Ders Bilgi Formu ( İŞL 511 )
|
Temel bilgiler
|
|
Ders adı: |
Yönetim Bilişim Sistemleri |
Ders kodu: |
İŞL 511 |
Öğretim üyesi: |
Doç. Dr. Büşra ÖZDENİZCİ KÖSE
|
AKTS kredisi: |
7.5 |
GTÜ kredisi: |
3 (3+0+0) |
Yılı, Dönemi: |
1/2, Güz ve Bahar |
Dersin düzeyi: |
Yüksek lisans |
Dersin tipi: |
Alan seçmeli
|
Öğretim dili: |
Türkçe
|
Öğretim şekli: |
Yüz yüze
|
Ön koşullar: |
Yok |
Staj durumu: |
Yok |
Dersin amacı: |
Bu ders, öğrencilere Yönetim Bilgi Sistemleri (YBS) üzerine lisansüstü seviyede kapsamlı bir anlayış sağlamayı ve iş operasyonları ile karar alma süreçlerinde YBS'nin stratejik önemi ile bilgi teknolojisi kaynaklarının üst yönetim perspektifinden yönetimi konusunda derinlemesine bilgi vermeyi amaçlamaktadır. |
|
|
|
Öğrenme çıktıları
|
|
Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler, şu yetilere sahip olurlar:
-
Çağdaş metodolojiler kullanarak BT ve iş stratejilerini analiz edebilme ve geliştirebilme.
Program Çıktılarına Katkıları
-
İşletmecilikte de kullanılan ortak sosyal bilimler terminolojisini ve kavramlarını tanımlayıp, kullanabilme
-
Uzmanlık alanındaki bilimsel literatürü takip etme ve bu literatüre katkıda bulunabilme
-
Rekabet stratejisi, yatırım ve proje yönetimi konuları ile ilgili ileri düzeyde yönetim problemlerini formüle edip çözmek
-
İşletme yönetiminin stratejik, taktik ve operasyonel boyutlarına hakim olmak, işletmeyi örgütsel düzeyde tasarlamak ve analiz etmek
-
Disiplinlerarası etkileşim bulunan araştırma takımlarında etkin şekilde çalışmak
-
Modern teknolojiyle sürekli öğrenme bilinci geliştirmek
Değerlendirme Tipi
-
Yazılı sınav
-
Dönem projesi
-
Eleştirel düşünme ve problem çözme becerileri kullanarak iş sorunları için BT çözümleri uygulayabilme.
Program Çıktılarına Katkıları
-
İşletmecilikte de kullanılan ortak sosyal bilimler terminolojisini ve kavramlarını tanımlayıp, kullanabilme
-
Çağın işletmecilik konularında teorik bilgileri edinmek ve gerçek durumları bu bilgiler ışığında incelemek
-
İşletme yönetiminin stratejik, taktik ve operasyonel boyutlarına hakim olmak, işletmeyi örgütsel düzeyde tasarlamak ve analiz etmek
-
Disiplinlerarası etkileşim bulunan araştırma takımlarında etkin şekilde çalışmak
-
Bilimsel bilgiye ulaşmak ve bağımsız çalışmak
-
Modern teknolojiyle sürekli öğrenme bilinci geliştirmek
-
Mevcut bilgiyi geliştirme yöntemleri bulmak
Değerlendirme Tipi
-
Yazılı sınav
-
Dönem projesi
-
Yeni teknolojilerin iş operasyonları ve karar alma süreçleri üzerindeki etkisini değerlendirebilme.
Program Çıktılarına Katkıları
-
İşletmecilikte de kullanılan ortak sosyal bilimler terminolojisini ve kavramlarını tanımlayıp, kullanabilme
-
İşletme yönetiminin stratejik, taktik ve operasyonel boyutlarına hakim olmak, işletmeyi örgütsel düzeyde tasarlamak ve analiz etmek
-
Disiplinlerarası etkileşim bulunan araştırma takımlarında etkin şekilde çalışmak
-
Bilimsel bilgiye ulaşmak ve bağımsız çalışmak
-
Modern teknolojiyle sürekli öğrenme bilinci geliştirmek
-
Mevcut bilgiyi geliştirme yöntemleri bulmak
-
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği ve mesleki etik sorumluluk konularında bilinç geliştirmek
Değerlendirme Tipi
-
Yazılı sınav
-
Dönem projesi
-
Karmaşık BT kavramlarını ve çözümlerini, yazılı ve sözlü olarak çeşitli kitlelere aktarabilme.
