Ders Bilgi Formu ( BSB 533 )
|
Temel bilgiler
|
|
Ders adı: |
Hesaplamalı Biyomoleküler Dinamik |
Ders kodu: |
BSB 533 |
Öğretim üyesi: |
Dr. Öğr. Üyesi Onur SERÇİNOĞLU
|
AKTS kredisi: |
7.5 |
GTÜ kredisi: |
3 (3+0+0) |
Yılı, Dönemi: |
1/2, Bahar |
Dersin düzeyi: |
Yüksek lisans |
Dersin tipi: |
Alan seçmeli
|
Öğretim dili: |
İngilizce
|
Öğretim şekli: |
Yüz yüze
|
Ön koşullar: |
BSB511 |
Staj durumu: |
Yok |
Dersin amacı: |
Bu dersin amacı, protein yapılarına odaklanarak, biyolojik makromoleküllerin yapısal dinamik davranışının benzetiminde kullanılan yöntemleri kullanabilmek için gerekli temel bilgi ve becerilerin öğrencilere kazandırılmasıdır. |
|
|
|
Öğrenme çıktıları
|
|
Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler, şu yetilere sahip olurlar:
-
Biyolojik makromolekül yapılarının dinamik davranışının benzetimi için kullanılan hesaplamalı yöntemleri arasından amaca uygun olarak seçim yapabilmek.
Program Çıktılarına Katkıları
-
Biyoinformatik ve Sistem Biyolojisi alanlarındaki temel ve ileri düzey kavramları tanımlamak ve uygulamak
-
Biyomolekül etkileşimlerine dayalı problemleri mühendislik bakış açısıyla programlayabilmek ve çözümlemek
-
Bilimsel bilgiye ulaşmak ve bağımsız çalışmak
-
Modern teknolojiyle sürekli öğrenme bilinci geliştirmek
Değerlendirme Tipi
-
Yazılı sınav
-
Ödev
-
Biyolojik makromolekül yapılarının dinamik davranışının benzetimi için kullanılan yazılımları kullanabilmek.
Program Çıktılarına Katkıları
-
Biyoinformatik ve Sistem Biyolojisi alanlarındaki temel ve ileri düzey kavramları tanımlamak ve uygulamak
-
Biyomolekül etkileşimlerine dayalı problemleri mühendislik bakış açısıyla programlayabilmek ve çözümlemek
Değerlendirme Tipi
-
Ödev
-
Biyolojik makromoleküllerin dinamik davranışının benzetiminde kullanılan yöntemleri listelemek.
Program Çıktılarına Katkıları
-
Biyoinformatik ve Sistem Biyolojisi alanlarındaki temel ve ileri düzey kavramları tanımlamak ve uygulamak
-
Biyomolekül etkileşimlerine dayalı problemleri mühendislik bakış açısıyla programlayabilmek ve çözümlemek
-
Araştırma konusu ile ilgili fikir ve bulgularını sözlü ve yazılı olarak etkin şekilde ifade edebilmek
Değerlendirme Tipi
-
Yazılı sınav
|
|
İçerik
|
|
1. hafta: |
Protein yapısı, katlanması, işlevi ve dinamiği |
2. hafta: |
Biyomoleküler dinamik benzetim yöntemlerine giriş |
3. hafta: |
Hareket denklemleri ve moleküler mekanik kuvvet alanları Ödev 1 |
4. hafta: |
Biyomoleküller için klasik moleküler dinamik benzetimi
|
5. hafta: |
Biyomoleküller için Monte Carlo benzetimi Ödev 2 |
6. hafta: |
Biyomoleküler benzetim gidişizlerinin temel dinamik analizleri
|
7. hafta: |
Biyomoleküler benzetim gidişizlerinin ağ analizi Ödev 3 |
8. hafta: |
Kolaylaştırılmış örnekleme yöntemleri
|
9. hafta: |
Yönlendirilmiş moleküler dinamik benzetimi Ödev 4 |
10. hafta: |
Serbest enerji hesaplama yöntemleri ve şemsiye örneklemesi Dönem projesi |
11. hafta: |
Membran proteinlerinin moleküler dinamik benzetimi Dönem projesi |
12. hafta: |
Elastik ağ yapı modelleri Dönem projesi |
13. hafta: |
Moleküler dinamik benzetimi örnekleri Dönem projesi |
14. hafta: |
İlaç tasarımında moleküler dinamik benzetimi örnekleri Dönem projesi sunumları |
15. hafta*: |
- |
16. hafta*: |
Final sınavı |
Ders kitapları ve materyaller: |
Computational Methods to Study the Structure and Dynamics of Biomolecules and Biomolecular Processes: From Bioinformatics to Molecular Quantum Mechanics, 2014, Ed: Adam Liwo
Protein Actions: Principles and Modeling, 2017, Iver Bahar, Robert Jernigan, Ken A Dill
|
Önerilen kaynaklar: |
Molecular Modelling: Principles and Applications, 2002, Andrew Leach |
|
* 15. ve 16. haftalar arası final sınavına hazırlık haftası bulunmaktadır.
|
|
|
|
Değerlendirme
|
|
|
Değerlendirme tipi |
Hafta numarası |
Ağırlık (%) |
|
Ara sınavlar (Vizeler): |
3 |
0 |
Dönem içi diğer çalışmalar: |
|
0 |
Proje: |
10, 11, 12, 13, 14 |
40 |
Ödev: |
3, 5, 7, 9 |
20 |
Kısa sınav (Quiz): |
|
0 |
Final sınavı: |
16 |
40 |
|
Toplam ağırlık: |
(%) |
|
|
|
İş yükü
|
|
|
Etkinlik |
Süre (Haftalık saat) |
Toplam hafta sayısı |
Dönem boyu toplam iş yükü |
|
Dersler (Yüz yüze öğretme): |
3 |
14 |
|
Ders dışı bireysel çalışma: |
3 |
14 |
|
Uygulama, Rehberli problem çözme: |
2 |
6 |
|
Ödev: |
6 |
4 |
|
Dönem projesi: |
8 |
4 |
|
Dönem projesi sunumu: |
1 |
1 |
|
Kısa sınav (Quiz): |
0 |
0 |
|
Ara sınav için bireysel çalışma: |
0 |
0 |
|
Ara sınav (Vize): |
0 |
0 |
|
Final sınavı için bireysel çalışma: |
4 |
8 |
|
Final sınavı: |
3 |
1 |
|
|
|
Toplam işyükü: |
|
|
|
Toplam AKTS kredisi: |
* |
|
* AKTS kredisi, toplam iş yükünün 25'e bölümüdür. (1 AKTS = 25 saatlik iş yükü)
|
|
|
-->