Ders Bilgi Formu ( ÇMB 539 )
|
Temel bilgiler
|
|
Ders adı: |
ARITMA ÇAMURLARI ve YÖNETİMİ |
Ders kodu: |
ÇMB 539 |
Öğretim üyesi: |
Prof. Dr. Elif İNCE
|
AKTS kredisi: |
7.5 |
GTÜ kredisi: |
3 (3+0+0) |
Yılı, Dönemi: |
2017-2018, Güz ve Bahar |
Dersin düzeyi: |
Yüksek lisans |
Dersin tipi: |
Alan seçmeli
|
Öğretim dili: |
Türkçe
|
Öğretim şekli: |
Yüz yüze
|
Ön koşullar: |
yok |
Staj durumu: |
Yok |
Dersin amacı: |
Bu dersin ana amacı arıtma çamurlarının oluşumu, özellikleri, işlenmesi ve bertaraf edilmesi konusunda temel ve esas bilgileri öğrenciye aktarmaktır. |
|
|
|
Öğrenme çıktıları
|
|
Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler, şu yetilere sahip olurlar:
-
Arıtma çamuru ve bertarafı için yapılan uygulamalar hakkında gerekli altyapıyı oluşturur.
Program Çıktılarına Katkıları
-
İleri düzey Çevre Mühendisliği kavramlarını tanımlamak ve uygulamak
-
İleri düzey çevresel problemleri çözmek için yöntem ve deneyler tasarlamak, oluşturmak, kullanmak ve sonuçları yorumlayıp, sentezlemek.
-
İleri düzey problemlere sunulan çözümlerin sosyal etkilerinin farkında olmak
-
Evrensel gelişmelerin bir sonucu olarak ortaya çıkan ileri düzey çevresel problemleri tanımak, analiz etmek ve çözmek
-
Araştırma projesi doğrultusunda literatürü dikkatlice gözden geçirip, kendi sonuçları ile önceki literatür arasında bağlantı kurmak
-
Bilimsel bilgiye ulaşmak
-
Bağımsız olarak araştırma projelerini tasarlamak ve yürütmek
-
Modern teknolojiyle sürekli öğrenme bilinci geliştirmek
-
Mevcut bilgiyi geliştirme yöntemleri bulmak
-
Araştırma konusu ile ilgili fikir ve bulgularını sözlü ve yazılı olarak etkin şekilde ifade edebilmek
-
Profesyonel ve etik davranış sorumluluğu kazanmak
-
Çevre bilinci ve bilimsel araştırmayı desteklemek
Değerlendirme Tipi
-
Yazılı sınav
-
Arıtma çamurlarının özelliklerini bilirler ve arıtma sistemlerinde çıkacak çamur miktarını hesaplarlar.
Program Çıktılarına Katkıları
-
İleri düzey Çevre Mühendisliği kavramlarını tanımlamak ve uygulamak
-
İleri düzey çevresel problemleri çözmek için yöntem ve deneyler tasarlamak, oluşturmak, kullanmak ve sonuçları yorumlayıp, sentezlemek.
-
İleri düzey problemlere sunulan çözümlerin sosyal etkilerinin farkında olmak
-
Evrensel gelişmelerin bir sonucu olarak ortaya çıkan ileri düzey çevresel problemleri tanımak, analiz etmek ve çözmek
-
Araştırma projesi doğrultusunda literatürü dikkatlice gözden geçirip, kendi sonuçları ile önceki literatür arasında bağlantı kurmak
-
Bilimsel bilgiye ulaşmak
-
Bağımsız olarak araştırma projelerini tasarlamak ve yürütmek
-
Disiplinlerarası etkileşim bulunan araştırma takımlarında etkin şekilde çalışmak
-
Modern teknolojiyle sürekli öğrenme bilinci geliştirmek
-
Mevcut bilgiyi geliştirme yöntemleri bulmak
-
Araştırma konusu ile ilgili fikir ve bulgularını sözlü ve yazılı olarak etkin şekilde ifade edebilmek
-
İlerleme raporlarını yayınlanmış doküman, tez, makalelere dayandırarak yazmak.
-
Araştırma bulgularını seminer ve konferanslarda savunabilmek
-
Profesyonel ve etik davranış sorumluluğu kazanmak
-
Çevre bilinci ve bilimsel araştırmayı desteklemek
Değerlendirme Tipi
-
Ödev
-
Çamur bertarafında kullanılan yöntemleri avantaj ve dezavantajlarını bilerek mukayese edebilirler.
Program Çıktılarına Katkıları
-
İleri düzey Çevre Mühendisliği kavramlarını tanımlamak ve uygulamak
-
İleri düzey çevresel problemleri çözmek için yöntem ve deneyler tasarlamak, oluşturmak, kullanmak ve sonuçları yorumlayıp, sentezlemek.
-
İleri düzey problemlere sunulan çözümlerin sosyal etkilerinin farkında olmak
-
Evrensel gelişmelerin bir sonucu olarak ortaya çıkan ileri düzey çevresel problemleri tanımak, analiz etmek ve çözmek
-
Araştırma projesi doğrultusunda literatürü dikkatlice gözden geçirip, kendi sonuçları ile önceki literatür arasında bağlantı kurmak
-
Bilimsel bilgiye ulaşmak
-
Bağımsız olarak araştırma projelerini tasarlamak ve yürütmek
-
Disiplinlerarası etkileşim bulunan araştırma takımlarında etkin şekilde çalışmak
-
Modern teknolojiyle sürekli öğrenme bilinci geliştirmek
-
Mevcut bilgiyi geliştirme yöntemleri bulmak
-
Araştırma konusu ile ilgili fikir ve bulgularını sözlü ve yazılı olarak etkin şekilde ifade edebilmek
-
İlerleme raporlarını yayınlanmış doküman, tez, makalelere dayandırarak yazmak.
