Ders Bilgi Formu ( BTEC 503 )
|
Temel bilgiler
|
|
Ders adı: |
Biyomalzemeye Giriş |
Ders kodu: |
BTEC 503 |
Öğretim üyesi: |
Dr. Öğr. Üyesi Zehra Banu BAHŞİ
|
AKTS kredisi: |
7,5 |
GTÜ kredisi: |
3 (3+0+0) |
Yılı, Dönemi: |
1/2, Güz ve Bahar |
Dersin düzeyi: |
Yüksek lisans |
Dersin tipi: |
Zorunlu
|
Öğretim dili: |
İngilizce
|
Öğretim şekli: |
Yüz yüze
|
Ön koşullar: |
yok |
Staj durumu: |
Yok |
Dersin amacı: |
Bu dersin amacı, biyoteknoloji ve biyomedikal mühendisliği dahil olmak üzere biyolojik sistemlerle temas halinde kullanılan malzemelerin moleküler ölçekte analizini ve tasarımını öğretmektir. Bu ders bilimsel ilkeleri ve mühendislik uygulamalarını sunar. |
|
|
|
Öğrenme çıktıları
|
|
Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler, şu yetilere sahip olurlar:
-
Biyomalzemelere ve biyouyumluluğa giriş bilgisi
Program Çıktılarına Katkıları
-
Biyoteknolojinin kapsamını, temellerini, uygulama alanlarını ve diğer bilim dallarıyla ilişkilerini kavramış olmak
-
Başta biyoloji olmak üzere ilgili temel bilimlerde ve mühendislik alanlarında sağlam bir altyapıya sahip olmak
-
Tez konusu ile ilgili biyoteknoloji alanında (sağlık biyoteknolojisi, bitki biyoteknolojisi, endüstriyel biyoteknoloji veya sentetik ve sistem biyoteknolojisi) üst düzey ve güncel bilgilere sahip olmak
-
Biyoteknolojide sektörün ihtiyaçlarını giderebilecek ve sorunlarını çözebilecek yaklaşımlar geliştirebilmek ve Ar-Ge faaliyetleri yürütebilmek
-
Hem tek başına hem de ekip içerisinde kendisine verilen görev ve sorumlulukları mümkün olan en iyi şekilde ve zamanında yerine getirebilmek
-
Biyoteknoloji alanında yeniliklere açık olmak ve uluslararası düzeyde yenilikleri yakından takip edebilmek
-
Doğru ve güvenilir bilgiye ulaşmanın yollarını bilmek
-
Biyoteknoloji alanında hem Türkçe’yi hem de İngilizce’yi üst düzeyde kullanabilmek
-
Günümüz bilim ve iş dünyasında ihtiyaç duyulan iletişim becerilerine sahip olmak ve yazışma, tartışma, raporlama ve sunu tekniklerini en iyi şekilde uygulayabilmek
Değerlendirme Tipi
-
Yazılı sınav
-
Doku mühendisliğini, iskeleleri ve implantları tanımlama yetisi
Program Çıktılarına Katkıları
-
Biyoteknolojinin kapsamını, temellerini, uygulama alanlarını ve diğer bilim dallarıyla ilişkilerini kavramış olmak
-
Başta biyoloji olmak üzere ilgili temel bilimlerde ve mühendislik alanlarında sağlam bir altyapıya sahip olmak
-
Biyoteknolojide sektörün ihtiyaçlarını giderebilecek ve sorunlarını çözebilecek yaklaşımlar geliştirebilmek ve Ar-Ge faaliyetleri yürütebilmek
-
Hem tek başına hem de ekip içerisinde kendisine verilen görev ve sorumlulukları mümkün olan en iyi şekilde ve zamanında yerine getirebilmek
-
Biyoteknoloji alanında yeniliklere açık olmak ve uluslararası düzeyde yenilikleri yakından takip edebilmek
-
Doğru ve güvenilir bilgiye ulaşmanın yollarını bilmek
-
Biyoteknoloji alanında hem Türkçe’yi hem de İngilizce’yi üst düzeyde kullanabilmek
-
Günümüz bilim ve iş dünyasında ihtiyaç duyulan iletişim becerilerine sahip olmak ve yazışma, tartışma, raporlama ve sunu tekniklerini en iyi şekilde uygulayabilmek
Değerlendirme Tipi
