Ders Bilgi Formu ( BSB 521 )
|
Temel bilgiler
|
|
Ders adı: |
Sistem Biyolojisi Yaklaşımıyla Hücre Kaderi ve Epigenetik |
Ders kodu: |
BSB 521 |
Öğretim üyesi: |
Dr. Öğr. Üyesi Pınar PİR
|
AKTS kredisi: |
7.5 |
GTÜ kredisi: |
3 (3+0+0) |
Yılı, Dönemi: |
1, Güz |
Dersin düzeyi: |
Yüksek lisans |
Dersin tipi: |
Alan seçmeli
|
Öğretim dili: |
İngilizce
|
Öğretim şekli: |
Yüz yüze
|
Ön koşullar: |
BSB513, BSB613, BSB501 derslerini en az BB ile geçmiş olmak ya da aynı dönem içinde alıyor olmak |
Staj durumu: |
Yok |
Dersin amacı: |
Bu dersin amacı öğrencilere kök hücre, epigenetik faktörler, hücre başkalaşımı ve tek hücreler arasindaki farklılıklar konusunda kapsamli bilgi edindirmektir. Ders kapsamında konu üzerine yapılmış güncel çalışmalar ele alınacak ve öğrencilerin veri analizi ve modelleme konusunda tecrübe edinmeleri sağlanacaktır. |
|
|
|
Öğrenme çıktıları
|
|
Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler, şu yetilere sahip olurlar:
-
Kök hücreler, epigenetik profilleri ve tek hücreler arasındakı farklılıklar konusunda detaylı bilgi sahibi olunacaktir.
Hücre başkalaşım süreçleri konusunda detaylı bilgi sahibi olunacaktır.
Program Çıktılarına Katkıları
-
Biyoinformatik ve Sistem Biyolojisi alanlarındaki temel ve ileri düzey kavramları tanımlamak ve uygulamak
-
Hastalık ve sağlıkta hücre mekanizmalarında gerçekleşen değişiklikleri biyoinformatik ve sistem biyolojisi bakış açısıyla tanımlamak
-
Araştırma projesi doğrultusunda literatürü dikkatlice gözden geçirip, kendi sonuçları ile önceki literatür arasında bağlantı kurmak
-
Farklı disiplinlere ait kavramlar arasında bağlantı kurarak bu alanlardaki bilimsel araştırmaları yorumlayıp analiz etmek
-
Bilimsel bilgiye ulaşmak ve bağımsız çalışmak
-
Disiplinlerarası etkileşim bulunan araştırma takımlarında etkin şekilde çalışmak
-
Modern teknolojiyle sürekli öğrenme bilinci geliştirmek
-
Mevcut bilgiyi geliştirme yöntemleri bulmak
-
Araştırma konusu ile ilgili fikir ve bulgularını sözlü ve yazılı olarak etkin şekilde ifade edebilmek
-
Araştırma bulgularını seminer ve konferanslarda savunabilmek
Değerlendirme Tipi
-
Seminer/sunum
-
Dönem projesi
-
Kök hücreler ve epigenetik profillerinin deneysel olarak incelenmesinde kullanılan metodlar öğrenilecektir.
Program Çıktılarına Katkıları
-
Biyoinformatik ve Sistem Biyolojisi alanlarındaki temel ve ileri düzey kavramları tanımlamak ve uygulamak
-
Hastalık ve sağlıkta hücre mekanizmalarında gerçekleşen değişiklikleri biyoinformatik ve sistem biyolojisi bakış açısıyla tanımlamak
-
Araştırma konusu ile ilgili fikir ve bulgularını sözlü ve yazılı olarak etkin şekilde ifade edebilmek
Değerlendirme Tipi
-
Seminer/sunum
-
Dönem projesi
-
Elde edilen verilerin analizi ve modellenmesi konusunda tecrübe edinilmiş olacaktır.
