Ders Bilgi Formu ( BTEC 602 )
|
Temel bilgiler
|
|
Ders adı: |
Tarımsal Biyoteknoloji ve Küresel Gıda Güvenliği |
Ders kodu: |
BTEC 602 |
Öğretim üyesi: |
Dr. Öğr. Üyesi Bahar YILDIZ KUTMAN
|
AKTS kredisi: |
7,5 |
GTÜ kredisi: |
3 (3+0+0) |
Yılı, Dönemi: |
2020-2021, Bahar |
Dersin düzeyi: |
Doktora |
Dersin tipi: |
Zorunlu
|
Öğretim dili: |
İngilizce
|
Öğretim şekli: |
Yüz yüze
|
Ön koşullar: |
yok |
Staj durumu: |
Yok |
Dersin amacı: |
Bu dersin amacı tarımsal biyoteknoloji alanındaki uygulamalar ve bitki doku kültürü, bitki transformasyon teknikleri gibi yöntemler ile ilgili bilgi vermektir. Ders kapsamında tarımsal biyoteknolojinin küresel gıda güvenliğini nasıl etkilediğinin üzerinde özellikle durulacaktır. |
|
|
|
Öğrenme çıktıları
|
|
Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler, şu yetilere sahip olurlar:
-
Tarımsal biyoteknoloji ile ilgili güncel bulguları takip eder.
Program Çıktılarına Katkıları
-
Biyoteknoloji alanında uzmanlaşıp çalışabilmek için gerekli biyoloji temeline sahip olmak
-
Biyoteknolojinin temel kavramlarını, kapsamını, uygulama alanlarını ve diğer bilim dallarıyla ilişkilerini bilmek
-
Sağlık biyoteknolojisi, bitki biyoteknolojisi, endüstriyel biyoteknoloji veya sentetik ve sistem biyoteknolojisi alanlarından birinde en üst düzeyde ve güncel bilgilere sahip olmak
-
Biyoteknoloji alanında yeni bilgi ve teknikleri yüksek katma değerli ürünlere dönüştürebilmek
-
Sağlık, tarım, gıda, çevre ve enerji gibi insan hayatı için kritik öneme sahip alanlardaki ihtiyaç ve sorunlara biyoteknolojinin sunduğu imkanlardan yararlanarak çözüm üretebilmek
-
Biyoteknoloji alanında özgün Ar-Ge projeleri geliştirip yürütebilmek
-
“Yaşam boyu öğrenme” yaklaşımını benimseyerek buna uygun alışkanlıklar geliştirmek
-
Giderek artan bilgi kirliliğinin farkında olarak güvenilir ve kaliteli bilgiyi ayırt edebilmek
-
Biyoteknoloji ile ilgili Türkçe ve İngilizce terminolojiye hakim olmak ve hem akademik ve bilimsel ortamlarda hem de iş dünyasında kendisini her iki dilde de çok iyi şekilde ifade edebilmek
-
Uzmanlaştığı biyoteknoloji alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası mevzuata hakim olmak
Değerlendirme Tipi
-
Yazılı sınav
-
Seminer/sunum
-
Bitki doku kültürü teknikleri ile ilgili bilgi sahibi olur.
Program Çıktılarına Katkıları
-
Biyoteknoloji alanında uzmanlaşıp çalışabilmek için gerekli biyoloji temeline sahip olmak
-
Sağlık biyoteknolojisi, bitki biyoteknolojisi, endüstriyel biyoteknoloji veya sentetik ve sistem biyoteknolojisi alanlarından birinde en üst düzeyde ve güncel bilgilere sahip olmak
-
Biyoteknoloji alanında yeni bilgi ve teknikleri yüksek katma değerli ürünlere dönüştürebilmek
-
Sağlık, tarım, gıda, çevre ve enerji gibi insan hayatı için kritik öneme sahip alanlardaki ihtiyaç ve sorunlara biyoteknolojinin sunduğu imkanlardan yararlanarak çözüm üretebilmek
-
“Yaşam boyu öğrenme” yaklaşımını benimseyerek buna uygun alışkanlıklar geliştirmek
-
Biyoteknoloji ile ilgili Türkçe ve İngilizce terminolojiye hakim olmak ve hem akademik ve bilimsel ortamlarda hem de iş dünyasında kendisini her iki dilde de çok iyi şekilde ifade edebilmek
Değerlendirme Tipi
-
Yazılı sınav
-
Seminer/sunum
-
Genetiği değiştirilmiş bitkiler ve üretim yöntemleri hakkında bilgi sahibi olur.
Program Çıktılarına Katkıları
-
Biyoteknoloji alanında uzmanlaşıp çalışabilmek için gerekli biyoloji temeline sahip olmak
-
Biyoteknolojinin temel kavramlarını, kapsamını, uygulama alanlarını ve diğer bilim dallarıyla ilişkilerini bilmek
-
Sağlık biyoteknolojisi, bitki biyoteknolojisi, endüstriyel biyoteknoloji veya sentetik ve sistem biyoteknolojisi alanlarından birinde en üst düzeyde ve güncel bilgilere sahip olmak
-
Biyoteknoloji alanında yeni bilgi ve teknikleri yüksek katma değerli ürünlere dönüştürebilmek
-
Sağlık, tarım, gıda, çevre ve enerji gibi insan hayatı için kritik öneme sahip alanlardaki ihtiyaç ve sorunlara biyoteknolojinin sunduğu imkanlardan yararlanarak çözüm üretebilmek
-
Biyoteknoloji alanında özgün Ar-Ge projeleri geliştirip yürütebilmek
-
“Yaşam boyu öğrenme” yaklaşımını benimseyerek buna uygun alışkanlıklar geliştirmek
-
Giderek artan bilgi kirliliğinin farkında olarak güvenilir ve kaliteli bilgiyi ayırt edebilmek
-
Biyoteknoloji ile ilgili Türkçe ve İngilizce terminolojiye hakim olmak ve hem akademik ve bilimsel ortamlarda hem de iş dünyasında kendisini her iki dilde de çok iyi şekilde ifade edebilmek
Değerlendirme Tipi
-
Yazılı sınav
-
Seminer/sunum
-
Tarımsal biyoteknolojinin küresel gıda güvenliğine nasıl katkıda bulunabileceği hakkında bilgi sahibi olur.
