Ders Bilgi Formu ( CE 205 )
|
|
Temel bilgiler
|
|
| Ders adı: |
Mukavemet 1 |
| Ders kodu: |
CE 205 |
| Öğretim üyesi: |
Prof. Dr. Ferit ÇAKIR
|
| AKTS kredisi: |
5 |
| GTÜ kredisi: |
3 () |
| Yılı, Dönemi: |
2, Güz |
| Dersin düzeyi: |
Lisans |
| Dersin tipi: |
Zorunlu
|
| Öğretim dili: |
İngilizce
|
| Öğretim şekli: |
Yüz yüze , Grup çalışması
|
| Ön koşullar: |
yok |
| Staj durumu: |
Yok |
| Dersin amacı: |
Yapı elemanlarının basit mukavemet hallerinin çözümlenmesi için gerekli bilgi ve becerinin kazandırılması |
|
|
|
Öğrenme çıktıları
|
|
Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler, şu yetilere sahip olurlar:
-
Gerilme-şekil değiştirme bağıntılarını kurar.
Program Çıktılarına Katkıları
-
Temel İnşaat Mühendisliği bilgisi edinmek
-
Mühendislik, fen bilimleri ve matematik prensipleri uygulanarak karmaşık mühendislik problemlerinin tanımlanması, formülize edilmesi ve çözümlenmesi becerisi
-
Uygun öğrenme stratejilerini kullanarak gerektiğinde yeni bilgileri edinme ve uygulayabilme
Değerlendirme Tipi
-
Yazılı sınav
-
Ödev
-
Emniyet gerilmesi kavramıyla taşıyıcı sistemi tahkik eder ve boyutlandırır.
Program Çıktılarına Katkıları
-
Temel İnşaat Mühendisliği bilgisi edinmek
-
Mühendislik, fen bilimleri ve matematik prensipleri uygulanarak karmaşık mühendislik problemlerinin tanımlanması, formülize edilmesi ve çözümlenmesi becerisi
-
Uygun öğrenme stratejilerini kullanarak gerektiğinde yeni bilgileri edinme ve uygulayabilme
Değerlendirme Tipi
-
Yazılı sınav
-
Ödev
-
Eksenel kuvvete maruz çubuklarda gerilme-şekil değiştirme ilişkisini kavrar.
Program Çıktılarına Katkıları
-
Temel İnşaat Mühendisliği bilgisi edinmek
-
Mühendislik, fen bilimleri ve matematik prensipleri uygulanarak karmaşık mühendislik problemlerinin tanımlanması, formülize edilmesi ve çözümlenmesi becerisi
-
Uygun öğrenme stratejilerini kullanarak gerektiğinde yeni bilgileri edinme ve uygulayabilme
Değerlendirme Tipi
-
Yazılı sınav
-
Ödev
-
Basit mukavemet hallerini tanımlar.
Program Çıktılarına Katkıları
-
Temel İnşaat Mühendisliği bilgisi edinmek
-
Mühendislik, fen bilimleri ve matematik prensipleri uygulanarak karmaşık mühendislik problemlerinin tanımlanması, formülize edilmesi ve çözümlenmesi becerisi
-
Uygun öğrenme stratejilerini kullanarak gerektiğinde yeni bilgileri edinme ve uygulayabilme
Değerlendirme Tipi
-
Yazılı sınav
-
Ödev
-
Burulma ve eğilme kavramlarını kavrar.
Program Çıktılarına Katkıları
-
Temel İnşaat Mühendisliği bilgisi edinmek
-
Mühendislik, fen bilimleri ve matematik prensipleri uygulanarak karmaşık mühendislik problemlerinin tanımlanması, formülize edilmesi ve çözümlenmesi becerisi
-
Uygun öğrenme stratejilerini kullanarak gerektiğinde yeni bilgileri edinme ve uygulayabilme
Değerlendirme Tipi
-
Yazılı sınav
-
Ödev
|
|
İçerik
|
|
| 1. hafta: |
Giriş |
| 2. hafta: |
Muakvemetin Temel İlkeleri (Ödev 1) |
| 3. hafta: |
Normal Gerilme |
| 4. hafta: |
Kayma Gerilmesi (Ödev 2) |
| 5. hafta: |
Gerilme Dönüşümleri |
| 6. hafta: |
Mohr Çemberi (Ödev 3) |
| 7. hafta: |
Statikçe Belirli Sistemlerde Şekil Değiştirme |
| 8. hafta: |
Statikçe Belirsiz Sistemlerde Şekil Değiştirme (Vize Sınavı) |
| 9. hafta: |
Gerilme-Şekil Değiştirme İlişkisi |
| 10. hafta: |
Malzemelerin Mekanik Özellikleri (Ödev 4) |
| 11. hafta: |
Statikçe Belirli Sistemlerde Burulma |
| 12. hafta: |
Statikçe Belirsiz Sistemlerde Burulma (Ödev 5) |
| 13. hafta: |
Basit Eğilme |
| 14. hafta: |
Eğik Eğilme |
| 15. hafta*: |
- |
| 16. hafta*: |
Final Sınavı |
| Ders kitapları ve materyaller: |
Hibbeler, R.C., “Mechanics of Materials”, SI edition, Pearson |
| Önerilen kaynaklar: |
Beer, F.P., Johnston, E.R., DeWolf, J.T., “Mechanics of Materials”, SI edition, McGraw Hill. |
|
|
* 15. ve 16. haftalar arası final sınavına hazırlık haftası bulunmaktadır.
|
|
|
|
Değerlendirme
|
|
|
| Değerlendirme tipi |
Hafta numarası |
Ağırlık (%) |
|
| Ara sınavlar (Vizeler): |
8 |
30 |
| Dönem içi diğer çalışmalar: |
|
0 |
| Proje: |
|
0 |
| Ödev: |
2,4,6,10,12 |
30 |
| Kısa sınav (Quiz): |
|
0 |
| Final sınavı: |
|
40 |
| |
Toplam ağırlık: |
(%) |
|
|
|
İş yükü
|
|
|
| Etkinlik |
Süre (Haftalık saat) |
Toplam hafta sayısı |
Dönem boyu toplam iş yükü |
|
| Dersler (Yüz yüze öğretme): |
3 |
13 |
|
| Ders dışı bireysel çalışma: |
2 |
13 |
|
| Uygulama, Rehberli problem çözme: |
0 |
0 |
|
| Ödev: |
5 |
5 |
|
| Dönem projesi: |
0 |
0 |
|
| Dönem projesi sunumu: |
0 |
0 |
|
| Kısa sınav (Quiz): |
0 |
0 |
|
| Ara sınav için bireysel çalışma: |
8 |
1 |
|
| Ara sınav (Vize): |
8 |
1 |
|
| Final sınavı için bireysel çalışma: |
15 |
1 |
|
| Final sınavı: |
2 |
1 |
|
| |
|
Toplam işyükü: |
|
| |
|
Toplam AKTS kredisi: |
* |
|
|
* AKTS kredisi, toplam iş yükünün 25'e bölümüdür. (1 AKTS = 25 saatlik iş yükü)
|
|
|
-->