Ders Bilgi Formu ( ÇMB 548 )
|
Temel bilgiler
|
|
Ders adı: |
Hava Kirliliği Ölçümü ve Analizi |
Ders kodu: |
ÇMB 548 |
Öğretim üyesi: |
Prof. Dr. Banu ÇETİN
|
AKTS kredisi: |
7.5 |
GTÜ kredisi: |
3 (3+0+0) |
Yılı, Dönemi: |
2018-2019, Bahar |
Dersin düzeyi: |
Yüksek lisans |
Dersin tipi: |
Alan seçmeli
|
Öğretim dili: |
İngilizce
|
Öğretim şekli: |
Yüz yüze , Grup çalışması
|
Ön koşullar: |
yok |
Staj durumu: |
Yok |
Dersin amacı: |
Hava kirliliği örnekleme metodolojileri, aktif, pasif ve on-line analizörler, gaz ve buhar haldeki emisyonları ölçme yöntemleri, CO, NOx, SOx, Ozon, partikül madde ölçüm yöntemleri, dış ortamda ölçüm ve farklı cihazlar ile analiz, organik hava kirleticilerin farklı çevresel ortamlarda incelenmesi |
|
|
|
Öğrenme çıktıları
|
|
Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler, şu yetilere sahip olurlar:
-
Hava kirleticilerinin ölçüm prensipleri hakkında farkındalık geliştirebilir
Program Çıktılarına Katkıları
-
Evrensel gelişmelerin bir sonucu olarak ortaya çıkan ileri düzey çevresel problemleri tanımak, analiz etmek ve çözmek
-
Araştırma projesi doğrultusunda literatürü dikkatlice gözden geçirip, kendi sonuçları ile önceki literatür arasında bağlantı kurmak
-
Bilimsel bilgiye ulaşmak
Değerlendirme Tipi
-
Ödev
-
Mevcut hava kirleticileri kullanarak analizler yapıp sonuçları yorumlayabilir
Program Çıktılarına Katkıları
-
Araştırma projesi doğrultusunda literatürü dikkatlice gözden geçirip, kendi sonuçları ile önceki literatür arasında bağlantı kurmak
-
Modern teknolojiyle sürekli öğrenme bilinci geliştirmek
-
Araştırma konusu ile ilgili fikir ve bulgularını sözlü ve yazılı olarak etkin şekilde ifade edebilmek
-
İlerleme raporlarını yayınlanmış doküman, tez, makalelere dayandırarak yazmak.
Değerlendirme Tipi
-
Laboratuvar uygulamaları/sınavları
-
Dönem projesi
-
Seçilen spesifik bir kirletici için ölçüm, analiz ve sonuç değerlendirmesi yapmak adına uygulamalı çalışma gerçekleştirebilir.
Program Çıktılarına Katkıları
-
Araştırma projesi doğrultusunda literatürü dikkatlice gözden geçirip, kendi sonuçları ile önceki literatür arasında bağlantı kurmak
-
Bilimsel bilgiye ulaşmak
-
Araştırma konusu ile ilgili fikir ve bulgularını sözlü ve yazılı olarak etkin şekilde ifade edebilmek
-
İlerleme raporlarını yayınlanmış doküman, tez, makalelere dayandırarak yazmak.
Değerlendirme Tipi
-
Laboratuvar uygulamaları/sınavları
-
Dönem projesi
|
|
İçerik
|
|
1. hafta: |
Giriş (Temel hava kirleticiler, kirletici kaynakları) |
2. hafta: |
Hava kirleticileri ölçüm yöntemleri |
3. hafta: |
Kalite kontrol/kalite güvenilirlik hesapları |
4. hafta: |
Kalibrasyon yöntemleri |
5. hafta: |
CO için pasif ve aktif örnekleme ve analiz yöntemleri |
6. hafta: |
NOx için pasif ve aktif örnekleme ve analiz yöntemleri |
7. hafta: |
SO2 için pasif ve aktif örnekleme ve analiz yöntemleri |
8. hafta: |
Ozon için pasif ve aktif örnekleme ve analiz yöntemleri |
9. hafta: |
Partikül Madde (PM) için pasif ve aktif örnekleme ve ölçüm yöntemleri, ödev |
10. hafta: |
Hava Kirleticileri için mevcut Standartlar, proje |
11. hafta: |
Kalıcı Organik Hava Kirleticilerin (PAH, PCB, PBDE) Dış Havada Örneklenmesi |
12. hafta: |
Kalıcı Organik Hava Kirleticilerin (PAH, PCB, PBDE) Yağmur suyu ve toprak örneklemesi, ödev |
13. hafta: |
Proje sunumları |
14. hafta: |
Proje Sunumları |
15. hafta*: |
Final sınavı öncesi ara |
16. hafta*: |
Final Sınavı |
Ders kitapları ve materyaller: |
Fundamentals of Air Sampling, Gregory D. Wight, Lewis Publishers,Chelsea, Mich, USA, 1994. Handbook of Air Pollution Technology, S. Calvert, H.M. Englund, Wiley, 1984. |
Önerilen kaynaklar: |
Air pollution sampling & analysis deskbook, Paul N. Cheremisinoff, Angelo C. Morresi, Ann Arbor Science Publishers; First Edition (November 1978) |
|
* 15. ve 16. haftalar arası final sınavına hazırlık haftası bulunmaktadır.
|
|
|
|
Değerlendirme
|
|
|
Değerlendirme tipi |
Hafta numarası |
Ağırlık (%) |
|
Ara sınavlar (Vizeler): |
|
0 |
Dönem içi diğer çalışmalar: |
|
0 |
Proje: |
10 |
30 |
Ödev: |
9,12 |
30 |
Kısa sınav (Quiz): |
|
0 |
Final sınavı: |
16 |
40 |
|
Toplam ağırlık: |
(%) |
|
|
|
İş yükü
|
|
|
Etkinlik |
Süre (Haftalık saat) |
Toplam hafta sayısı |
Dönem boyu toplam iş yükü |
|
Dersler (Yüz yüze öğretme): |
3 |
14 |
|
Ders dışı bireysel çalışma: |
3 |
14 |
|
Uygulama, Rehberli problem çözme: |
0 |
0 |
|
Ödev: |
5 |
4 |
|
Dönem projesi: |
5 |
3 |
|
Dönem projesi sunumu: |
3 |
2 |
|
Kısa sınav (Quiz): |
0 |
0 |
|
Ara sınav için bireysel çalışma: |
0 |
0 |
|
Ara sınav (Vize): |
0 |
0 |
|
Final sınavı için bireysel çalışma: |
6 |
10 |
|
Final sınavı: |
1 |
1 |
|
|
|
Toplam işyükü: |
|
|
|
Toplam AKTS kredisi: |
* |
|
* AKTS kredisi, toplam iş yükünün 25'e bölümüdür. (1 AKTS = 25 saatlik iş yükü)
|
|
|
-->