Ders Bilgi Formu ( ÇMB 627 )
Temel bilgiler | ||||||
Ders adı: | Çevre Mühendisliğinde Coğrafi Bilgi Sistemleri ve Uygulamaları | |||||
Ders kodu: | ÇMB 627 | |||||
Öğretim üyesi: | Prof. Dr. Ebubekir YÜKSEL | |||||
AKTS kredisi: | 7.5 | |||||
GTÜ kredisi: | 3 (3+0+0) | |||||
Yılı, Dönemi: | 2017-2018, Güz ve Bahar | |||||
Dersin düzeyi: | Doktora | |||||
Dersin tipi: | Alan seçmeli | |||||
Öğretim dili: | Türkçe | |||||
Öğretim şekli: | Yüz yüze | |||||
Ön koşullar: | Yok | |||||
Staj durumu: | Yok | |||||
Dersin amacı: | Coğrafi Bilgi Sistemi, grafik ve sözel bilgilerin konumsal hassasiyetli olarak birbirleriyle bağlantılı çalıştığı bilgi sistemini ifade etmektedir. Coğrafi bilgi sisteminde sözel bilgiler veritabanında depolanırken, bu sözel bilgilere karşılık gelen harita, resim vb bilgilerle birlikte konumsal olarak grafik ortamda bulunurlar. Bu ders kapsamında, çevre mühendisliğinde ve çevresel problemlerin çözümünde coğrafi bilginin önemi, neden bu bilgiye ihtiyaç duyulduğu, Coğrafi Bilgi Sistemi teknolojilerinin bu problemlerin çözümünde nasıl kullanılacağının uygulamalı olarak öğretilmesi hedeflenmiştir. | |||||
Öğrenme çıktıları | ||||||
Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler, şu yetilere sahip olurlar:
-
1. Çevre mühendisliğinde ve Çevre yönetiminde coğrafi bilginin önemi kavrar, şimdiye kadar yapılmış önemli CBS uygulamaları çerçevesinde pratiğini öğrenir. Dersin sonunda, Coğrafi veri toplama yöntemleri ve araçları ile ilgili temel bilgilere sahip olacak ve yapılan uygulamalarla bu araçların kullanımına yönelik gerekli beceriyi kazanacaktır.
Program Çıktılarına Katkıları
- Çevre Mühendisliği kavramlarını uzmanlık derecesinde açıklamak ve uygulamak
- Çalışma alanı ile ilgili problemleri tespit edip, vurgulamak
- Orijinal, bağımsız ve kritik düşünme becerisi kazanıp teorik kavram ve araçlar geliştirmek
- Çalışma alanı ile ilgili araştırma metodolojileri ve tekniklerini anlayıp uygulayabilmek
- Bilimsel bilgiye ulaşmak
- Bağımsız olarak araştırma projelerini tasarlamak ve yürütmek
- Disiplinlerarası etkileşim bulunan araştırma takımlarında etkin şekilde çalışmak
- Modern teknolojiyle sürekli öğrenme bilinci geliştirmek
- Mevcut bilgiyi geliştirme yöntemleri bulmak
- Fikirlerini farklı argümanlar ile destekleyip resmi/gayri resmi şekilde bir grup dinleyiciye çeşitli teknikler kullanarak açık ve net bir biçimde sunmak
Değerlendirme Tipi
- Yazılı sınav
- Seminer/sunum
-
2. Çevre ve su yönetiminde CBS veri analizi ve görselleştirme araçları ile ilgili temel bilgilere sahip olacak ve bu araçların kullanımına yönelik temel beceriyi kazanacaktır.
Program Çıktılarına Katkıları
- Çevre Mühendisliği kavramlarını uzmanlık derecesinde açıklamak ve uygulamak
- Orijinal, bağımsız ve kritik düşünme becerisi kazanıp teorik kavram ve araçlar geliştirmek
- Çalışma alanı ile ilgili araştırma metodolojileri ve tekniklerini anlayıp uygulayabilmek
- İleri seviye çevresel problemleri çözmek için yöntem ve deneyler tasarlamak, oluşturmak, kullanmak ve sonuçları yorumlayıp, sentezlemek
- Bilimsel bilgiye ulaşmak
- Bağımsız olarak araştırma projelerini tasarlamak ve yürütmek
- Modern teknolojiyle sürekli öğrenme bilinci geliştirmek
- Mevcut bilgiyi geliştirme yöntemleri bulmak
- Fikirlerini farklı argümanlar ile destekleyip resmi/gayri resmi şekilde bir grup dinleyiciye çeşitli teknikler kullanarak açık ve net bir biçimde sunmak
Değerlendirme Tipi
- Yazılı sınav
-
3. Atık yönetimi ve havza yönetimi konularında CBS ortamında yapılacak örnek uygulamalar ile çevre yönetiminde CBS’nin kullanımına yönelik temel becerinin arttırılması sağlanacaktır.
Program Çıktılarına Katkıları
- Çevre Mühendisliği kavramlarını uzmanlık derecesinde açıklamak ve uygulamak
- Çalışma alanı ile ilgili problemleri tespit edip, vurgulamak
- Orijinal, bağımsız ve kritik düşünme becerisi kazanıp teorik kavram ve araçlar geliştirmek
- Çalışma alanı ile ilgili araştırma metodolojileri ve tekniklerini anlayıp uygulayabilmek
- İleri seviye çevresel problemleri çözmek için yöntem ve deneyler tasarlamak, oluşturmak, kullanmak ve sonuçları yorumlayıp, sentezlemek
- İleri düzey problemlere sunulan çözümlerin sosyal etkilerinin farkında olmak
- Bilimsel bilgiye ulaşmak
- Bağımsız olarak araştırma projelerini tasarlamak ve yürütmek
- Disiplinlerarası etkileşim bulunan araştırma takımlarında etkin şekilde çalışmak
- Modern teknolojiyle sürekli öğrenme bilinci geliştirmek
- Mevcut bilgiyi geliştirme yöntemleri bulmak
- Fikirlerini farklı argümanlar ile destekleyip resmi/gayri resmi şekilde bir grup dinleyiciye çeşitli teknikler kullanarak açık ve net bir biçimde sunmak
Değerlendirme Tipi
- Yazılı sınav