Ders Bilgi Formu ( BYM 692 )
|
Temel bilgiler
|
|
Ders adı: |
Seminer II |
Ders kodu: |
BYM 692 |
Öğretim üyesi: |
Danışman öğretim üyesi
|
AKTS kredisi: |
7.5 |
GTÜ kredisi: |
0 (0+2+0) |
Yılı, Dönemi: |
1/2, Güz ve Bahar |
Dersin düzeyi: |
Doktora |
Dersin tipi: |
Zorunlu
|
Öğretim dili: |
İngilizce
|
Öğretim şekli: |
Yüz yüze , Grup çalışması
|
Ön koşullar: |
Yok |
Staj durumu: |
Yok |
Dersin amacı: |
Doktora öğrencilerinin bir konuyu araştırması, bu konuya hakim olarak yapabileceği derinleme araştırmayı belirlemesi amaçlanmaktadır. Bu dersin sonunda öğrenci Doktora tez/araştırma konusunu belirlemiş olacaktır. |
|
|
|
Öğrenme çıktıları
|
|
Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler, şu yetilere sahip olurlar:
-
Araştırma alanında tanımlanmış problemleri tespit edebilir ve bunlara çözüm önerebilir.
Program Çıktılarına Katkıları
-
Biyomühendislik ve Biyoteknoloji alanlarındaki bilgilerini lisans ve yüksek lisans yeterliliklerine dayalı uzmanlık düzeyinde geliştirebilme
-
Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinleri hakkında yeterli bilgi edinme
-
Bu alanlardaki teorik, uygulamalı bilgileri ve güncel teknikleri karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme
Değerlendirme Tipi
-
Seminer/sunum
-
Elde edilen bulgular doğrultusunda araştırma önerileri getirebilir.
Program Çıktılarına Katkıları
-
Biyomühendislik ve Biyoteknoloji alanlarındaki bilgilerini lisans ve yüksek lisans yeterliliklerine dayalı uzmanlık düzeyinde geliştirebilme
-
Bu alanlardaki teorik, uygulamalı bilgileri ve güncel teknikleri karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme
-
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye ulaşma, bilim ve teknolojideki gelişmeleri takip etme ve kendini sürekli yenileme
Değerlendirme Tipi
-
Seminer/sunum
-
Araştırma sonucunda hazırlanan raporu bir grup dinleyici karşısında sunabilir.
Program Çıktılarına Katkıları
-
Bu alanlardaki teorik, uygulamalı bilgileri ve güncel teknikleri karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme
-
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye ulaşma, bilim ve teknolojideki gelişmeleri takip etme ve kendini sürekli yenileme
-
Yaratıcı ve eleştirel düşünme yapısına sahip olup inisiyatif alma, karar verme gibi çok önemli zihinsel süreçleri kullanarak araştırmacı, girişimci ve üretken olma
Değerlendirme Tipi
-
Seminer/sunum
|
|
İçerik
|
|
1. hafta: |
Anahtar kelimelerin belirlenmesi, literatür kaynakları, ilgi alanının taslak olarak belirlenmesi-1 |
2. hafta: |
Anahtar kelimelerin belirlenmesi, literatür kaynakları, ilgi alanının taslak olarak belirlenmesi-2 |
3. hafta: |
Belirlenen konuyla ilgili literatür araştırması yapma-1 |
4. hafta: |
Belirlenen konuyla ilgili literatür araştırması yapma-2 |
5. hafta: |
Belirlenen konuyla ilgili literatür araştırması yapma-3 |
6. hafta: |
Belirlenen konuyla ilgili literatür araştırması yapma-4 |
7. hafta: |
Belirlenen konuyla ilgili literatür araştırması yapma-5 |
8. hafta: |
Belirlenen konuyla ilgili literatür araştırması yapma-6 |
9. hafta: |
Literatürdeki bilgilerin değerlendirilmesi-1 |
10. hafta: |
Literatürdeki bilgilerin değerlendirilmesi-2 |
11. hafta: |
Literatürdeki bilgilerin değerlendirilmesi-3 |
12. hafta: |
Literatürdeki bilgilerin değerlendirilmesi-4 |
13. hafta: |
Seminer taslağının hazırlanması-1 |
14. hafta: |
Seminer taslağının hazırlanması-2 |
15. hafta*: |
- |
16. hafta*: |
Seminer sunumları ve genel değerlendirme |
Ders kitapları ve materyaller: |
Seçilen konu ve içeriğe göre belirlenir. |
Önerilen kaynaklar: |
Seçilen konu ve içeriğe göre belirlenir. |
|
* 15. ve 16. haftalar arası final sınavına hazırlık haftası bulunmaktadır.
|
|
|
|
Değerlendirme
|
|
|
Değerlendirme tipi |
Hafta numarası |
Ağırlık (%) |
|
Ara sınavlar (Vizeler): |
|
0 |
Dönem içi diğer çalışmalar: |
6,7,8,9,10,11,12 |
50 |
Proje: |
1,2,3,4,5,13,14,16 |
50 |
Ödev: |
|
0 |
Kısa sınav (Quiz): |
|
0 |
Final sınavı: |
|
0 |
|
Toplam ağırlık: |
(%) |
|
|
|
İş yükü
|
|
|
Etkinlik |
Süre (Haftalık saat) |
Toplam hafta sayısı |
Dönem boyu toplam iş yükü |
|
Dersler (Yüz yüze öğretme): |
2 |
14 |
|
Ders dışı bireysel çalışma: |
4 |
14 |
|
Uygulama, Rehberli problem çözme: |
0 |
0 |
|
Ödev: |
0 |
0 |
|
Dönem projesi: |
12 |
8 |
|
Dönem projesi sunumu: |
4 |
1 |
|
Kısa sınav (Quiz): |
0 |
0 |
|
Ara sınav için bireysel çalışma: |
0 |
0 |
|
Ara sınav (Vize): |
0 |
0 |
|
Final sınavı için bireysel çalışma: |
0 |
0 |
|
Final sınavı: |
0 |
0 |
|
|
|
Toplam işyükü: |
|
|
|
Toplam AKTS kredisi: |
* |
|
* AKTS kredisi, toplam iş yükünün 25'e bölümüdür. (1 AKTS = 25 saatlik iş yükü)
|
|
|
-->