Ders Bilgi Formu ( BTEC 562 )
|
Temel bilgiler
|
|
Ders adı: |
Biyoproses Mühendisliği |
Ders kodu: |
BTEC 562 |
Öğretim üyesi: |
Doç. Dr. Müge İŞLETEN HOŞOĞLU
|
AKTS kredisi: |
7,5 |
GTÜ kredisi: |
3 (3+0+0) |
Yılı, Dönemi: |
2022-2023, Bahar |
Dersin düzeyi: |
Yüksek lisans |
Dersin tipi: |
Alan seçmeli
|
Öğretim dili: |
İngilizce
|
Öğretim şekli: |
Yüz yüze
|
Ön koşullar: |
yok |
Staj durumu: |
Yok |
Dersin amacı: |
Bu dersin amacı, reaksiyon ve enzim kinetiği, biyoproses kinetiği ve biyoreaktörlerde işletme modlarının öğrenilmesi, ayrıca biyoproseslede kütle transfer, ısı transferi ve ölçek büyütme ile ilgili hesaplamaların uygulanabilmesi |
|
|
|
Öğrenme çıktıları
|
|
Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler, şu yetilere sahip olurlar:
-
Biyokatalizörler, biyodönüşümler ve biyoproses kinetiğini kavrabilme yeteneği.
Program Çıktılarına Katkıları
-
Biyoteknolojinin kapsamını, temellerini, uygulama alanlarını ve diğer bilim dallarıyla ilişkilerini kavramış olmak
-
Başta biyoloji olmak üzere ilgili temel bilimlerde ve mühendislik alanlarında sağlam bir altyapıya sahip olmak
-
Biyoteknoloji alanındaki bilgi ve becerilerini iş dünyasında kullanabilmek
-
Biyoteknolojide sektörün ihtiyaçlarını giderebilecek ve sorunlarını çözebilecek yaklaşımlar geliştirebilmek ve Ar-Ge faaliyetleri yürütebilmek
-
Biyoteknoloji alanında yeniliklere açık olmak ve uluslararası düzeyde yenilikleri yakından takip edebilmek
-
Doğru ve güvenilir bilgiye ulaşmanın yollarını bilmek
-
Biyoteknoloji alanında akademik dünya ile iş dünyası arasında köprü olabilmek ve üniversite-sanayi işbirliklerinin kurulup geliştirilmesini sağlayabilmek
Değerlendirme Tipi
-
Yazılı sınav
-
Türkçe metin giriniBiyoproseslerde transport olaylarını kavrayabilme. Kütle ve ısı transferi işlemlerinde hesaplama yapabilme yeteneğiz
Program Çıktılarına Katkıları
-
Biyoteknolojinin kapsamını, temellerini, uygulama alanlarını ve diğer bilim dallarıyla ilişkilerini kavramış olmak
-
Başta biyoloji olmak üzere ilgili temel bilimlerde ve mühendislik alanlarında sağlam bir altyapıya sahip olmak
-
Tez konusu ile ilgili biyoteknoloji alanında (sağlık biyoteknolojisi, bitki biyoteknolojisi, endüstriyel biyoteknoloji veya sentetik ve sistem biyoteknolojisi) üst düzey ve güncel bilgilere sahip olmak
-
Sanayinin Ar-Ge faaliyetleri için gerekli teorik ve deneysel bilgi birikimine sahip olmak
-
Biyoteknolojide sektörün ihtiyaçlarını giderebilecek ve sorunlarını çözebilecek yaklaşımlar geliştirebilmek ve Ar-Ge faaliyetleri yürütebilmek
-
Biyoteknoloji alanında yeniliklere açık olmak ve uluslararası düzeyde yenilikleri yakından takip edebilmek
Değerlendirme Tipi
-
Yazılı sınav
-
Mikrobiyal kinetik özelliklerini kavrayabilme
Program Çıktılarına Katkıları
-
Biyoteknolojinin kapsamını, temellerini, uygulama alanlarını ve diğer bilim dallarıyla ilişkilerini kavramış olmak
-
Başta biyoloji olmak üzere ilgili temel bilimlerde ve mühendislik alanlarında sağlam bir altyapıya sahip olmak
-
Biyoteknoloji alanındaki bilgi ve becerilerini iş dünyasında kullanabilmek
-
Biyoteknoloji alanında yeniliklere açık olmak ve uluslararası düzeyde yenilikleri yakından takip edebilmek
Değerlendirme Tipi
-
Yazılı sınav
-
Biyoreaktör sistemlerinin tasarım özelliklerinin temel özelliklerini anlayabilme
Program Çıktılarına Katkıları
-
Biyoteknolojinin kapsamını, temellerini, uygulama alanlarını ve diğer bilim dallarıyla ilişkilerini kavramış olmak
-
Başta biyoloji olmak üzere ilgili temel bilimlerde ve mühendislik alanlarında sağlam bir altyapıya sahip olmak
-
Tez konusu ile ilgili biyoteknoloji alanında (sağlık biyoteknolojisi, bitki biyoteknolojisi, endüstriyel biyoteknoloji veya sentetik ve sistem biyoteknolojisi) üst düzey ve güncel bilgilere sahip olmak
-
Biyoteknoloji alanındaki bilgi ve becerilerini iş dünyasında kullanabilmek
-
Biyoteknoloji alanında yeniliklere açık olmak ve uluslararası düzeyde yenilikleri yakından takip edebilmek
Değerlendirme Tipi
-
Yazılı sınav
-
Farklı üretim sistemlerini etkileyen kritik parametreleri anlayabilme.