-
Araştırma bulgularını seminer ve konferanslarda savunabilmek
-
Profesyonel ve etik davranış sorumluluğu kazanmak
-
Çevre bilinci ve bilimsel araştırmayı desteklemek
Değerlendirme Tipi
-
Ödev
-
Arıtma çamurlarının bertarafı konusunda yasal mevzuatı bilirler.
Program Çıktılarına Katkıları
-
İleri düzey Çevre Mühendisliği kavramlarını tanımlamak ve uygulamak
-
İleri düzey çevresel problemleri çözmek için yöntem ve deneyler tasarlamak, oluşturmak, kullanmak ve sonuçları yorumlayıp, sentezlemek.
-
İleri düzey problemlere sunulan çözümlerin sosyal etkilerinin farkında olmak
-
Evrensel gelişmelerin bir sonucu olarak ortaya çıkan ileri düzey çevresel problemleri tanımak, analiz etmek ve çözmek
-
Araştırma projesi doğrultusunda literatürü dikkatlice gözden geçirip, kendi sonuçları ile önceki literatür arasında bağlantı kurmak
-
Bilimsel bilgiye ulaşmak
-
Bağımsız olarak araştırma projelerini tasarlamak ve yürütmek
-
Disiplinlerarası etkileşim bulunan araştırma takımlarında etkin şekilde çalışmak
-
Modern teknolojiyle sürekli öğrenme bilinci geliştirmek
-
Mevcut bilgiyi geliştirme yöntemleri bulmak
-
Araştırma konusu ile ilgili fikir ve bulgularını sözlü ve yazılı olarak etkin şekilde ifade edebilmek
-
İlerleme raporlarını yayınlanmış doküman, tez, makalelere dayandırarak yazmak.
-
Araştırma bulgularını seminer ve konferanslarda savunabilmek
-
Profesyonel ve etik davranış sorumluluğu kazanmak
-
Çevre bilinci ve bilimsel araştırmayı desteklemek
Değerlendirme Tipi
-
Ödev
|
|
İçerik
|
|
1. hafta: |
Ders ile ilgili genel tanım – Arıtma Çamurunun Tanımlanması ve Kaynakları
|
2. hafta: |
Arıtma çamurlarının işlenmesi ve bertaraf yöntemleri
|
3. hafta: |
Farklı tip arıtma sistemlerinde oluşacak arıtma çamuru miktarı hesabı
|
4. hafta: |
Arıtma çamurunun iletilmesi
|
5. hafta: |
Çamurun yoğunlaştırılması / Kısa sınav
|
6. hafta: |
Arıtma çamurunun suyunun alınması
|
7. hafta: |
Çamur şartlandırma teknikleri
|
8. hafta: |
Çamur stabilizasyon yöntemleri
|
9. hafta: |
YARIYIL SINAVI
|
10. hafta: |
Çamurun nihai bertarafı
|
11. hafta: |
Arıtma çamurlarının arazide kullanımı
|
12. hafta: |
Çamur için dezenfeksiyon işlemi
|
13. hafta: |
Arıtma çamuru için ülkemizdeki yasal mevzuat /kısa sınav
|
14. hafta: |
SEMİNER SUNUMLARI
|
15. hafta*: |
- |
16. hafta*: |
FİNAL SINAVI
|
Ders kitapları ve materyaller: |
“Arıtma Çamurlarının İşlenmesi” Ayşe Filibeli, Dokuz Eylül Üniversitesi, 2009 “Sludge Engineering: The Treatment and Disposal of Wastewater Sludges” F. Dilek Sanin, William W. Clarkson, P. Aarne Vesilind DEStech Publications, Inc, 2011 - 393 sayfa
|
Önerilen kaynaklar: |
“Sludge into Biosolids” Ludovico Spinosa, P. A. Vesilind IWA Publishing, 2001 - 400 sayfa, |
|
* 15. ve 16. haftalar arası final sınavına hazırlık haftası bulunmaktadır.
|
|
|
|
Değerlendirme
|
|
|
Değerlendirme tipi |
Hafta numarası |
Ağırlık (%) |
|
Ara sınavlar (Vizeler): |
9 |
30 |
Dönem içi diğer çalışmalar: |
14, 15 |
20 |
Proje: |
- |
0 |
Ödev: |
3, 6, 12 |
10 |
Kısa sınav (Quiz): |
5, 13 |
5 |
Final sınavı: |
16 |
35 |
|
Toplam ağırlık: |
(%) |
|
|
|
İş yükü
|
|
|
Etkinlik |
Süre (Haftalık saat) |
Toplam hafta sayısı |
Dönem boyu toplam iş yükü |
|
Dersler (Yüz yüze öğretme): |
3 |
14 |
|
Ders dışı bireysel çalışma: |
4 |
14 |
|
Uygulama, Rehberli problem çözme: |
0 |
0 |
|
Ödev: |
6 |
6 |
|
Dönem projesi: |
10 |
2 |
|
Dönem projesi sunumu: |
6 |
1 |
|
Kısa sınav (Quiz): |
1 |
1 |
|
Ara sınav için bireysel çalışma: |
10 |
1 |
|
Ara sınav (Vize): |
1 |
1 |
|
Final sınavı için bireysel çalışma: |
10 |
1 |
|
Final sınavı: |
1 |
1 |
|
|
|
Toplam işyükü: |
|
|
|
Toplam AKTS kredisi: |
* |
|
* AKTS kredisi, toplam iş yükünün 25'e bölümüdür. (1 AKTS = 25 saatlik iş yükü)
|
|
|
-->