Ders Bilgi Formu ( BTEC 574 )
|
Temel bilgiler
|
|
Ders adı: |
İleri Bitki Besleme: Mineral ve Organik Gübreler ve Büyüme Uyarıcılar |
Ders kodu: |
BTEC 574 |
Öğretim üyesi: |
Dr. Öğr. Üyesi Bahar YILDIZ KUTMAN
|
AKTS kredisi: |
7,5 |
GTÜ kredisi: |
3 (3+0+0) |
Yılı, Dönemi: |
5, Güz |
Dersin düzeyi: |
Yüksek lisans |
Dersin tipi: |
Alan seçmeli
|
Öğretim dili: |
İngilizce
|
Öğretim şekli: |
Yüz yüze
|
Ön koşullar: |
yok |
Staj durumu: |
Yok |
Dersin amacı: |
Bu ders öğrencilerin mineral ve organik gübreler ile ilgili bilgi sahibi olmasını ve yeni nesil bitki besleme ürünlerinin uygulamaları hakkında bilgi sahibi olmasını amaçlar. |
|
|
|
Öğrenme çıktıları
|
|
Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler, şu yetilere sahip olurlar:
-
Bitki besleme ürünlerini açıklayabilir ve kullanım amaçlarını bilir.
Program Çıktılarına Katkıları
-
Tez konusu ile ilgili biyoteknoloji alanında (sağlık biyoteknolojisi, bitki biyoteknolojisi, endüstriyel biyoteknoloji veya sentetik ve sistem biyoteknolojisi) üst düzey ve güncel bilgilere sahip olmak
-
Sanayinin Ar-Ge faaliyetleri için gerekli teorik ve deneysel bilgi birikimine sahip olmak
-
Biyoteknolojide sektörün ihtiyaçlarını giderebilecek ve sorunlarını çözebilecek yaklaşımlar geliştirebilmek ve Ar-Ge faaliyetleri yürütebilmek
-
Biyoteknoloji alanında girişimci olabilmek ve/veya yeni girişimlere gerek bilimsel ve teknik gerekse yönetsel katkı sağlayabilmek
-
Biyoteknoloji alanında hem Türkçe’yi hem de İngilizce’yi üst düzeyde kullanabilmek
Değerlendirme Tipi
-
Yazılı sınav
-
Seminer/sunum
-
Yeni nesil bitki besleme ürünlerini tanır.
Program Çıktılarına Katkıları
-
Biyoteknolojinin kapsamını, temellerini, uygulama alanlarını ve diğer bilim dallarıyla ilişkilerini kavramış olmak
-
Başta biyoloji olmak üzere ilgili temel bilimlerde ve mühendislik alanlarında sağlam bir altyapıya sahip olmak
-
Sanayinin Ar-Ge faaliyetleri için gerekli teorik ve deneysel bilgi birikimine sahip olmak
-
Biyoteknoloji alanındaki bilgi ve becerilerini iş dünyasında kullanabilmek
-
Biyoteknolojide sektörün ihtiyaçlarını giderebilecek ve sorunlarını çözebilecek yaklaşımlar geliştirebilmek ve Ar-Ge faaliyetleri yürütebilmek
-
Biyoteknoloji alanında girişimci olabilmek ve/veya yeni girişimlere gerek bilimsel ve teknik gerekse yönetsel katkı sağlayabilmek
-
Biyoteknoloji alanında yeniliklere açık olmak ve uluslararası düzeyde yenilikleri yakından takip edebilmek
-
Doğru ve güvenilir bilgiye ulaşmanın yollarını bilmek
-
Biyoteknoloji alanında hem Türkçe’yi hem de İngilizce’yi üst düzeyde kullanabilmek
-
Biyoteknoloji alanında akademik dünya ile iş dünyası arasında köprü olabilmek ve üniversite-sanayi işbirliklerinin kurulup geliştirilmesini sağlayabilmek
Değerlendirme Tipi
-
Yazılı sınav
-
Seminer/sunum
-
Tarımda sürdürülebilirlik için bitki besleme stratejilerinin nasıl uygulanması gerektiğini kavrar.
Program Çıktılarına Katkıları
-
Başta biyoloji olmak üzere ilgili temel bilimlerde ve mühendislik alanlarında sağlam bir altyapıya sahip olmak
-
Türkiye’de ve dünyada biyoteknoloji sektörünü tanımak, sektörün ihtiyaçlarını, fırsatlarını ve sorunlarını bilmek
-
Sanayinin Ar-Ge faaliyetleri için gerekli teorik ve deneysel bilgi birikimine sahip olmak
-
Biyoteknoloji alanındaki bilgi ve becerilerini iş dünyasında kullanabilmek
-
Biyoteknolojide sektörün ihtiyaçlarını giderebilecek ve sorunlarını çözebilecek yaklaşımlar geliştirebilmek ve Ar-Ge faaliyetleri yürütebilmek
-
Biyoteknoloji alanında girişimci olabilmek ve/veya yeni girişimlere gerek bilimsel ve teknik gerekse yönetsel katkı sağlayabilmek
-
Biyoteknoloji alanında yeniliklere açık olmak ve uluslararası düzeyde yenilikleri yakından takip edebilmek
-
Biyoteknoloji alanında hem Türkçe’yi hem de İngilizce’yi üst düzeyde kullanabilmek
-
Biyoteknoloji alanında akademik dünya ile iş dünyası arasında köprü olabilmek ve üniversite-sanayi işbirliklerinin kurulup geliştirilmesini sağlayabilmek
Değerlendirme Tipi
-
Yazılı sınav
-
Seminer/sunum
-
Bitki besleme ürünlerinin biyoteknolojik olarak üretilme teknikleri ile ilgili bilgi sahibi olur.
