TYYÇ Sosyal ve Davranış Bilimleri Temel Alanı Yeterlilikleri (Akademik Ağırlıklı) | Program Öğrenme Çıktıları | |||||||||||||||
8. Düzey (DOKTORA Eğitimi) | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | |
BİLGİ | 1-Alanla ilgili temel kavramsal bilgilere, uygulamadaki yansımalarını da göz önünde bulunduracak şekilde sahiptir. | X | ||||||||||||||
2-Sosyal ve Davranış Bilimlerinde temel kavramları kavrar, kavramlar arası ilişkilere hakimdir. | X | X | X | |||||||||||||
3-İnsanlar ve toplumlararası ilişkilerin işleyiş kurallarına dair temel bilgilere sahiptir. | X | |||||||||||||||
4-Toplumlarının yaşadığı dönüşümlerin nedenleri ve sonuçları hakkında temel bilgilere sahiptir. | X | X | ||||||||||||||
5-Sosyal Araştırma Planlama bilgisine ve uygulamalarına hakimdir. | X | X | ||||||||||||||
6-Sosyal ve Davranış Bilimlerinin gerektirdiği temel istatistik bilgisine ve mantıksal us yürütme süreçlerine vakıftır. | X | X | X | |||||||||||||
7-Alanındaki ve alana bağlı alt dallardaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirebilme, derinleştirebilme ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşabilme becerisine sahiptir. | X | X | X | X | X | X | ||||||||||
BECERİ | 1-Alanla ilgili kuramsal bilgileri analiz etme ve uygulamadaki yansımalarını değerlendirme becerisine sahiptir. | X | X | X | X | X | ||||||||||
2-Alanına dair temel kuramlara hakim olma ve bilgilerden yola çıkarak akademik kurallara uygun eserler hazırlama bilgisine sahiptir. | X | X | X | X | ||||||||||||
3-Alanında bilimsel bir araştırmayı bağımsız olarak tasarlayıp yürütebilecek yetkinliğe sahiptir. | X | X | X | X | X | |||||||||||
4-Karar alma, kararı uygulama ve davranış haline getirmede alana ilişkin sahip olunan bilgileri kullanabilme becerisine sahiptir. | X | X | X | |||||||||||||
5-Alana ilişkin elde edilen bilgileri, ilgili kişilere teorik ve pratik esasları ile aktarabilme yeteneğine sahiptir. | X | X | X | X | X | X | ||||||||||
YETKİNLİK Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | 1-Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştiren ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygulayan özgün bir çalışmayı gerek bağımsız olarak gerekse de ekip çalışmasıyla gerçekleştirerek alanındaki ilerlemeye katkıda bulunur. | X | X | |||||||||||||
2-Alanı ile ilgili vizyon, amaç ve hedef belirler. | X | X | ||||||||||||||
3-Alanı ile ilgili en az bir bilimsel makaleyi bireysel ya da ekip çalışması ile hazırlayıp ulusal ve/veya uluslararası hakemli dergilerde yayınlayarak ve/veya özgün bir yapıt üreterek ya da yorumlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletir. | X | X | X | X | X | X | X | |||||||||
4-Alana özgün ve disiplinlerarası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar. | X | |||||||||||||||
5-Alanındaki ulusal ve/veya uluslararası toplantılarda sözlü ve yazılı özgün sunumlar yapar. | X | X | X | |||||||||||||
6-Alanla ilgili her türlü proje veya hedefi planlar ve yönetir. | X | X | ||||||||||||||
7-Alanla ilgili uzmanlığı, ilgili kurumlarla işbirliği içinde değerlendirir. | X | X | ||||||||||||||
YETKİNLİK Öğrenme Yetkinliği | 1-Alanla ilgili elde edilen bilgileri neden-sonuç ve eleştiri süzgecinden geçirir ve değerlendirir. | X | X | X | X | |||||||||||
2-Alanla ilgili bilgi ve uygulama eksikliklerini tespit eder. | X | |||||||||||||||
3-Alanla ilgili ilgi ve isteği sürekli canlı tutabilecek seviyededir. | X | |||||||||||||||
4-Alanla ilgili bilgileri, alan araştırmaları yaparak geliştirir. | X | X | X | X | X | X | ||||||||||
5-Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirir. | X | |||||||||||||||
6-Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası yayınları takip eder. | X | |||||||||||||||
YETKİNLİK İletişim ve Sosyal Yetkinlik | 1-Alanı ile ilgili edindiği bilgi ve becerileri, yazılı ve sözlü olarak aktarır. | X | X | X | X | X | ||||||||||
2-Alanla ilgili çözüm önerilerini bilimsel verilerle desteklemek suretiyle yetkin olanlarla paylaşır. | X | X | X | X | X | |||||||||||
3-Alanla ilgili bilgi ve uygulamaları, sosyal sorumluluk yaklaşımı çerçevesinde proje ve etkinliklere dönüştürür. | X | X | ||||||||||||||
4-İş yaşamına dahil olduğunda kuramsal altyapı ve kavramsal zenginliğinin yarattığı farklılığı bireysel kariyerine yansıtır. | X | X | X | X | X | |||||||||||
5-Uzman kişiler ile alanındaki konuların tartışılmasında özgün görüşlerini savunur ve alanındaki yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurar. | X | X | X | |||||||||||||
6-Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. | X | X | X | X | X | |||||||||||
7-Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. | X | |||||||||||||||
YETKİNLİK Alana Özgü ve Mesleki Yetkinlik | 1-Alanla ilgili bilgi ve birikimlerin oluşturulması (toplama, yorumlama ve sonuçların duyurulması) sürecinde toplumsal, kültürel, bilimsel ve etik değerlere uygun hareket eder. | X | ||||||||||||||
2-Alanla ilgili konularda yeni ve bilimsel araştırmalar yapar ve sorunlar için çözüm önerileri geliştirir. | X | |||||||||||||||
3-Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. | X | |||||||||||||||
4-Değişime ve yeniliğe karşı açık tutuma sahiptir. | X | X | X | |||||||||||||
5-Alanı ile ilgili konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne gerek ulusal gerekse de uluslararası düzeyde katkıda bulunur ve bu değerlerin gelişimini destekler. | X | X |
-->