Program Çıktılarına Katkıları
-
Biyoinformatik ve Sistem Biyolojisi alanlarındaki temel ve ileri düzey kavramları tanımlamak ve uygulamak
-
Genom ölçekli biyolojik verileri istatistiksel yöntemlerle ve veri madenciliği yöntemleriyle analiz ederek anlamlandırılmak
-
Biyomolekül etkileşimlerine dayalı problemleri mühendislik bakış açısıyla programlayabilmek ve çözümlemek
-
Araştırma projesi doğrultusunda literatürü dikkatlice gözden geçirip, kendi sonuçları ile önceki literatür arasında bağlantı kurmak
-
Farklı disiplinlere ait kavramlar arasında bağlantı kurarak bu alanlardaki bilimsel araştırmaları yorumlayıp analiz etmek
-
Bilimsel bilgiye ulaşmak ve bağımsız çalışmak
-
Modern teknolojiyle sürekli öğrenme bilinci geliştirmek
-
Mevcut bilgiyi geliştirme yöntemleri bulmak
-
Araştırma konusu ile ilgili fikir ve bulgularını sözlü ve yazılı olarak etkin şekilde ifade edebilmek
-
Araştırma bulgularını seminer ve konferanslarda savunabilmek
Değerlendirme Tipi
-
Seminer/sunum
-
Dönem projesi
|
|
İçerik
|
|
1. hafta: |
Kök hücreler ve başkalaşım süreçleri |
2. hafta: |
Literatür Seminerleri I: Değişik kök hücre çeşitleri üzerindeki güncel deneysel çalışmalar |
3. hafta: |
Literatür Seminerleri II: Değişik kök hücre çeşitleri üzerindeki güncel deneysel çalışmalar |
4. hafta: |
Epigenetiğin kök hücreler üzerindeki etkileri |
5. hafta: |
Literatür Seminerleri III: Epigenetik üzerine güncel çalışmalar |
6. hafta: |
Literatür Seminerleri IV: Epigenetik üzerine güncel çalışmalar |
7. hafta: |
Tek hücreden veri toplama teknikleri ve analiz metodlaıi |
8. hafta: |
Literatür Seminerleri V: Tek hücreler üzerine güncel çalışmalar |
9. hafta: |
Literatür Seminerleri V: Tek hücreler üzerine güncel çalışmalar |
10. hafta: |
Uygulama Seminerleri I: Data analizi metodlarının uygulamaları |
11. hafta: |
Uygulama Seminerleri II: Data analizi metodlarının uygulamaları |
12. hafta: |
Kök Hücre Başkalaşım Süreçlerini Modelleme Metodları |
13. hafta: |
Uygulama Seminerleri III: Modelleme Metodlari |
14. hafta: |
Uygulama Seminerleri IV: Modelleme Metodlari |
15. hafta*: |
Dönem Sonu Sunumu I |
16. hafta*: |
Dönem Sonu Sunumu II |
Ders kitapları ve materyaller: |
Recent literature on stem cells, epigenetics, cell fate, single cell heterogeneity |
Önerilen kaynaklar: |
Recent literature on stem cells, epigenetics, cell fate, single cell heterogeneity |
|
* 15. ve 16. haftalar arası final sınavına hazırlık haftası bulunmaktadır.
|
|
|
|
Değerlendirme
|
|
|
Değerlendirme tipi |
Hafta numarası |
Ağırlık (%) |
|
Ara sınavlar (Vizeler): |
|
0 |
Dönem içi diğer çalışmalar: |
3,7,11,14 |
70 |
Proje: |
16 |
30 |
Ödev: |
|
0 |
Kısa sınav (Quiz): |
|
0 |
Final sınavı: |
|
0 |
|
Toplam ağırlık: |
(%) |
|
|
|
İş yükü
|
|
|
Etkinlik |
Süre (Haftalık saat) |
Toplam hafta sayısı |
Dönem boyu toplam iş yükü |
|
Dersler (Yüz yüze öğretme): |
3 |
16 |
|
Ders dışı bireysel çalışma: |
6 |
14 |
|
Uygulama, Rehberli problem çözme: |
2 |
14 |
|
Ödev: |
0 |
0 |
|
Dönem projesi: |
30 |
1 |
|
Dönem projesi sunumu: |
1 |
1 |
|
Kısa sınav (Quiz): |
0 |
0 |
|
Ara sınav için bireysel çalışma: |
0 |
0 |
|
Ara sınav (Vize): |
0 |
0 |
|
Final sınavı için bireysel çalışma: |
0 |
0 |
|
Final sınavı: |
0 |
0 |
|
|
|
Toplam işyükü: |
|
|
|
Toplam AKTS kredisi: |
* |
|
* AKTS kredisi, toplam iş yükünün 25'e bölümüdür. (1 AKTS = 25 saatlik iş yükü)
|
|
|
-->