Ders Bilgi Formu ( BSB 625 )
|
Temel bilgiler
|
|
Ders adı: |
Sistem Biyolojisinde İleri Veri Analizi ve Modelleme |
Ders kodu: |
BSB 625 |
Öğretim üyesi: |
Dr. Öğr. Üyesi Pınar PİR
|
AKTS kredisi: |
7.5 |
GTÜ kredisi: |
3 (3+0+0) |
Yılı, Dönemi: |
2020, Bahar |
Dersin düzeyi: |
Doktora |
Dersin tipi: |
Alan seçmeli
|
Öğretim dili: |
İngilizce
|
Öğretim şekli: |
Yüz yüze
|
Ön koşullar: |
BSB513, BSB613, BSB501 derslerini en az BB ile geçmiş olmak ya da aynı dönem içinde alıyor olmak |
Staj durumu: |
Yok |
Dersin amacı: |
Bu ders, dizileme verilerinin analiz ve modellenmesine güncel metodların anlaşılması ve uygulanmasını hedeflemektedir. |
|
|
|
Öğrenme çıktıları
|
|
Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler, şu yetilere sahip olurlar:
-
Dizileme verilerinin sistem biyolojisi yaklaşımıyla analizi ve modellenmesi yetisine sahip olurlar
Program Çıktılarına Katkıları
-
Biyoinformatik ve Sistem Biyolojisi kavramlarını uzmanlık derecesinde tanımlamak ve uygulamak
-
Genom ölçekli biyolojik verileri istatistiksel yöntemlerle ve veri madenciliği yöntemleriyle analiz ederek genom ölçekli hücresel ağlara haritalayarak anlamlandırılmak
-
Farklı disiplinlere ait kavramlar arasında bağlantı kurarak bu alanlardaki bilimsel araştırmaları yorumlayıp analiz etmek
-
Sorgulayıcı, yenilikçi yaklaşımlar ortaya koymak
-
Orijinal, bağımsız ve kritik düşünme becerisi kazanıp teorik kavram ve araçlar geliştirmek
-
Kendi bulgularını diğerleri ile birlikte detaylı bir şekilde analiz edip, değerlendirebilmek
-
Bilimsel bilgiye ulaşmak ve bağımsız çalışmak
-
Hızla değişen teknolojik çevreye adapte olabilmek için bilgi ve yetilerini sürekli geliştirmek
-
Mevcut bilgiyi geliştirme yöntemleri bulmak
Değerlendirme Tipi
-
Laboratuvar uygulamaları/sınavları
-
Seminer/sunum
-
Bilgisayar programlama ve araç kullanımı konusunda yetkinliklerini arttırırlar
Program Çıktılarına Katkıları
-
Biyoinformatik ve Sistem Biyolojisi kavramlarını uzmanlık derecesinde tanımlamak ve uygulamak
-
Hızla değişen teknolojik çevreye adapte olabilmek için bilgi ve yetilerini sürekli geliştirmek
Değerlendirme Tipi
-
Laboratuvar uygulamaları/sınavları
-
Seminer/sunum
-
Dizileme verilerinin analizleriyle modelleme tekniklerini bütüncül biçimde kullanma yetisine sahip olurlar
Program Çıktılarına Katkıları
-
Biyoinformatik ve Sistem Biyolojisi kavramlarını uzmanlık derecesinde tanımlamak ve uygulamak
-
Kendi bulgularını diğerleri ile birlikte detaylı bir şekilde analiz edip, değerlendirebilmek
-
Disiplinlerarası etkileşim bulunan araştırma takımlarında etkin şekilde çalışmak
-
Hızla değişen teknolojik çevreye adapte olabilmek için bilgi ve yetilerini sürekli geliştirmek
Değerlendirme Tipi
-
Laboratuvar uygulamaları/sınavları
-
Seminer/sunum
|
|
İçerik
|
|
1. hafta: |
Sınıflandırma ve regresyon yöntemleri |
2. hafta: |
Varyans analizi yöntemleri (ANOVA) |
3. hafta: |
Monte Carlo Yöntemleri |
4. hafta: |
Yeni nesil dizileme - RNAseq analizi |
5. hafta: |
Yeni nesil dizileme - ChIPseq analizi |
6. hafta: |
Yeni nesil dizileme - MetilSeq analizi |
7. hafta: |
Yeni nesil dizileme - Hi-Seq analizi |
8. hafta: |
Genom verisi analizi - varyantların belirlenmesi |
9. hafta: |
Varyant ağacı çıkarma yöntemleri |
10. hafta: |
Tek hücreli RNAseq veri analizi |
11. hafta: |
Tek hücreli DNAseq veri analizi |
12. hafta: |
Tek hücreli verilerin hücre sınıflandırmada kullanımı |
13. hafta: |
Tek hücreli verilerin hücre döngüsü aşaması tanımlanmasında kullanılması |
14. hafta: |
Tek hücreli veri modelleriyle yığınsal verilerin hücre içeriğinin belirlenmesi yöntemleri |
15. hafta*: |
- |
16. hafta*: |
Final sınavı |
Ders kitapları ve materyaller: |
Literatürdeki makalelerden faydalanılacaktır |
Önerilen kaynaklar: |
Design and Analysis Of Experiments, Douglas Montgomery, 8th ed. |
|
* 15. ve 16. haftalar arası final sınavına hazırlık haftası bulunmaktadır.
|
|
|
|
Değerlendirme
|
|
|
Değerlendirme tipi |
Hafta numarası |
Ağırlık (%) |
|
Ara sınavlar (Vizeler): |
|
0 |
Dönem içi diğer çalışmalar: |
4,5,6,7,8,9,10,11,12,13,14 |
80 |
Proje: |
|
0 |
Ödev: |
|
0 |
Kısa sınav (Quiz): |
|
0 |
Final sınavı: |
16 |
20 |
|
Toplam ağırlık: |
(%) |
|
|
|
İş yükü
|
|
|
Etkinlik |
Süre (Haftalık saat) |
Toplam hafta sayısı |
Dönem boyu toplam iş yükü |
|
Dersler (Yüz yüze öğretme): |
3 |
14 |
|
Ders dışı bireysel çalışma: |
7 |
10 |
|
Uygulama, Rehberli problem çözme: |
7 |
10 |
|
Ödev: |
0 |
0 |
|
Dönem projesi: |
0 |
0 |
|
Dönem projesi sunumu: |
0 |
0 |
|
Kısa sınav (Quiz): |
0 |
0 |
|
Ara sınav için bireysel çalışma: |
0 |
0 |
|
Ara sınav (Vize): |
0 |
0 |
|
Final sınavı için bireysel çalışma: |
0 |
0 |
|
Final sınavı: |
3 |
1 |
|
|
|
Toplam işyükü: |
|
|
|
Toplam AKTS kredisi: |
* |
|
* AKTS kredisi, toplam iş yükünün 25'e bölümüdür. (1 AKTS = 25 saatlik iş yükü)
|
|
|
-->