Syllabus ( BTEC 602 )
|
Basic information
|
|
Course title: |
Agricultural Biotechnology and Global Food Security |
Course code: |
BTEC 602 |
Lecturer: |
Assist. Prof. Bahar YILDIZ KUTMAN
|
ECTS credits: |
7,5 |
GTU credits: |
3 (3+0+0) |
Year, Semester: |
2020-2021, Spring |
Level of course: |
Third Cycle (Doctoral) |
Type of course: |
Compulsory
|
Language of instruction: |
English
|
Mode of delivery: |
Face to face
|
Pre- and co-requisites: |
none |
Professional practice: |
No |
Purpose of the course: |
The aim of this course is to give information about agricultural biotech crop applications and methods such as tissue culture, plant transformation techniques. Special emphasis will be placed on how agricultural biotechnology affects global food security. |
|
|
|
Learning outcomes
|
|
Upon successful completion of this course, students will be able to:
-
Follows up-to-date findings on agricultural biotechnology.
Contribution to Program Outcomes
-
Biyoteknoloji alanında uzmanlaşıp çalışabilmek için gerekli biyoloji temeline sahip olmak
-
Biyoteknolojinin temel kavramlarını, kapsamını, uygulama alanlarını ve diğer bilim dallarıyla ilişkilerini bilmek
-
Sağlık biyoteknolojisi, bitki biyoteknolojisi, endüstriyel biyoteknoloji veya sentetik ve sistem biyoteknolojisi alanlarından birinde en üst düzeyde ve güncel bilgilere sahip olmak
-
Biyoteknoloji alanında yeni bilgi ve teknikleri yüksek katma değerli ürünlere dönüştürebilmek
-
Sağlık, tarım, gıda, çevre ve enerji gibi insan hayatı için kritik öneme sahip alanlardaki ihtiyaç ve sorunlara biyoteknolojinin sunduğu imkanlardan yararlanarak çözüm üretebilmek
-
Biyoteknoloji alanında özgün Ar-Ge projeleri geliştirip yürütebilmek
-
“Yaşam boyu öğrenme” yaklaşımını benimseyerek buna uygun alışkanlıklar geliştirmek
-
Giderek artan bilgi kirliliğinin farkında olarak güvenilir ve kaliteli bilgiyi ayırt edebilmek
-
Biyoteknoloji ile ilgili Türkçe ve İngilizce terminolojiye hakim olmak ve hem akademik ve bilimsel ortamlarda hem de iş dünyasında kendisini her iki dilde de çok iyi şekilde ifade edebilmek
-
Uzmanlaştığı biyoteknoloji alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası mevzuata hakim olmak
Method of assessment
-
Written exam
-
Seminar/presentation
-
Gain knowledge of plant tissue culture techniques.
Contribution to Program Outcomes
-
Biyoteknoloji alanında uzmanlaşıp çalışabilmek için gerekli biyoloji temeline sahip olmak
-
Sağlık biyoteknolojisi, bitki biyoteknolojisi, endüstriyel biyoteknoloji veya sentetik ve sistem biyoteknolojisi alanlarından birinde en üst düzeyde ve güncel bilgilere sahip olmak
-
Biyoteknoloji alanında yeni bilgi ve teknikleri yüksek katma değerli ürünlere dönüştürebilmek
-
Sağlık, tarım, gıda, çevre ve enerji gibi insan hayatı için kritik öneme sahip alanlardaki ihtiyaç ve sorunlara biyoteknolojinin sunduğu imkanlardan yararlanarak çözüm üretebilmek
-
“Yaşam boyu öğrenme” yaklaşımını benimseyerek buna uygun alışkanlıklar geliştirmek
-
Biyoteknoloji ile ilgili Türkçe ve İngilizce terminolojiye hakim olmak ve hem akademik ve bilimsel ortamlarda hem de iş dünyasında kendisini her iki dilde de çok iyi şekilde ifade edebilmek
Method of assessment
-
Written exam
-
Seminar/presentation
-
Have knowledge about genetically modified plants and their production methods.
