Ders Bilgi Formu ( BTEC 681 )
|
|
Temel bilgiler
|
|
| Ders adı: |
Sentetik Biyolojide Güncel Konular |
| Ders kodu: |
BTEC 681 |
| Öğretim üyesi: |
Prof. Dr. Işıl KURNAZ
|
| AKTS kredisi: |
7,5 |
| GTÜ kredisi: |
3 (3+0+0) |
| Yılı, Dönemi: |
2024, Güz |
| Dersin düzeyi: |
Doktora |
| Dersin tipi: |
Enstitü seçmeli
|
| Öğretim dili: |
İngilizce
|
| Öğretim şekli: |
Yüz yüze
|
| Ön koşullar: |
yok |
| Staj durumu: |
Yok |
| Dersin amacı: |
Öğrencilerin sentetik biyoloji ve biyoteknoloji alanı ve bu araştırmalarda kullanılan temel araçlar hakkında teorik bilgi ve farkındalık sahibi olması, sentetik biyolojideki en güncel araştırmaları takip edebilmesi, bu bilgi ve becerilerin biyoteknolojinin çeşitli sektörlerine uygulayabilme yeteneği kazanması |
|
|
|
Öğrenme çıktıları
|
|
Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler, şu yetilere sahip olurlar:
-
sentetik biyolojinin temel kavramlar (Sentetik devreler, girdi-çıktı ilişkileri, mantık devreleri gibi) hakkında bilgi sahibi olmak
Sentetik biyolojideki en güncel araştırmaları kritik olarak okumak ve değerlendirmek
Sağlık, gıda, tarım ve çevre gibi belli başlı sektörlerdeki sentetik biyoloji uygulamalarını güncel literatürden takip edebilmek
Edinilen bilgi ve becerilerin teorik olarak çeşitli sektörel oproblemlere uyarlayabilmek
Program Çıktılarına Katkıları
-
Biyoteknoloji alanında uzmanlaşıp çalışabilmek için gerekli biyoloji temeline sahip olmak
-
Biyoteknolojinin temel kavramlarını, kapsamını, uygulama alanlarını ve diğer bilim dallarıyla ilişkilerini bilmek
-
Biyoteknolojinin farklı alanlarında kullanılan başlıca yöntemlere hakim olmak
-
Sağlık biyoteknolojisi, bitki biyoteknolojisi, endüstriyel biyoteknoloji veya sentetik ve sistem biyoteknolojisi alanlarından birinde en üst düzeyde ve güncel bilgilere sahip olmak
-
Biyoteknoloji alanında yeni bilgi ve teknikleri yüksek katma değerli ürünlere dönüştürebilmek
-
Sağlık, tarım, gıda, çevre ve enerji gibi insan hayatı için kritik öneme sahip alanlardaki ihtiyaç ve sorunlara biyoteknolojinin sunduğu imkanlardan yararlanarak çözüm üretebilmek
-
Küresel ölçekte hızla değişen şartlara adapte olarak ve yeni imkan ve teknolojilerden yararlanarak biyoteknoloji ile ilgili güncel gelişmeleri yakından takip edebilmek
-
“Yaşam boyu öğrenme” yaklaşımını benimseyerek buna uygun alışkanlıklar geliştirmek
-
Giderek artan bilgi kirliliğinin farkında olarak güvenilir ve kaliteli bilgiyi ayırt edebilmek
-
Biyoteknoloji ile ilgili Türkçe ve İngilizce terminolojiye hakim olmak ve hem akademik ve bilimsel ortamlarda hem de iş dünyasında kendisini her iki dilde de çok iyi şekilde ifade edebilmek
-
Uzmanlaştığı biyoteknoloji alanına giren güncel akademik ve toplumsal tartışmalarda bilimsel gerçeklere dayanan ve güçlü fikirler beyan edebilecek nitelikte, saygın bir bilim insanı profili çizmek
Değerlendirme Tipi
-
Yazılı sınav
-
Ödev
-
Seminer/sunum
|
|
İçerik
|
|
| 1. hafta: |
Fundamentals of synthetic biology |
| 2. hafta: |
Fundamentals of biodesign |
| 3. hafta: |
DNA manipulations, genome editing tools |
| 4. hafta: |
Designer genetic circuits and standardization in synthetic biology |
| 5. hafta: |
Metabolic engineering |
| 6. hafta: |
biosynthesis of bioproducts MIDTERM |
| 7. hafta: |
Logic gates, oscillators and toggle switches in synthetic biology |
| 8. hafta: |
Robust optimal design of synthetic biological networks |
| 9. hafta: |
MicroRNA circuits; DNA origami |
| 10. hafta: |
Making synthetic proteins |
| 11. hafta: |
Synthetic gene networks in mammalian cells |
| 12. hafta: |
Synthetic communities and ecosystems |
| 13. hafta: |
Systems biology and engineering biological systems |
| 14. hafta: |
Bioethics, legal aspects of synthetic biology |
| 15. hafta*: |
- |
| 16. hafta*: |
FINAL |
| Ders kitapları ve materyaller: |
Ders notları ve güncel makaleler |
| Önerilen kaynaklar: |
Ders notları ve güncel makaleler |
|
|
* 15. ve 16. haftalar arası final sınavına hazırlık haftası bulunmaktadır.
|
|
|
|
Değerlendirme
|
|
|
| Değerlendirme tipi |
Hafta numarası |
Ağırlık (%) |
|
| Ara sınavlar (Vizeler): |
6 |
35 |
| Dönem içi diğer çalışmalar: |
|
0 |
| Proje: |
|
0 |
| Ödev: |
1,3,7 |
15 |
| Kısa sınav (Quiz): |
|
0 |
| Final sınavı: |
16 |
50 |
| |
Toplam ağırlık: |
(%) |
|
|
|
İş yükü
|
|
|
| Etkinlik |
Süre (Haftalık saat) |
Toplam hafta sayısı |
Dönem boyu toplam iş yükü |
|
| Dersler (Yüz yüze öğretme): |
3 |
14 |
|
| Ders dışı bireysel çalışma: |
3 |
14 |
|
| Uygulama, Rehberli problem çözme: |
0 |
0 |
|
| Ödev: |
9 |
9 |
|
| Dönem projesi: |
0 |
0 |
|
| Dönem projesi sunumu: |
0 |
0 |
|
| Kısa sınav (Quiz): |
0 |
0 |
|
| Ara sınav için bireysel çalışma: |
5 |
1 |
|
| Ara sınav (Vize): |
2 |
1 |
|
| Final sınavı için bireysel çalışma: |
8 |
1 |
|
| Final sınavı: |
3 |
1 |
|
| |
|
Toplam işyükü: |
|
| |
|
Toplam AKTS kredisi: |
* |
|
|
* AKTS kredisi, toplam iş yükünün 25'e bölümüdür. (1 AKTS = 25 saatlik iş yükü)
|
|
|
-->