Program Çıktılarına Katkıları
-
Başta biyoloji olmak üzere ilgili temel bilimlerde ve mühendislik alanlarında sağlam bir altyapıya sahip olmak
-
Tez konusu ile ilgili biyoteknoloji alanında (sağlık biyoteknolojisi, bitki biyoteknolojisi, endüstriyel biyoteknoloji veya sentetik ve sistem biyoteknolojisi) üst düzey ve güncel bilgilere sahip olmak
-
Sanayinin Ar-Ge faaliyetleri için gerekli teorik ve deneysel bilgi birikimine sahip olmak
-
Biyoteknoloji alanındaki bilgi ve becerilerini iş dünyasında kullanabilmek
-
Biyoteknoloji alanında girişimci olabilmek ve/veya yeni girişimlere gerek bilimsel ve teknik gerekse yönetsel katkı sağlayabilmek
-
Biyoteknoloji alanında yeniliklere açık olmak ve uluslararası düzeyde yenilikleri yakından takip edebilmek
-
Biyoteknoloji alanında hem Türkçe’yi hem de İngilizce’yi üst düzeyde kullanabilmek
-
Biyoteknoloji alanında akademik dünya ile iş dünyası arasında köprü olabilmek ve üniversite-sanayi işbirliklerinin kurulup geliştirilmesini sağlayabilmek
Değerlendirme Tipi
-
Yazılı sınav
-
Seminer/sunum
|
|
İçerik
|
|
1. hafta: |
Bitki besleme prensipleri ile ilgili temel kavramlar |
2. hafta: |
Bitkilerin esansiyel mineral elementleri alımı |
3. hafta: |
Mineral - Organomineral - Mikrobiyal Gübreler |
4. hafta: |
Makroeleemntler - azot |
5. hafta: |
Makroelementler - fosfor |
6. hafta: |
Makroelementler - potasyum ve magnezyum |
7. hafta: |
Makroelementler - kükürt |
8. hafta: |
Makroelementler - kalsiyum - Ara sınav |
9. hafta: |
Mikroelementler - demir ve çinko |
10. hafta: |
Mikroelementler - mangan, bakır |
11. hafta: |
Mikroelementler - molibden ve nikel |
12. hafta: |
Bitki besleme - kalite ilişkileri |
13. hafta: |
Bitki besleme ürünlerinde biyoteknolojinin yeri |
14. hafta: |
Tarımda sürdürülebilirlik - Öğrenci sunumları |
15. hafta*: |
- |
16. hafta*: |
Final Sınavı |
Ders kitapları ve materyaller: |
Marschner P. (2023) Marschner’s mineral nutrition of higher plants, 4th Edition, Elsevier. |
Önerilen kaynaklar: |
Allen V. Barker and David J. Pilbeam - Handbook of Plant Nutrition |
|
* 15. ve 16. haftalar arası final sınavına hazırlık haftası bulunmaktadır.
|
|
|
|
Değerlendirme
|
|
|
Değerlendirme tipi |
Hafta numarası |
Ağırlık (%) |
|
Ara sınavlar (Vizeler): |
8 |
35 |
Dönem içi diğer çalışmalar: |
|
0 |
Proje: |
14 |
25 |
Ödev: |
|
0 |
Kısa sınav (Quiz): |
|
0 |
Final sınavı: |
16 |
40 |
|
Toplam ağırlık: |
(%) |
|
|
|
İş yükü
|
|
|
Etkinlik |
Süre (Haftalık saat) |
Toplam hafta sayısı |
Dönem boyu toplam iş yükü |
|
Dersler (Yüz yüze öğretme): |
3 |
14 |
|
Ders dışı bireysel çalışma: |
3 |
14 |
|
Uygulama, Rehberli problem çözme: |
0 |
0 |
|
Ödev: |
0 |
0 |
|
Dönem projesi: |
30 |
1 |
|
Dönem projesi sunumu: |
1 |
1 |
|
Kısa sınav (Quiz): |
0 |
0 |
|
Ara sınav için bireysel çalışma: |
30 |
1 |
|
Ara sınav (Vize): |
3 |
1 |
|
Final sınavı için bireysel çalışma: |
35 |
1 |
|
Final sınavı: |
3 |
1 |
|
|
|
Toplam işyükü: |
|
|
|
Toplam AKTS kredisi: |
* |
|
* AKTS kredisi, toplam iş yükünün 25'e bölümüdür. (1 AKTS = 25 saatlik iş yükü)
|
|
|
-->