Program Çıktılarına Katkıları
-
Biyoteknolojinin kapsamını, temellerini, uygulama alanlarını ve diğer bilim dallarıyla ilişkilerini kavramış olmak
-
Başta biyoloji olmak üzere ilgili temel bilimlerde ve mühendislik alanlarında sağlam bir altyapıya sahip olmak
-
Tez konusu ile ilgili biyoteknoloji alanında (sağlık biyoteknolojisi, bitki biyoteknolojisi, endüstriyel biyoteknoloji veya sentetik ve sistem biyoteknolojisi) üst düzey ve güncel bilgilere sahip olmak
-
Biyoteknolojide sektörün ihtiyaçlarını giderebilecek ve sorunlarını çözebilecek yaklaşımlar geliştirebilmek ve Ar-Ge faaliyetleri yürütebilmek
-
Biyoteknoloji alanında yeniliklere açık olmak ve uluslararası düzeyde yenilikleri yakından takip edebilmek
Değerlendirme Tipi
-
Yazılı sınav
|
|
İçerik
|
|
1. hafta: |
Ders hakkında ve dersin nasıl ilerleyeceği hakkında bilgi verilmesi, Biyoproses geliştirme giriş |
2. hafta: |
Biyolojik temellere genel bir bakış |
3. hafta: |
Kimyasal reaksiyonlara genel bir bakış |
4. hafta: |
Biyokatalizörler ve özellikleri: mikroorganizmalar ve enzimler |
5. hafta: |
Enzim kinetiği |
6. hafta: |
Mikrobiyal kinetik |
7. hafta: |
Biyoproseslerde transport olayları: Kütle transferi |
8. hafta: |
Biyoproseslerde transport olayları: Kütle transferi-Ara sınav |
9. hafta: |
Enerji Denklikleri |
10. hafta: |
Sıvı reolojisi, karıştırma ve hidrodinamik davranışlar |
11. hafta: |
Sıvı reolojisi, karıştırma ve hidrodinamik davranışlar |
12. hafta: |
Biyoreaktörler, özellikleri, işletme ve tasarım değişkenleri |
13. hafta: |
Biyoreaktörlerde üretim: Kesikli, sürekli, kesikli beslemeli ve yarı sürekli prosesler |
14. hafta: |
Biyoproseslerde transport olayları: Isı transferi |
15. hafta*: |
- |
16. hafta*: |
Final sınavı |
Ders kitapları ve materyaller: |
Ders notları, önerilen kitaplar |
Önerilen kaynaklar: |
1. Pauline M. Doran, Bioprocess Engineering Principles, Academic Press (Elsevier), 199 1. 2. Michael Shuler and Fikret Kargi. Bioprocess engineering basic concepts. 2. 3. Bailey, J. E and Ollis, D. F, Biochemical Engineering Fundamentals, McGraw-Hill Book co. Singapore, 1986 4.Jens Nielsen, John Villadsen, Gunnar Liden, Bioreaction Engineering Principles, Kluwer Academic, 2003
|
|
* 15. ve 16. haftalar arası final sınavına hazırlık haftası bulunmaktadır.
|
|
|
|
Değerlendirme
|
|
|
Değerlendirme tipi |
Hafta numarası |
Ağırlık (%) |
|
Ara sınavlar (Vizeler): |
8 |
40 |
Dönem içi diğer çalışmalar: |
|
0 |
Proje: |
|
0 |
Ödev: |
|
0 |
Kısa sınav (Quiz): |
|
0 |
Final sınavı: |
16 |
60 |
|
Toplam ağırlık: |
(%) |
|
|
|
İş yükü
|
|
|
Etkinlik |
Süre (Haftalık saat) |
Toplam hafta sayısı |
Dönem boyu toplam iş yükü |
|
Dersler (Yüz yüze öğretme): |
3 |
14 |
|
Ders dışı bireysel çalışma: |
5 |
14 |
|
Uygulama, Rehberli problem çözme: |
0 |
0 |
|
Ödev: |
0 |
0 |
|
Dönem projesi: |
0 |
0 |
|
Dönem projesi sunumu: |
0 |
0 |
|
Kısa sınav (Quiz): |
0 |
0 |
|
Ara sınav için bireysel çalışma: |
35 |
1 |
|
Ara sınav (Vize): |
3 |
1 |
|
Final sınavı için bireysel çalışma: |
35 |
1 |
|
Final sınavı: |
3 |
1 |
|
|
|
Toplam işyükü: |
|
|
|
Toplam AKTS kredisi: |
* |
|
* AKTS kredisi, toplam iş yükünün 25'e bölümüdür. (1 AKTS = 25 saatlik iş yükü)
|
|
|
-->