Contribution to Program Outcomes
-
Biyoteknoloji alanında uzmanlaşıp çalışabilmek için gerekli biyoloji temeline sahip olmak
-
Biyoteknolojinin temel kavramlarını, kapsamını, uygulama alanlarını ve diğer bilim dallarıyla ilişkilerini bilmek
-
Sağlık biyoteknolojisi, bitki biyoteknolojisi, endüstriyel biyoteknoloji veya sentetik ve sistem biyoteknolojisi alanlarından birinde en üst düzeyde ve güncel bilgilere sahip olmak
-
Biyoteknoloji alanında yeni bilgi ve teknikleri yüksek katma değerli ürünlere dönüştürebilmek
-
Sağlık, tarım, gıda, çevre ve enerji gibi insan hayatı için kritik öneme sahip alanlardaki ihtiyaç ve sorunlara biyoteknolojinin sunduğu imkanlardan yararlanarak çözüm üretebilmek
-
Biyoteknoloji alanında özgün Ar-Ge projeleri geliştirip yürütebilmek
-
“Yaşam boyu öğrenme” yaklaşımını benimseyerek buna uygun alışkanlıklar geliştirmek
-
Giderek artan bilgi kirliliğinin farkında olarak güvenilir ve kaliteli bilgiyi ayırt edebilmek
-
Biyoteknoloji ile ilgili Türkçe ve İngilizce terminolojiye hakim olmak ve hem akademik ve bilimsel ortamlarda hem de iş dünyasında kendisini her iki dilde de çok iyi şekilde ifade edebilmek
Method of assessment
-
Written exam
-
Seminar/presentation
-
Have information about how agricutural biotechnology can contribute to global food security
Contribution to Program Outcomes
-
Biyoteknoloji alanında uzmanlaşıp çalışabilmek için gerekli biyoloji temeline sahip olmak
-
Biyoteknolojinin temel kavramlarını, kapsamını, uygulama alanlarını ve diğer bilim dallarıyla ilişkilerini bilmek
-
Sağlık biyoteknolojisi, bitki biyoteknolojisi, endüstriyel biyoteknoloji veya sentetik ve sistem biyoteknolojisi alanlarından birinde en üst düzeyde ve güncel bilgilere sahip olmak
-
Biyoteknoloji alanında yeni bilgi ve teknikleri yüksek katma değerli ürünlere dönüştürebilmek
-
Sağlık, tarım, gıda, çevre ve enerji gibi insan hayatı için kritik öneme sahip alanlardaki ihtiyaç ve sorunlara biyoteknolojinin sunduğu imkanlardan yararlanarak çözüm üretebilmek
-
Biyoteknoloji alanında özgün Ar-Ge projeleri geliştirip yürütebilmek
-
Küresel ölçekte hızla değişen şartlara adapte olarak ve yeni imkan ve teknolojilerden yararlanarak biyoteknoloji ile ilgili güncel gelişmeleri yakından takip edebilmek
-
“Yaşam boyu öğrenme” yaklaşımını benimseyerek buna uygun alışkanlıklar geliştirmek
-
Giderek artan bilgi kirliliğinin farkında olarak güvenilir ve kaliteli bilgiyi ayırt edebilmek
Method of assessment
-
Written exam
-
Seminar/presentation
|
|
Contents
|
|
Week 1: |
Plant genes and genomes |
Week 2: |
Essentials of plant tissue culture techniques
|
Week 3: |
Techniques for plant transformation
|
Week 4: |
Vectors for plant transformation
|
Week 5: |
Vectors for plant transformation
|
Week 6: |
The genetic manipulation of herbicide tolerance
|
Week 7: |
The genetic manipulation of herbicide tolerance - Midterm Exam |
Week 8: |
The genetic manipulation of pest resistance
|
Week 9: |
Plant disease resistance |
Week 10: |
Reducing the effects of viral disease
|
Week 11: |
Strategies for engineering abiotic stress tolerance
|
Week 12: |
The improvement of crop yield and quality
|
Week 13: |
Molecular farming
|
Week 14: |
Global Food Safety & Security- Contributions of Biotechnology Student Presentations |
Week 15*: |
- |
Week 16*: |
Final Exam |
Textbooks and materials: |
Adrian Slater, Nigel W. Scott, and Mark R. Fowler - Plant Biotechnology |
Recommended readings: |
Vidya Venkataram and Kathleen Hefferon - Agricultural Biotechnology: Genetic Engineering for a Food Cause |
|
* Between 15th and 16th weeks is there a free week for students to prepare for final exam.
|
|
|
|
Assessment
|
|
|
Method of assessment |
Week number |
Weight (%) |
|
Mid-terms: |
7 |
40 |
Other in-term studies: |
|
0 |
Project: |
14 |
15 |
Homework: |
|
0 |
Quiz: |
|
0 |
Final exam: |
16 |
45 |
|
Total weight: |
(%) |
|
|
|
Workload
|
|
|
Activity |
Duration (Hours per week) |
Total number of weeks |
Total hours in term |
|
Courses (Face-to-face teaching): |
3 |
14 |
|
Own studies outside class: |
3 |
14 |
|
Practice, Recitation: |
0 |
0 |
|
Homework: |
0 |
0 |
|
Term project: |
30 |
1 |
|
Term project presentation: |
20 |
1 |
|
Quiz: |
0 |
0 |
|
Own study for mid-term exam: |
20 |
1 |
|
Mid-term: |
3 |
1 |
|
Personal studies for final exam: |
25 |
1 |
|
Final exam: |
3 |
1 |
|
|
|
Total workload: |
|
|
|
Total ECTS credits: |
* |
|
* ECTS credit is calculated by dividing total workload by 25. (1 ECTS = 25 work hours)
|
|
|
-->