Ders Bilgi Formu ( BTEC 603 )
|
|
Temel bilgiler
|
|
| Ders adı: |
Sentetik Biyoloji ve Biyoteknolojinin temelleri |
| Ders kodu: |
BTEC 603 |
| Öğretim üyesi: |
Prof. Dr. Işıl KURNAZ
|
| AKTS kredisi: |
7,5 |
| GTÜ kredisi: |
3 (3+0+0) |
| Yılı, Dönemi: |
2024, Güz |
| Dersin düzeyi: |
Doktora |
| Dersin tipi: |
Enstitü seçmeli
|
| Öğretim dili: |
İngilizce
|
| Öğretim şekli: |
Yüz yüze
|
| Ön koşullar: |
yok |
| Staj durumu: |
Yok |
| Dersin amacı: |
Semtetik biyolojiyle ilgili temel prensipleri öğrenmek ve biyoteknolojik üretim süreçlerine yönelik arge projelerinde kullanabilir düzeye gelmek |
|
|
|
Öğrenme çıktıları
|
|
Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler, şu yetilere sahip olurlar:
-
sentetik biyolojinin temel kavramlarını (araçlar, cihazlar, şasi ve devreler gibi) anlamak ve kullanmak
prokaryotik ve ökaryotik gen düzenleme prensiplerini anlamak ve bunları sentetik biyolojide VE, VEYA, DEĞİL lojik devrelerinde kullanabilmek
verilen problemler için yeni sentetik devreler tasarlayabilmek
sentetik biyoloji markup dilini (synthetic biology markup labguage; SBML) anlamak ve kullanabilmek
have a general understanding of biodesign concepts and compare with QbD concept in biomanufacturing
Program Çıktılarına Katkıları
-
Biyoteknoloji alanında uzmanlaşıp çalışabilmek için gerekli biyoloji temeline sahip olmak
-
Biyoteknolojinin temel kavramlarını, kapsamını, uygulama alanlarını ve diğer bilim dallarıyla ilişkilerini bilmek
-
Biyoteknolojinin farklı alanlarında kullanılan başlıca yöntemlere hakim olmak
-
Sağlık biyoteknolojisi, bitki biyoteknolojisi, endüstriyel biyoteknoloji veya sentetik ve sistem biyoteknolojisi alanlarından birinde en üst düzeyde ve güncel bilgilere sahip olmak
-
Sağlık, tarım, gıda, çevre ve enerji gibi insan hayatı için kritik öneme sahip alanlardaki ihtiyaç ve sorunlara biyoteknolojinin sunduğu imkanlardan yararlanarak çözüm üretebilmek
-
Biyoteknoloji alanında özgün Ar-Ge projeleri geliştirip yürütebilmek
-
Küresel ölçekte hızla değişen şartlara adapte olarak ve yeni imkan ve teknolojilerden yararlanarak biyoteknoloji ile ilgili güncel gelişmeleri yakından takip edebilmek
-
Biyoteknoloji ile ilgili Türkçe ve İngilizce terminolojiye hakim olmak ve hem akademik ve bilimsel ortamlarda hem de iş dünyasında kendisini her iki dilde de çok iyi şekilde ifade edebilmek
-
Bilimsel toplantılar, sektör buluşmaları, eğitim toplantıları gibi farklı ortamların gereklerine uygun, etkileyici sunumlar yapabilmek
-
Uzmanlaştığı biyoteknoloji alanı ile ilgili uluslararası akademik çevrelerde ve iş dünyasında kendisine saygın bir yer edinerek üretken işbirlikleri kurabilecek sosyal becerilere sahip olmak
-
Uzmanlaştığı biyoteknoloji alanına giren güncel akademik ve toplumsal tartışmalarda bilimsel gerçeklere dayanan ve güçlü fikirler beyan edebilecek nitelikte, saygın bir bilim insanı profili çizmek
Değerlendirme Tipi
-
Yazılı sınav
-
Ödev
-
Seminer/sunum
|
|
İçerik
|
|
| 1. hafta: |
introduction to synthetic biology and tools, devices, chassis and circuits |
| 2. hafta: |
prokaryotic gene regulation principles |
| 3. hafta: |
eukaryotic gene regulation principles |
| 4. hafta: |
input sensors, oscillators, repressilators and other tools and devices and their uses |
| 5. hafta: |
promoter engineering and synthetic promoters translational regulation principles, engineering RBS, RNA devices |
| 6. hafta: |
reporter systems for output detection MIDTERM |
| 7. hafta: |
systems biology and bioinformatics; interaction of systems and synthetic biology approaches |
| 8. hafta: |
live biosensors using synthetic biology and their applications in agrifood and environmental biotechnology |
| 9. hafta: |
live biosensors using synthetic biology and their applications in medical biotechnology |
| 10. hafta: |
genome editing technologies |
| 11. hafta: |
cell engineering and living therapeutics using synthetic biology |
| 12. hafta: |
probiotic engineering and fecal transplants in medical biotechnology |
| 13. hafta: |
minimal genome and synthetic organisms |
| 14. hafta: |
synthetic biology markup language (SBML) and biodesign principles |
| 15. hafta*: |
- |
| 16. hafta*: |
FINAL |
| Ders kitapları ve materyaller: |
Ders notları ve güncel makaleler |
| Önerilen kaynaklar: |
Lecture notes and current literature |
|
|
* 15. ve 16. haftalar arası final sınavına hazırlık haftası bulunmaktadır.
|
|
|
|
Değerlendirme
|
|
|
| Değerlendirme tipi |
Hafta numarası |
Ağırlık (%) |
|
| Ara sınavlar (Vizeler): |
6 |
35 |
| Dönem içi diğer çalışmalar: |
|
0 |
| Proje: |
|
0 |
| Ödev: |
9,11,13 |
15 |
| Kısa sınav (Quiz): |
|
0 |
| Final sınavı: |
16 |
50 |
| |
Toplam ağırlık: |
(%) |
|
|
|
İş yükü
|
|
|
| Etkinlik |
Süre (Haftalık saat) |
Toplam hafta sayısı |
Dönem boyu toplam iş yükü |
|
| Dersler (Yüz yüze öğretme): |
3 |
14 |
|
| Ders dışı bireysel çalışma: |
3 |
14 |
|
| Uygulama, Rehberli problem çözme: |
0 |
0 |
|
| Ödev: |
9 |
9 |
|
| Dönem projesi: |
0 |
0 |
|
| Dönem projesi sunumu: |
0 |
0 |
|
| Kısa sınav (Quiz): |
0 |
0 |
|
| Ara sınav için bireysel çalışma: |
5 |
1 |
|
| Ara sınav (Vize): |
2 |
1 |
|
| Final sınavı için bireysel çalışma: |
8 |
1 |
|
| Final sınavı: |
3 |
1 |
|
| |
|
Toplam işyükü: |
|
| |
|
Toplam AKTS kredisi: |
* |
|
|
* AKTS kredisi, toplam iş yükünün 25'e bölümüdür. (1 AKTS = 25 saatlik iş yükü)
|
|
|
-->