Program Çıktılarına Katkıları
-
İşletmecilikte de kullanılan ortak sosyal bilimler terminolojisini ve kavramlarını tanımlayıp, kullanabilme
-
Uzmanlık alanındaki bilimsel literatürü takip etme ve bu literatüre katkıda bulunabilme
-
İşletme yönetiminin stratejik, taktik ve operasyonel boyutlarına hakim olmak, işletmeyi örgütsel düzeyde tasarlamak ve analiz etmek
-
Disiplinlerarası etkileşim bulunan araştırma takımlarında etkin şekilde çalışmak
-
Bilimsel bilgiye ulaşmak ve bağımsız çalışmak
-
Modern teknolojiyle sürekli öğrenme bilinci geliştirmek
-
Mevcut bilgiyi geliştirme yöntemleri bulmak
Değerlendirme Tipi
-
Yazılı sınav
-
Dönem projesi
|
|
İçerik
|
|
1. hafta: |
Ders içeriğinin tanıtılması ve genel değerlendirme |
2. hafta: |
Bilim ve teknolojiden değer yaratma |
3. hafta: |
Teknoloji yönetiminde kritik faktörler |
4. hafta: |
İnovasyonun kaynakları ve çeşitleri |
5. hafta: |
İnovasyon üzerine vaka analizleri |
6. hafta: |
Teknoloji ve firma rekabetçiliği |
7. hafta: |
Temel yetkinlikler |
8. hafta: |
Teknoloji hayat döngüsü |
9. hafta: |
Vize sınavı - İnovasyon Süreci |
10. hafta: |
Teknolojinin ticarileştirilmesi |
11. hafta: |
Teknoloji stratejisi |
12. hafta: |
Teknoloji planlama |
13. hafta: |
Teknoloji transferi |
14. hafta: |
Yeşil teknoloji yönetimi, Milli yenilik sistemleri
|
15. hafta*: |
... |
16. hafta*: |
Final sınavı |
Ders kitapları ve materyaller: |
Laudon, Kenneth C., Laudon, Jane P. (2021). Management Information Systems: Managing the Digital Firm. England: Pearson Prentice Hall.
M. V. Zedtwitz, G. Haour, T. Khalil, Management of Technology, 2003, Pergamon Press. |
Önerilen kaynaklar: |
Reynolds, G. W., & Stair, R. M. (2020). Principles of Information Systems. Cengage Learning. |
|
* 15. ve 16. haftalar arası final sınavına hazırlık haftası bulunmaktadır.
|
|
|
|
Değerlendirme
|
|
|
Değerlendirme tipi |
Hafta numarası |
Ağırlık (%) |
|
Ara sınavlar (Vizeler): |
9 |
30 |
Dönem içi diğer çalışmalar: |
|
0 |
Proje: |
11,12,13,14 |
20 |
Ödev: |
|
0 |
Kısa sınav (Quiz): |
|
0 |
Final sınavı: |
16 |
50 |
|
Toplam ağırlık: |
(%) |
|
|
|
İş yükü
|
|
|
Etkinlik |
Süre (Haftalık saat) |
Toplam hafta sayısı |
Dönem boyu toplam iş yükü |
|
Dersler (Yüz yüze öğretme): |
3 |
14 |
|
Ders dışı bireysel çalışma: |
3 |
14 |
|
Uygulama, Rehberli problem çözme: |
0 |
0 |
|
Ödev: |
0 |
0 |
|
Dönem projesi: |
8 |
10 |
|
Dönem projesi sunumu: |
1 |
1 |
|
Kısa sınav (Quiz): |
0 |
0 |
|
Ara sınav için bireysel çalışma: |
10 |
1 |
|
Ara sınav (Vize): |
1 |
1 |
|
Final sınavı için bireysel çalışma: |
10 |
1 |
|
Final sınavı: |
2 |
1 |
|
|
|
Toplam işyükü: |
|
|
|
Toplam AKTS kredisi: |
* |
|
* AKTS kredisi, toplam iş yükünün 25'e bölümüdür. (1 AKTS = 25 saatlik iş yükü)
|
|
|
-->