Ders Bilgi Formu ( CE 105 )
|
Temel bilgiler
|
|
Ders adı: |
Mühendislik Mekaniği |
Ders kodu: |
CE 105 |
Öğretim üyesi: |
Prof. Dr. Ferit ÇAKIR
|
AKTS kredisi: |
5 |
GTÜ kredisi: |
4 () |
Yılı, Dönemi: |
1, Bahar |
Dersin düzeyi: |
Lisans |
Dersin tipi: |
Zorunlu
|
Öğretim dili: |
İngilizce
|
Öğretim şekli: |
Yüz yüze , Grup çalışması
|
Ön koşullar: |
yok |
Staj durumu: |
Yok |
Dersin amacı: |
Cisim ve sistemlerin, statik ve dinamik hareketlerinin tanımlanması ve çözümlenmesi için temel bilgileri sağlamak. |
|
|
|
Öğrenme çıktıları
|
|
Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler, şu yetilere sahip olurlar:
-
Bir düzlemde veya 3 boyutlu uzayda rijit cisimlerin dengesini hesaplar.
Program Çıktılarına Katkıları
-
Temel İnşaat Mühendisliği bilgisi edinmek
-
Mühendislik, fen bilimleri ve matematik prensipleri uygulanarak karmaşık mühendislik problemlerinin tanımlanması, formülize edilmesi ve çözümlenmesi becerisi
Değerlendirme Tipi
-
Yazılı sınav
-
Ödev
-
İzostatik sistemlerde mesnet reaksiyonlarını hesaplar ve kafes sistemlerde iç kuvvetleri bulur.
Program Çıktılarına Katkıları
-
Temel İnşaat Mühendisliği bilgisi edinmek
-
Mühendislik, fen bilimleri ve matematik prensipleri uygulanarak karmaşık mühendislik problemlerinin tanımlanması, formülize edilmesi ve çözümlenmesi becerisi
Değerlendirme Tipi
-
Yazılı sınav
-
Ödev
-
Kirişlerin eksenel kuvvet, kesme kuvveti ve eğilme momenti diyagramlarını çizer.
Program Çıktılarına Katkıları
-
Temel İnşaat Mühendisliği bilgisi edinmek
-
Mühendislik, fen bilimleri ve matematik prensipleri uygulanarak karmaşık mühendislik problemlerinin tanımlanması, formülize edilmesi ve çözümlenmesi becerisi
Değerlendirme Tipi
-
Yazılı sınav
-
Ödev
-
Kesitlerin ağırlık merkezi ve atalet momentlerini hesaplar.
Program Çıktılarına Katkıları
-
Temel İnşaat Mühendisliği bilgisi edinmek
-
Mühendislik, fen bilimleri ve matematik prensipleri uygulanarak karmaşık mühendislik problemlerinin tanımlanması, formülize edilmesi ve çözümlenmesi becerisi
Değerlendirme Tipi
-
Yazılı sınav
-
Ödev
-
Mekanik bir sistemin kinematiğini analiz eder.
Program Çıktılarına Katkıları
-
Temel İnşaat Mühendisliği bilgisi edinmek
-
Mühendislik, fen bilimleri ve matematik prensipleri uygulanarak karmaşık mühendislik problemlerinin tanımlanması, formülize edilmesi ve çözümlenmesi becerisi
Değerlendirme Tipi
-
Yazılı sınav
-
Ödev
-
Mekanik bir sistemin kinetiğini analiz eder.
Program Çıktılarına Katkıları
-
Temel İnşaat Mühendisliği bilgisi edinmek
-
Mühendislik, fen bilimleri ve matematik prensipleri uygulanarak karmaşık mühendislik problemlerinin tanımlanması, formülize edilmesi ve çözümlenmesi becerisi
Değerlendirme Tipi
-
Yazılı sınav
-
Ödev
|
|
İçerik
|
|
1. hafta: |
Giriş |
2. hafta: |
Kuvvet ve Moment (Ödev 1) |
3. hafta: |
Normal Kuvvet, Kesme Kuvveti ve Eğilme Momenti Diyagramları |
4. hafta: |
Kafes Sistemlerin Çözümlenmesi (Düğüm Noktası Metodu) (Ödev 2) |
5. hafta: |
Kafes Sistemlerin Çözümlenmesi (Kesme Yöntemi) |
6. hafta: |
Ağırlık Merkezi (Ödev 3) |
7. hafta: |
Atalet Momenti |
8. hafta: |
Dinamiğe Giriş, Vize Sınavı |
9. hafta: |
Parçacık Kavramı |
10. hafta: |
Parçacık Kinematiği - Doğrusal Hareket (Ödev 4) |
11. hafta: |
Parçacık Kinematiği - Eğrisel Hareket |
12. hafta: |
Parçacık Kinetiği - Newton Yöntemi (Ödev 5) |
13. hafta: |
Parçacık Kinetiği - İş ve Enerji Yöntemi |
14. hafta: |
Parçacık Kinetiği - Momentum Yöntemi |
15. hafta*: |
- |
16. hafta*: |
Final Sınavı |
Ders kitapları ve materyaller: |
Beer, F., Johnston, E., Mazurek, D., Cornwell, P. & Self, B. (2018). Vector Mechanics for Engineers: Statics and Dynamics. New York, NY: McGraw-Hill Education. Ders malzemeleri, ders yönetim sistemleri üzerinden erişime sunulacaktır. |
Önerilen kaynaklar: |
Hibbeler, R. (2006). Engineering mechanics : principles of statics and dynamics. Upper Saddle River, NJ: Pearson/Prentice Hall. |
|
* 15. ve 16. haftalar arası final sınavına hazırlık haftası bulunmaktadır.
|
|
|
|
Değerlendirme
|
|
|
Değerlendirme tipi |
Hafta numarası |
Ağırlık (%) |
|
Ara sınavlar (Vizeler): |
8 |
30 |
Dönem içi diğer çalışmalar: |
|
0 |
Proje: |
|
0 |
Ödev: |
2,4,6,10,12 |
30 |
Kısa sınav (Quiz): |
|
0 |
Final sınavı: |
|
40 |
|
Toplam ağırlık: |
(%) |
|
|
|
İş yükü
|
|
|
Etkinlik |
Süre (Haftalık saat) |
Toplam hafta sayısı |
Dönem boyu toplam iş yükü |
|
Dersler (Yüz yüze öğretme): |
3 |
13 |
|
Ders dışı bireysel çalışma: |
2 |
13 |
|
Uygulama, Rehberli problem çözme: |
0 |
0 |
|
Ödev: |
5 |
5 |
|
Dönem projesi: |
0 |
0 |
|
Dönem projesi sunumu: |
0 |
0 |
|
Kısa sınav (Quiz): |
0 |
0 |
|
Ara sınav için bireysel çalışma: |
8 |
1 |
|
Ara sınav (Vize): |
8 |
1 |
|
Final sınavı için bireysel çalışma: |
15 |
1 |
|
Final sınavı: |
2 |
1 |
|
|
|
Toplam işyükü: |
|
|
|
Toplam AKTS kredisi: |
* |
|
* AKTS kredisi, toplam iş yükünün 25'e bölümüdür. (1 AKTS = 25 saatlik iş yükü)
|
|
|
-->