Ders Bilgi Formu ( BYM 523 )
|
Temel bilgiler
|
|
Ders adı: |
Biyomühendislikte Elektronik |
Ders kodu: |
BYM 523 |
Öğretim üyesi: |
Prof. Dr. Muhammet UZUNTARLA
|
AKTS kredisi: |
7.5 |
GTÜ kredisi: |
3 (3+0+0) |
Yılı, Dönemi: |
1/2, Güz |
Dersin düzeyi: |
Yüksek lisans |
Dersin tipi: |
Alan seçmeli
|
Öğretim dili: |
İngilizce
|
Öğretim şekli: |
Yüz yüze
|
Ön koşullar: |
Yok |
Staj durumu: |
Yok |
Dersin amacı: |
Bu dersin amacı, biyomedikal cihazların tasarım problemlerinin çözümüne odaklanarak elektronik devrelerin prensipleri konusunda öğrencilere derinlemesine bilgi sunmaktır. Bu bağlamda ders, Biyomühendislik öğrencilerini fizyolojik kavramların elektronik sistemlerle entegrasyonu yoluyla tasarım problemlerini çözmeye hazır hale getirecek şekilde kurgulanmıştır. |
|
|
|
Öğrenme çıktıları
|
|
Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler, şu yetilere sahip olurlar:
-
Elektronik devrelerin tasarım ve analiz süreçlerinin yanı sıra yarı iletken elektronik sistemlerin ve yükselticilerin temel ilkelerini açıklayabilir
Program Çıktılarına Katkıları
-
Biyomühendislik ve biyoteknoloji alanlarındaki bilgilerini lisans yeterliliklerine dayalı uzmanlık düzeyinde geliştirebilme
-
Biyomühendislik alanındaki mühendislik problemlerini daha üst düzeyde tanımlayabilme, modelleme ve çözme becerisi
-
İleri mühendislik uygulamaları için güncel teknikleri ve hesaplama araçlarını kullanma becerisi
-
Biyomühendislik alanında uzmanlık gerektiren problemleri bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözebilme
Değerlendirme Tipi
-
Yazılı sınav
-
Seminer/sunum
-
Dönem projesi
-
İleri biyomedikal ölçüm yöntemleri hakkında bilgi edinerek tıbbi elektronik cihazların mevcut klinik uygulamaları üzerine farkındalık geliştirebilir
Program Çıktılarına Katkıları
-
Biyomühendislik alanındaki mühendislik problemlerini daha üst düzeyde tanımlayabilme, modelleme ve çözme becerisi
-
İleri mühendislik uygulamaları için güncel teknikleri ve hesaplama araçlarını kullanma becerisi
-
Biyomühendislik alanında uzmanlık gerektiren problemleri bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözebilme
Değerlendirme Tipi
-
Yazılı sınav
-
Seminer/sunum
-
Dönem projesi
-
İnsan vücudunun elektrokimyasal özelliklerini kavrayarak tıbbi sistemlerin tasarımı konusunda deneyim kazanabilir
Program Çıktılarına Katkıları
-
Biyomühendislik ve biyoteknoloji alanlarındaki bilgilerini lisans yeterliliklerine dayalı uzmanlık düzeyinde geliştirebilme
-
Biyomühendislik alanında uzmanlık gerektiren problemleri bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözebilme
-
Biyomühendislik ve biyoteknoloji alanında bir problem için deney oluşturabilme, çözüm yöntemi geliştirebilme, çözebilme, sonuçları değerlendirebilme ve sentez becerisine sahip olabilme
Değerlendirme Tipi
-
Yazılı sınav
-
Seminer/sunum
-
Dönem projesi
|
|
İçerik
|
|
1. hafta: |
Giriş: Elektrikte temel kavramlar |
2. hafta: |
Sinyaller ve sistemler |
3. hafta: |
Elektrik devreleri
|
4. hafta: |
Elektrik devresi analiz yöntemleri |
5. hafta: |
Yarı iletkenler fiziği |
6. hafta: |
Diyotlar, transistörler ve uygulamaları Proje konusunun duyurulması |
7. hafta: |
Operasyonel amplifikatörler |
8. hafta: |
Biyomedikal amplifikatörler Ara sınav |
9. hafta: |
Biyomedikal filtreler |
10. hafta: |
Dijital elektronik |
11. hafta: |
Mikrodenetleyiciler |
12. hafta: |
Mikrodenetleyici programlama |
13. hafta: |
Biyomedikal cihaz tasarım ilkeleri: Donanım ve yazılım |
14. hafta: |
Proje sunumları |
15. hafta*: |
- |
16. hafta*: |
Final sınavı |
Ders kitapları ve materyaller: |
Mike Tooley, “Electronic Circuits Fundamentals and Applications”, Routledge, 2020. |
Önerilen kaynaklar: |
Robert L. Boylestad, Louis Nashelsky, “Electronic Devices and Circuit Theory”, Pearson, 2013. |
|
* 15. ve 16. haftalar arası final sınavına hazırlık haftası bulunmaktadır.
|
|
|
|
Değerlendirme
|
|
|
Değerlendirme tipi |
Hafta numarası |
Ağırlık (%) |
|
Ara sınavlar (Vizeler): |
8 |
30 |
Dönem içi diğer çalışmalar: |
- |
0 |
Proje: |
6-14 |
20 |
Ödev: |
- |
0 |
Kısa sınav (Quiz): |
- |
0 |
Final sınavı: |
16 |
50 |
|
Toplam ağırlık: |
(%) |
|
|
|
İş yükü
|
|
|
Etkinlik |
Süre (Haftalık saat) |
Toplam hafta sayısı |
Dönem boyu toplam iş yükü |
|
Dersler (Yüz yüze öğretme): |
3 |
14 |
|
Ders dışı bireysel çalışma: |
5 |
14 |
|
Uygulama, Rehberli problem çözme: |
0 |
0 |
|
Ödev: |
0 |
0 |
|
Dönem projesi: |
7 |
9 |
|
Dönem projesi sunumu: |
1 |
1 |
|
Kısa sınav (Quiz): |
0 |
0 |
|
Ara sınav için bireysel çalışma: |
4 |
1 |
|
Ara sınav (Vize): |
2 |
1 |
|
Final sınavı için bireysel çalışma: |
4 |
1 |
|
Final sınavı: |
2 |
1 |
|
|
|
Toplam işyükü: |
|
|
|
Toplam AKTS kredisi: |
* |
|
* AKTS kredisi, toplam iş yükünün 25'e bölümüdür. (1 AKTS = 25 saatlik iş yükü)
|
|
|
-->