Ders Bilgi Formu ( ÇMB 524 )
|
Temel bilgiler
|
|
Ders adı: |
Yeraltı Sularının Kirlenmesi |
Ders kodu: |
ÇMB 524 |
Öğretim üyesi: |
Prof. Dr. Mehmet Salim ÖNCEL
|
AKTS kredisi: |
7.5 |
GTÜ kredisi: |
3 (3+0+0) |
Yılı, Dönemi: |
2016-2017, Güz ve Bahar |
Dersin düzeyi: |
Yüksek lisans |
Dersin tipi: |
Alan seçmeli
|
Öğretim dili: |
Türkçe
|
Öğretim şekli: |
Yüz yüze
|
Ön koşullar: |
yok |
Staj durumu: |
Yok |
Dersin amacı: |
Yeraltı sularının araştırılması ve yararlanılması ile verimlerinin ve rezervlerinin hesaplanması hakkında özel hidrojeolojik problemlerin incelenmesi |
|
|
|
Öğrenme çıktıları
|
|
Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler, şu yetilere sahip olurlar:
-
Yeraltı Suyu Araştırma yöntemlerini tanımlayabilir,
Program Çıktılarına Katkıları
-
İleri düzey Çevre Mühendisliği kavramlarını tanımlamak ve uygulamak
-
İleri düzey çevresel problemleri çözmek için yöntem ve deneyler tasarlamak, oluşturmak, kullanmak ve sonuçları yorumlayıp, sentezlemek.
-
Evrensel gelişmelerin bir sonucu olarak ortaya çıkan ileri düzey çevresel problemleri tanımak, analiz etmek ve çözmek
-
Araştırma projesi doğrultusunda literatürü dikkatlice gözden geçirip, kendi sonuçları ile önceki literatür arasında bağlantı kurmak
-
Bilimsel bilgiye ulaşmak
-
Bağımsız olarak araştırma projelerini tasarlamak ve yürütmek
-
Modern teknolojiyle sürekli öğrenme bilinci geliştirmek
-
Araştırma konusu ile ilgili fikir ve bulgularını sözlü ve yazılı olarak etkin şekilde ifade edebilmek
-
Profesyonel ve etik davranış sorumluluğu kazanmak
Değerlendirme Tipi
-
Yazılı sınav
-
Ödev
-
Laboratuvar uygulamaları/sınavları
-
Yeraltı Sularına yönelik problemleri tanımlayabilir,
Program Çıktılarına Katkıları
-
İleri düzey Çevre Mühendisliği kavramlarını tanımlamak ve uygulamak
-
İleri düzey çevresel problemleri çözmek için yöntem ve deneyler tasarlamak, oluşturmak, kullanmak ve sonuçları yorumlayıp, sentezlemek.
-
İleri düzey problemlere sunulan çözümlerin sosyal etkilerinin farkında olmak
-
Bilimsel bilgiye ulaşmak
-
Bağımsız olarak araştırma projelerini tasarlamak ve yürütmek
-
Disiplinlerarası etkileşim bulunan araştırma takımlarında etkin şekilde çalışmak
-
Modern teknolojiyle sürekli öğrenme bilinci geliştirmek
-
Araştırma konusu ile ilgili fikir ve bulgularını sözlü ve yazılı olarak etkin şekilde ifade edebilmek
Değerlendirme Tipi
-
Yazılı sınav
-
Ödev
-
Laboratuvar uygulamaları/sınavları
-
Yeraltı sularının üretilmesi, işletilmesi ve kullanılması konularını açıklayabilir.
Program Çıktılarına Katkıları
-
İleri düzey Çevre Mühendisliği kavramlarını tanımlamak ve uygulamak
-
Evrensel gelişmelerin bir sonucu olarak ortaya çıkan ileri düzey çevresel problemleri tanımak, analiz etmek ve çözmek
-
Bilimsel bilgiye ulaşmak
-
Modern teknolojiyle sürekli öğrenme bilinci geliştirmek
-
Araştırma konusu ile ilgili fikir ve bulgularını sözlü ve yazılı olarak etkin şekilde ifade edebilmek
-
Profesyonel ve etik davranış sorumluluğu kazanmak
Değerlendirme Tipi
-
Yazılı sınav
-
Ödev
-
Laboratuvar uygulamaları/sınavları
|
|
İçerik
|
|
1. hafta: |
Yeraltı suların tarihçesi ve taşınımı |
2. hafta: |
Hidroljik dolaşım |
3. hafta: |
Yeraltı suları oluşumu |
4. hafta: |
Akiferler |
5. hafta: |
Akiferlerin Özellikleri |
6. hafta: |
Yeraltı suyu akışları |
7. hafta: |
Kuyu Hidroliği |
8. hafta: |
Ara Sınav Kuyu Hidroliği |
9. hafta: |
Yeraltı suyu kirlenmesi
|
10. hafta: |
Yeraltı suyu kirlenme taşınımı
|
11. hafta: |
Yeraltı suyu işletilmesi
|
12. hafta: |
Yeraltı suyu bütçesi
|
13. hafta: |
Yeraltı suyu yararlanma yöntemleri |
14. hafta: |
Yeraltı suyu kalitesi
|
15. hafta*: |
Yeraltı suyu sektörel ihtiyacı
|
16. hafta*: |
Final sınavı |
Ders kitapları ve materyaller: |
Yeraltı Suyu Kirlenmesi |
Önerilen kaynaklar: |
Yeraltı Suyu Kirlenmesi |
|
* 15. ve 16. haftalar arası final sınavına hazırlık haftası bulunmaktadır.
|
|
|
|
Değerlendirme
|
|
|
Değerlendirme tipi |
Hafta numarası |
Ağırlık (%) |
|
Ara sınavlar (Vizeler): |
8 |
40 |
Dönem içi diğer çalışmalar: |
|
0 |
Proje: |
|
0 |
Ödev: |
3,5,8 |
20 |
Kısa sınav (Quiz): |
|
0 |
Final sınavı: |
16 |
40 |
|
Toplam ağırlık: |
(%) |
|
|
|
İş yükü
|
|
|
Etkinlik |
Süre (Haftalık saat) |
Toplam hafta sayısı |
Dönem boyu toplam iş yükü |
|
Dersler (Yüz yüze öğretme): |
3 |
16 |
|
Ders dışı bireysel çalışma: |
3 |
16 |
|
Uygulama, Rehberli problem çözme: |
2 |
8 |
|
Ödev: |
3 |
9 |
|
Dönem projesi: |
0 |
0 |
|
Dönem projesi sunumu: |
0 |
0 |
|
Kısa sınav (Quiz): |
0 |
0 |
|
Ara sınav için bireysel çalışma: |
5 |
1 |
|
Ara sınav (Vize): |
8 |
1 |
|
Final sınavı için bireysel çalışma: |
9 |
3 |
|
Final sınavı: |
3 |
1 |
|
|
|
Toplam işyükü: |
|
|
|
Toplam AKTS kredisi: |
* |
|
* AKTS kredisi, toplam iş yükünün 25'e bölümüdür. (1 AKTS = 25 saatlik iş yükü)
|
|
|
-->