Ders Bilgi Formu ( SA 520 )
|
|
Temel bilgiler
|
|
| Ders adı: |
Sağlık Kurumlarında Pazarlama Yönetimi |
| Ders kodu: |
SA 520 |
| Öğretim üyesi: |
Prof. Dr. EBRU TÜMER
|
| AKTS kredisi: |
7.5 |
| GTÜ kredisi: |
3 (3+0+0) |
| Yılı, Dönemi: |
1,2, Güz ve Bahar |
| Dersin düzeyi: |
Yüksek lisans |
| Dersin tipi: |
Alan seçmeli
|
| Öğretim dili: |
Türkçe
|
| Öğretim şekli: |
Yüz yüze
|
| Ön koşullar: |
Yok |
| Staj durumu: |
Yok |
| Dersin amacı: |
Dersin amacı öğrencileri, sağlık kurumlarında pazarlama aktivitelerinin sağladığı avantajlar; sağlık kurumlarında klasik pazarlama karması elemanlarının formüle edilmesi, uygulanması, değerlendirilmesi ve kontrol edilmesi; sağlık hizmeti alıcılarının satın alma davranışlarının ve karar verme süreçleri; bu tüketicilerin memnuniyetini etkileyen faktörler, sağlık hizmetleri için kurumsal imaj geliştirmeye yönelik pazarlama iletimi stratejilerinin geliştirilmesine yönelik temel prensipler hakkında bilgilendirmektir . |
|
|
|
Öğrenme çıktıları
|
|
Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler, şu yetilere sahip olurlar:
-
Karmaşık pazarlama çevresinin sağlık kurumlarında pazarlama yönetimi alanındaki etkilerini analitik olarak kavrama
Program Çıktılarına Katkıları
-
İşletmecilikte de kullanılan ortak sosyal bilimler terminolojisini ve kavramlarını tanımlayıp, kullanabilme
-
Uzmanlık alanındaki bilimsel literatürü takip etme ve bu literatüre katkıda bulunabilme
-
Pazarlama yönetimi ve tüketici davranışları arasındaki ilişkiyi tanımlamak.
-
Disiplinlerarası etkileşim bulunan araştırma takımlarında etkin şekilde çalışmak
-
Bilimsel bilgiye ulaşmak ve bağımsız çalışmak
-
Modern teknolojiyle sürekli öğrenme bilinci geliştirmek
-
Araştırma konusu ile ilgili fikir ve bulgularını sözlü ve yazılı olarak etkin şekilde ifade edebilmek
-
Araştırma bulgularını seminer ve konferanslarda savunabilmek
-
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği ve mesleki etik sorumluluk konularında bilinç geliştirmek
Değerlendirme Tipi
-
Yazılı sınav
-
Sağlık tüketicilerinin karar verme sürecini kavrama ve sağlık tüketicilerinin etkili şekilde bölümlendirilebilmesi
Program Çıktılarına Katkıları
-
İşletmecilikte de kullanılan ortak sosyal bilimler terminolojisini ve kavramlarını tanımlayıp, kullanabilme
-
Uzmanlık alanındaki bilimsel literatürü takip etme ve bu literatüre katkıda bulunabilme
-
Pazarlama yönetimi ve tüketici davranışları arasındaki ilişkiyi tanımlamak.
-
Disiplinlerarası etkileşim bulunan araştırma takımlarında etkin şekilde çalışmak
-
Bilimsel bilgiye ulaşmak ve bağımsız çalışmak
-
Araştırma konusu ile ilgili fikir ve bulgularını sözlü ve yazılı olarak etkin şekilde ifade edebilmek
-
Araştırma bulgularını seminer ve konferanslarda savunabilmek
-
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği ve mesleki etik sorumluluk konularında bilinç geliştirmek
Değerlendirme Tipi
-
Yazılı sınav
-
Ödev
-
Sağlık kurumları için amaca yönelik ve etkili pazarlama karması stratejileri formüle etme, uygulama, değerlendirme ve kontrol etme
Program Çıktılarına Katkıları
-
İşletmecilikte de kullanılan ortak sosyal bilimler terminolojisini ve kavramlarını tanımlayıp, kullanabilme
-
Uzmanlık alanındaki bilimsel literatürü takip etme ve bu literatüre katkıda bulunabilme
-
Pazarlama yönetimi ve tüketici davranışları arasındaki ilişkiyi tanımlamak.
