerini tanımlayabilme.
Program Çıktılarına Katkıları
- Biyomühendislik uygulamalarına temel oluşturan biyolojik, kimyasal, fiziksel ve matematiksel prensip ve olguların öğrenilmesi
- Biyomühendislik uygulamalarının tasarım ve üretim süreçlerini anlama becerisi
- Matematiksel analiz ve modelleme metodlarını biyomühendislik tasarım ve üretim süreçlerine uygulayabilme yetisi
- Biyomühendislik problemleri için süreç tasarlama, veri toplama ve sonuçları analiz edip yorumlama becerisi
Değerlendirme Tipi
- Yazılı sınav
-
Memeli hücre kültürü süreçlerinde ölçek büyütme ve küçültme stratejilerini tanımlayabilme.
Program Çıktılarına Katkıları
- Biyomühendislik uygulamalarına temel oluşturan biyolojik, kimyasal, fiziksel ve matematiksel prensip ve olguların öğrenilmesi
- Biyomühendislik uygulamalarının tasarım ve üretim süreçlerini anlama becerisi
- Biyomühendislik problemleri için süreç tasarlama, veri toplama ve sonuçları analiz edip yorumlama becerisi
Değerlendirme Tipi
- Yazılı sınav
-
Biyofarmasötik üretimlerde sonraki süreci tanımlayabilme.
Program Çıktılarına Katkıları
- Yeni uygulama metotların geliştirilmesini sağlayan araştırma metotlarının öğrenilmesi
- Sağlık ve tarım gibi sektörlerde biyomühendislik uygulamalarını yürütme ve geliştirme becerisi
- Biyomühendisliğin farklı alt dallarını analiz edip bağlantılandırarak yorumlama becerisi
Değerlendirme Tipi
- Yazılı sınav
-
Farmasötik için proses validasyonuna ilişkin temel ilkeleri tanımlayabilme.
Program Çıktılarına Katkıları
- Biyomühendislik uygulamalarına temel oluşturan biyolojik, kimyasal, fiziksel ve matematiksel prensip ve olguların öğrenilmesi
- Sağlık ve tarım gibi sektörlerde biyomühendislik uygulamalarını yürütme ve geliştirme becerisi
Değerlendirme Tipi
- Yazılı sınav
Değerlendirme
![]() |
||
Değerlendirme tipi | Hafta numarası | Ağırlık (%) |
Ara sınavlar (Vizeler): | 0 | |
Dönem içi diğer çalışmalar: | 0 | |
Proje: | 4-13 | 50 |
Ödev: | 0 | |
Kısa sınav (Quiz): | 0 | |
Final sınavı: | 16 | 50 |
Toplam ağırlık: | (%) |
|