-
Yazılı sınav
-
Proteinlerin ve Hücrelerin Yapısı ve Özellikleri
Program Çıktılarına Katkıları
-
Başta biyoloji olmak üzere ilgili temel bilimlerde ve mühendislik alanlarında sağlam bir altyapıya sahip olmak
-
Biyoteknolojide sektörün ihtiyaçlarını giderebilecek ve sorunlarını çözebilecek yaklaşımlar geliştirebilmek ve Ar-Ge faaliyetleri yürütebilmek
-
Hem tek başına hem de ekip içerisinde kendisine verilen görev ve sorumlulukları mümkün olan en iyi şekilde ve zamanında yerine getirebilmek
-
Biyoteknoloji alanında yeniliklere açık olmak ve uluslararası düzeyde yenilikleri yakından takip edebilmek
-
Doğru ve güvenilir bilgiye ulaşmanın yollarını bilmek
-
Biyoteknoloji alanında hem Türkçe’yi hem de İngilizce’yi üst düzeyde kullanabilmek
-
Günümüz bilim ve iş dünyasında ihtiyaç duyulan iletişim becerilerine sahip olmak ve yazışma, tartışma, raporlama ve sunu tekniklerini en iyi şekilde uygulayabilmek
Değerlendirme Tipi
-
Yazılı sınav
|
|
İçerik
|
|
1. hafta: |
Giriş |
2. hafta: |
Malzemelerin temel özellikleri |
3. hafta: |
Biyolojik sistemler |
4. hafta: |
Biyomalzemelerin karakterizasyonu |
5. hafta: |
Metaller: yapı ve özellikler |
6. hafta: |
Polimerler |
7. hafta: |
Seramikler |
8. hafta: |
Ara sınav (vize) |
9. hafta: |
Doğal biyomalzemeler |
10. hafta: |
Yüzey modifikasyonu |
11. hafta: |
Biyomedikal implantların sterilizasyonu |
12. hafta: |
Hücre-biyomalzeme etkileşimleri |
13. hafta: |
Seminer |
14. hafta: |
Seminer |
15. hafta*: |
Genel Bakış |
16. hafta*: |
Final Sınavı |
Ders kitapları ve materyaller: |
Power point sunum dosyaları ve dökümanları |
Önerilen kaynaklar: |
*C. Mauli Agrawal, Joo L. Ong, Mark R. Appleford, Gopinath Mani - Introduction to Biomaterials_ Basic Theory with Engineering Applications-Cambridge University-Cambridge Texts in Biomedical Engineering. *Buddy D. Ratner, Allan S. Hoffman, Frederick J. Schoen, Jack E. Lemons - Biomaterials Science_ An Introduction to Materials in Medicine-Academic Press. *Qizhi-Chen,-George-Thouas-Biomaterials_-A-Basic. * Materials Science and Engineering, Callister. |
|
* 15. ve 16. haftalar arası final sınavına hazırlık haftası bulunmaktadır.
|
|
|
|
Değerlendirme
|
|
|
Değerlendirme tipi |
Hafta numarası |
Ağırlık (%) |
|
Ara sınavlar (Vizeler): |
8 |
20 |
Dönem içi diğer çalışmalar: |
13,14 |
20 |
Proje: |
- |
0 |
Ödev: |
- |
0 |
Kısa sınav (Quiz): |
3, 4, 5, 6, 7, 9, 10, 11, 12 |
20 |
Final sınavı: |
16 |
40 |
|
Toplam ağırlık: |
(%) |
|
|
|
İş yükü
|
|
|
Etkinlik |
Süre (Haftalık saat) |
Toplam hafta sayısı |
Dönem boyu toplam iş yükü |
|
Dersler (Yüz yüze öğretme): |
3 |
14 |
|
Ders dışı bireysel çalışma: |
4 |
14 |
|
Uygulama, Rehberli problem çözme: |
0 |
0 |
|
Ödev: |
0 |
0 |
|
Dönem projesi: |
10 |
2 |
|
Dönem projesi sunumu: |
3 |
2 |
|
Kısa sınav (Quiz): |
2 |
9 |
|
Ara sınav için bireysel çalışma: |
20 |
1 |
|
Ara sınav (Vize): |
3 |
1 |
|
Final sınavı için bireysel çalışma: |
20 |
1 |
|
Final sınavı: |
3 |
1 |
|
|
|
Toplam işyükü: |
|
|
|
Toplam AKTS kredisi: |
* |
|
* AKTS kredisi, toplam iş yükünün 25'e bölümüdür. (1 AKTS = 25 saatlik iş yükü)
|
|
|
-->