Ders Bilgi Formu ( BSB 685 )
|
Temel bilgiler
|
|
Ders adı: |
Yapısal Biyoenformatikte Güncel Konular |
Ders kodu: |
BSB 685 |
Öğretim üyesi: |
Dr. Öğr. Üyesi Onur SERÇİNOĞLU
|
AKTS kredisi: |
7.5 |
GTÜ kredisi: |
3 (3+0+0) |
Yılı, Dönemi: |
2, 2, Güz ve Bahar |
Dersin düzeyi: |
Doktora |
Dersin tipi: |
Alan seçmeli
|
Öğretim dili: |
İngilizce
|
Öğretim şekli: |
Yüz yüze , Grup çalışması
|
Ön koşullar: |
yok |
Staj durumu: |
Yok |
Dersin amacı: |
Bu ders, öğrencilerin, protein yapılarının modellenmesi, protein dinamiği simülasyonları, yapı temelli ilaç tasarımı ve protein-protein etkileşimlerinin modellemesi ile ilgili uygulamalar da dahil olmak üzere, yapısal biyoenformatik araştırmalarında kullanılan güncel hesaplamalı yöntemlerin temellerini öğrenmelerini amaçlamaktadır |
|
|
|
Öğrenme çıktıları
|
|
Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler, şu yetilere sahip olurlar:
-
Proteinlerde dizi-yapı ve işlev arasındaki ilişkilerin öğrenilmesi
Program Çıktılarına Katkıları
-
Biyoinformatik ve Sistem Biyolojisi kavramlarını uzmanlık derecesinde tanımlamak ve uygulamak
Değerlendirme Tipi
-
Yazılı sınav
-
Yapısal biyoenformatik yöntemlerinin protein dinamiği simülasyonları ve ilaç tasarımı için kullanımını anlama becerisi
Program Çıktılarına Katkıları
-
Biyoinformatik ve Sistem Biyolojisi kavramlarını uzmanlık derecesinde tanımlamak ve uygulamak
-
Farklı disiplinlere ait kavramlar arasında bağlantı kurarak bu alanlardaki bilimsel araştırmaları yorumlayıp analiz etmek
-
Bilimsel bilgiye ulaşmak ve bağımsız çalışmak
-
Disiplinlerarası etkileşim bulunan araştırma takımlarında etkin şekilde çalışmak
Değerlendirme Tipi
-
Yazılı sınav
-
Seminer/sunum
-
Yapısal biyoenformatik yöntemlerinin örnek uygulamalarını yorumlama ve aktarma yetisi
Program Çıktılarına Katkıları
-
Farklı disiplinlere ait kavramlar arasında bağlantı kurarak bu alanlardaki bilimsel araştırmaları yorumlayıp analiz etmek
-
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
-
Bilimsel bilgiye ulaşmak ve bağımsız çalışmak
-
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
-
Araştırma bulgularını seminer ve konferanslarda savunabilmek
Değerlendirme Tipi
-
Seminer/sunum
|
|
İçerik
|
|
1. hafta: |
Protein Yapılarına Giriş |
2. hafta: |
Proteinlerde Dizi-Yapı-İşlev ve Hareket İlişkileri |
3. hafta: |
Protein Yapı Tayininde Deneysel Yöntemler ve Protein Yapılarının Modellenmesi |
4. hafta: |
Protein Dinamiği Simülasyonları: Klasik Moleküler Dinamik Simülasyonları |
5. hafta: |
Yapı-Temelli İlaç Tasarımı: Moleküler Kenetlenme Simülasyonları ile Sanal Tarama |
6. hafta: |
Protein-protein Etkileşimlerinin Modellenmesi |
7. hafta: |
Protein-peptit Etkileşimlerinin Modellenmesi Ara Sınav |
8. hafta: |
Yapısal Biyoenformatikte Yapay Öğrenme |
9. hafta: |
Moleküler Dinamik Simülasyonlarında İleri Yöntemler: İyileştirilmiş Örnekleme ve Konformasyonel Geçiş Simülasyonları |
10. hafta: |
İlaç Tasarımında Moleküler Dinamik Simülasyonları |
11. hafta: |
Makromoleküler Kenetlenme Simülasyonlarında Güncel Konular |
12. hafta: |
Protein Yapıları Kullanılarak Patojenisite Tahmini |
13. hafta: |
Protein Yapı Modellenmesinde Güncel Konular |
14. hafta: |
Öğrenci Sunumları |
15. hafta*: |
- |
16. hafta*: |
Final Sınavı |
Ders kitapları ve materyaller: |
Introduction to Proteins: Structure, Function, and Motion, 2nd Ed., Amit Kessel & Nir Ben-Tal, CRC Press Protein Structure and Function, G. A. Petsko & D. Ringe, 2003, Oxford University Press Protein Actions: Principles and Modeling, I. Bahar & R. L. Jernigan, 2017, Gardland Science
|
Önerilen kaynaklar: |
Drug Design: Structure- and Ligand-based Approaches, 1st Ed., 2010, K. M. Merz, D. Ringe, C. H. Reynolds, Cambridge University Press |
|
* 15. ve 16. haftalar arası final sınavına hazırlık haftası bulunmaktadır.
|
|
|
|
Değerlendirme
|
|
|
Değerlendirme tipi |
Hafta numarası |
Ağırlık (%) |
|
Ara sınavlar (Vizeler): |
7 |
20 |
Dönem içi diğer çalışmalar: |
|
0 |
Proje: |
14 |
50 |
Ödev: |
|
0 |
Kısa sınav (Quiz): |
|
0 |
Final sınavı: |
16 |
30 |
|
Toplam ağırlık: |
(%) |
|
|
|
İş yükü
|
|
|
Etkinlik |
Süre (Haftalık saat) |
Toplam hafta sayısı |
Dönem boyu toplam iş yükü |
|
Dersler (Yüz yüze öğretme): |
2 |
11 |
|
Ders dışı bireysel çalışma: |
6 |
6 |
|
Uygulama, Rehberli problem çözme: |
0 |
0 |
|
Ödev: |
0 |
0 |
|
Dönem projesi: |
12 |
6 |
|
Dönem projesi sunumu: |
4 |
1 |
|
Kısa sınav (Quiz): |
0 |
0 |
|
Ara sınav için bireysel çalışma: |
4 |
6 |
|
Ara sınav (Vize): |
3 |
1 |
|
Final sınavı için bireysel çalışma: |
4 |
5 |
|
Final sınavı: |
4 |
1 |
|
|
|
Toplam işyükü: |
|
|
|
Toplam AKTS kredisi: |
* |
|
* AKTS kredisi, toplam iş yükünün 25'e bölümüdür. (1 AKTS = 25 saatlik iş yükü)
|
|
|
-->