-
Disiplinlerarası etkileşim bulunan araştırma takımlarında etkin şekilde çalışmak
-
Bilimsel bilgiye ulaşmak ve bağımsız çalışmak
-
Araştırma konusu ile ilgili fikir ve bulgularını sözlü ve yazılı olarak etkin şekilde ifade edebilmek
-
Araştırma bulgularını seminer ve konferanslarda savunabilmek
-
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği ve mesleki etik sorumluluk konularında bilinç geliştirmek
Değerlendirme Tipi
-
Ödev
-
Sağlık kurumları için pazarlama iletişimi stratejileri doğrultusunda marka yönetimi alanında karar verme yeteneği ve pazarlama iletişimi etmeni olarak marka kavramı hakkında bilgi ve yetenek sahibi olma
Program Çıktılarına Katkıları
-
İşletmecilikte de kullanılan ortak sosyal bilimler terminolojisini ve kavramlarını tanımlayıp, kullanabilme
-
Uzmanlık alanındaki bilimsel literatürü takip etme ve bu literatüre katkıda bulunabilme
-
Pazarlama yönetimi ve tüketici davranışları arasındaki ilişkiyi tanımlamak.
-
Disiplinlerarası etkileşim bulunan araştırma takımlarında etkin şekilde çalışmak
-
Bilimsel bilgiye ulaşmak ve bağımsız çalışmak
-
Araştırma konusu ile ilgili fikir ve bulgularını sözlü ve yazılı olarak etkin şekilde ifade edebilmek
-
Araştırma bulgularını seminer ve konferanslarda savunabilmek
-
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği ve mesleki etik sorumluluk konularında bilinç geliştirmek
Değerlendirme Tipi
-
Yazılı sınav
-
Ödev
|
|
İçerik
|
|
| 1. hafta: |
Giriş |
| 2. hafta: |
Sağlık hizmetlerinde pazarlamanın temel unsurları |
| 3. hafta: |
Sağlık hizmetlerinde pazarlama aktivitelerini etkileyen çevresel unsurlar |
| 4. hafta: |
Sağlık tüketicileri pazarı ve satın alma davranışının analiz edilmesi |
| 5. hafta: |
Sağlık hizmeti alıcılarının bölümlendirilmesi ve hedef pazar seçimi |
| 6. hafta: |
Sağlık hizmetlerinin konumlandırılması ve farklılaştırılması |
| 7. hafta: |
Sağlık hizmetlerinde markalama + Ara Sınav |
| 8. hafta: |
Sağlık hizmeti özellikleri ve hizmet kalitesi |
| 9. hafta: |
Sağlık hizmeti fiyatlandırma stratejileri |
| 10. hafta: |
Sağlık kurumlarında reklam, satışta özendirme, halkla ilişkiler, ve doğrudan pazarlama uygulamalarının yönetilmesi |
| 11. hafta: |
Sağlık kurumlarında dağıtım kanallarının tasarlanması ve yönetilmesi |
| 12. hafta: |
Sağlık kurumları için müşteri yönetimini ve müşteri tatmini |
| 13. hafta: |
Pazarlama iletişimi yönetimi sağlık kurumlarında imaj yönetimi |
| 14. hafta: |
Öğrenci Sunumları & Değerlendirme |
| 15. hafta*: |
Öğrenci Sunumları & Değerlendirme |
| 16. hafta*: |
Final Sınavı |
| Ders kitapları ve materyaller: |
Philip Kotler and Roberta N. Clarke, "Marketing for Health Care Organizations", Prentice Hall Inc., Englewood Cliffs, New Jersey |
| Önerilen kaynaklar: |
Articles from "International Journal of Healthcare Management" |
|
|
* 15. ve 16. haftalar arası final sınavına hazırlık haftası bulunmaktadır.
|
|
|
|
Değerlendirme
|
|
|
| Değerlendirme tipi |
Hafta numarası |
Ağırlık (%) |
|
| Ara sınavlar (Vizeler): |
7 |
40 |
| Dönem içi diğer çalışmalar: |
|
0 |
| Proje: |
|
0 |
| Ödev: |
14,15 |
10 |
| Kısa sınav (Quiz): |
|
0 |
| Final sınavı: |
16 |
50 |
| |
Toplam ağırlık: |
(%) |
|
|
|
İş yükü
|
|
|
| Etkinlik |
Süre (Haftalık saat) |
Toplam hafta sayısı |
Dönem boyu toplam iş yükü |
|
| Dersler (Yüz yüze öğretme): |
3 |
14 |
|
| Ders dışı bireysel çalışma: |
3 |
14 |
|
| Uygulama, Rehberli problem çözme: |
0 |
0 |
|
| Ödev: |
2 |
13 |
|
| Dönem projesi: |
10 |
3 |
|
| Dönem projesi sunumu: |
2 |
1 |
|
| Kısa sınav (Quiz): |
0 |
0 |
|
| Ara sınav için bireysel çalışma: |
10 |
2 |
|
| Ara sınav (Vize): |
1 |
1 |
|
| Final sınavı için bireysel çalışma: |
10 |
2 |
|
| Final sınavı: |
2 |
1 |
|
| |
|
Toplam işyükü: |
|
| |
|
Toplam AKTS kredisi: |
* |
|
|
* AKTS kredisi, toplam iş yükünün 25'e bölümüdür. (1 AKTS = 25 saatlik iş yükü)
|
|
|
-->