Program Çıktılarına Katkıları
-
Biyoteknoloji alanında uzmanlaşıp çalışabilmek için gerekli biyoloji temeline sahip olmak
-
Biyoteknolojinin temel kavramlarını, kapsamını, uygulama alanlarını ve diğer bilim dallarıyla ilişkilerini bilmek
-
Sağlık biyoteknolojisi, bitki biyoteknolojisi, endüstriyel biyoteknoloji veya sentetik ve sistem biyoteknolojisi alanlarından birinde en üst düzeyde ve güncel bilgilere sahip olmak
-
Biyoteknoloji alanında yeni bilgi ve teknikleri yüksek katma değerli ürünlere dönüştürebilmek
-
Sağlık, tarım, gıda, çevre ve enerji gibi insan hayatı için kritik öneme sahip alanlardaki ihtiyaç ve sorunlara biyoteknolojinin sunduğu imkanlardan yararlanarak çözüm üretebilmek
-
Biyoteknoloji alanında özgün Ar-Ge projeleri geliştirip yürütebilmek
-
Küresel ölçekte hızla değişen şartlara adapte olarak ve yeni imkan ve teknolojilerden yararlanarak biyoteknoloji ile ilgili güncel gelişmeleri yakından takip edebilmek
-
“Yaşam boyu öğrenme” yaklaşımını benimseyerek buna uygun alışkanlıklar geliştirmek
-
Giderek artan bilgi kirliliğinin farkında olarak güvenilir ve kaliteli bilgiyi ayırt edebilmek
Değerlendirme Tipi
-
Yazılı sınav
-
Seminer/sunum
|
|
İçerik
|
|
1. hafta: |
Bitki genleri ve genomiği |
2. hafta: |
Bitki doku kültürü tekniklerinin temelleri |
3. hafta: |
Bitki transformasyonu için kullanılan teknikler |
4. hafta: |
Bitki transformasyonu için vektörler |
5. hafta: |
Bitki transformasyonu için vektörler |
6. hafta: |
Herbisit toleransı için genetik manipülasyon |
7. hafta: |
Herbisit toleransı için genetik manipülasyon - Vize sınavı |
8. hafta: |
Zararlı direnci için genetik manipülasyon |
9. hafta: |
Bitki hastalık direnci |
10. hafta: |
Viral hastalıkların etkilerinin azaltılması |
11. hafta: |
Abiyotik stres toleransı için mühendislik stratejileri |
12. hafta: |
Ürün verimi ve kalitesinin iyileştirilmesi |
13. hafta: |
Moleküler çiftçilik |
14. hafta: |
Küresel gıda güvencesi ve güvenliği - Biyoteknolojinin katkıları ile ilgili sunumlar |
15. hafta*: |
- |
16. hafta*: |
Final Sınavı |
Ders kitapları ve materyaller: |
Adrian Slater, Nigel W. Scott, and Mark R. Fowler - Plant Biotechnology |
Önerilen kaynaklar: |
Vidya Venkataram and Kathleen Hefferon - Agricultural Biotechnology: Genetic Engineering for a Food Cause |
|
* 15. ve 16. haftalar arası final sınavına hazırlık haftası bulunmaktadır.
|
|
|
|
Değerlendirme
|
|
|
Değerlendirme tipi |
Hafta numarası |
Ağırlık (%) |
|
Ara sınavlar (Vizeler): |
7 |
40 |
Dönem içi diğer çalışmalar: |
|
0 |
Proje: |
14 |
15 |
Ödev: |
|
0 |
Kısa sınav (Quiz): |
|
0 |
Final sınavı: |
16 |
45 |
|
Toplam ağırlık: |
(%) |
|
|
|
İş yükü
|
|
|
Etkinlik |
Süre (Haftalık saat) |
Toplam hafta sayısı |
Dönem boyu toplam iş yükü |
|
Dersler (Yüz yüze öğretme): |
3 |
14 |
|
Ders dışı bireysel çalışma: |
3 |
14 |
|
Uygulama, Rehberli problem çözme: |
0 |
0 |
|
Ödev: |
0 |
0 |
|
Dönem projesi: |
30 |
1 |
|
Dönem projesi sunumu: |
20 |
1 |
|
Kısa sınav (Quiz): |
0 |
0 |
|
Ara sınav için bireysel çalışma: |
20 |
1 |
|
Ara sınav (Vize): |
3 |
1 |
|
Final sınavı için bireysel çalışma: |
25 |
1 |
|
Final sınavı: |
3 |
1 |
|
|
|
Toplam işyükü: |
|
|
|
Toplam AKTS kredisi: |
* |
|
* AKTS kredisi, toplam iş yükünün 25'e bölümüdür. (1 AKTS = 25 saatlik iş yükü)
|
|
|
-->