Ders Bilgi Formu ( CE 206 )
|
Temel bilgiler
|
|
Ders adı: |
Mukavemet 2 |
Ders kodu: |
CE 206 |
Öğretim üyesi: |
Prof. Dr. Ferit ÇAKIR
|
AKTS kredisi: |
5 |
GTÜ kredisi: |
3 () |
Yılı, Dönemi: |
2, Bahar |
Dersin düzeyi: |
Lisans |
Dersin tipi: |
Zorunlu
|
Öğretim dili: |
İngilizce
|
Öğretim şekli: |
Yüz yüze , Grup çalışması
|
Ön koşullar: |
CE205 |
Staj durumu: |
Yok |
Dersin amacı: |
Birleşik mukavemet hallerinde yapı elemanlarındaki şekildeğiştirme ve iç gerilmelerin değişiminin belirlenmesi |
|
|
|
Öğrenme çıktıları
|
|
Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler, şu yetilere sahip olurlar:
-
Kirişlerde kayma gerilmelerini hesaplar.
Program Çıktılarına Katkıları
-
Temel İnşaat Mühendisliği bilgisi edinmek
-
Mühendislik, fen bilimleri ve matematik prensipleri uygulanarak karmaşık mühendislik problemlerinin tanımlanması, formülize edilmesi ve çözümlenmesi becerisi
-
Uygun öğrenme stratejilerini kullanarak gerektiğinde yeni bilgileri edinme ve uygulayabilme
Değerlendirme Tipi
-
Yazılı sınav
-
Ödev
-
Kirişlerde düşey deplasmanları hesaplar.
Program Çıktılarına Katkıları
-
Temel İnşaat Mühendisliği bilgisi edinmek
-
Mühendislik, fen bilimleri ve matematik prensipleri uygulanarak karmaşık mühendislik problemlerinin tanımlanması, formülize edilmesi ve çözümlenmesi becerisi
-
Uygun öğrenme stratejilerini kullanarak gerektiğinde yeni bilgileri edinme ve uygulayabilme
Değerlendirme Tipi
-
Yazılı sınav
-
Ödev
-
Bileşik mukavemet hallerini anlar ve normal kuvvet ve eğilme, kesmeli eğilme konularını kavrar.
Program Çıktılarına Katkıları
-
Temel İnşaat Mühendisliği bilgisi edinmek
-
Mühendislik, fen bilimleri ve matematik prensipleri uygulanarak karmaşık mühendislik problemlerinin tanımlanması, formülize edilmesi ve çözümlenmesi becerisi
-
Uygun öğrenme stratejilerini kullanarak gerektiğinde yeni bilgileri edinme ve uygulayabilme
Değerlendirme Tipi
-
Yazılı sınav
-
Ödev
-
Enerji yöntemlerini kullanarak kirişlerde çökmeleri belirler.
Program Çıktılarına Katkıları
-
Temel İnşaat Mühendisliği bilgisi edinmek
-
Mühendislik, fen bilimleri ve matematik prensipleri uygulanarak karmaşık mühendislik problemlerinin tanımlanması, formülize edilmesi ve çözümlenmesi becerisi
-
Uygun öğrenme stratejilerini kullanarak gerektiğinde yeni bilgileri edinme ve uygulayabilme
Değerlendirme Tipi
-
Yazılı sınav
-
Ödev
-
Burkulma ve eksantrik burkulma konularını kavrar.
Program Çıktılarına Katkıları
-
Temel İnşaat Mühendisliği bilgisi edinmek
-
Mühendislik, fen bilimleri ve matematik prensipleri uygulanarak karmaşık mühendislik problemlerinin tanımlanması, formülize edilmesi ve çözümlenmesi becerisi
-
Uygun öğrenme stratejilerini kullanarak gerektiğinde yeni bilgileri edinme ve uygulayabilme
Değerlendirme Tipi
-
Yazılı sınav
-
Ödev
-
Kırılma teorilerini anlar ve yapısal analizlerde kullanır.
Program Çıktılarına Katkıları
-
Temel İnşaat Mühendisliği bilgisi edinmek
-
Mühendislik, fen bilimleri ve matematik prensipleri uygulanarak karmaşık mühendislik problemlerinin tanımlanması, formülize edilmesi ve çözümlenmesi becerisi
-
Uygun öğrenme stratejilerini kullanarak gerektiğinde yeni bilgileri edinme ve uygulayabilme
Değerlendirme Tipi
-
Yazılı sınav
-
Ödev
|
|
İçerik
|
|
1. hafta: |
Giriş |
2. hafta: |
Kirişlerde Kesme (Ödev 1) |
3. hafta: |
Kirişlerde Çökme (İntegral Yöntemi) |
4. hafta: |
Kirişlerde Çökme (Moment Alan Yöntemi) (Ödev 2) |
5. hafta: |
Bileşik Mukavemet Hallerine Giriş |
6. hafta: |
Normal Kuvvet ve Eğilme (Ödev 3) |
7. hafta: |
Kesmeli Eğilme |
8. hafta: |
Enerji Yöntemleri (Vize Sınavı) |
9. hafta: |
Şekil Değiştirme Enerjisi |
10. hafta: |
Enerjinin Korunumu (Ödev 4) |
11. hafta: |
Castigliano Teoremleri |
12. hafta: |
Yapısal Stabilite ve Burkulma (Ödev 5) |
13. hafta: |
Secant Formulu, Eksantrik Burkulma |
14. hafta: |
Kırılma Teorileri |
15. hafta*: |
- |
16. hafta*: |
Final Sınavı |
Ders kitapları ve materyaller: |
Hibbeler, R.C., “Mechanics of Materials”, SI edition, Pearson |
Önerilen kaynaklar: |
Beer, F.P., Johnston, E.R., DeWolf, J.T., “Mechanics of Materials”, SI edition, McGraw Hill. |
|
* 15. ve 16. haftalar arası final sınavına hazırlık haftası bulunmaktadır.
|
|
|
|
Değerlendirme
|
|
|
Değerlendirme tipi |
Hafta numarası |
Ağırlık (%) |
|
Ara sınavlar (Vizeler): |
8 |
30 |
Dönem içi diğer çalışmalar: |
|
0 |
Proje: |
|
0 |
Ödev: |
2,4,6,10,12 |
30 |
Kısa sınav (Quiz): |
|
0 |
Final sınavı: |
|
40 |
|
Toplam ağırlık: |
(%) |
|
|
|
İş yükü
|
|
|
Etkinlik |
Süre (Haftalık saat) |
Toplam hafta sayısı |
Dönem boyu toplam iş yükü |
|
Dersler (Yüz yüze öğretme): |
3 |
13 |
|
Ders dışı bireysel çalışma: |
2 |
13 |
|
Uygulama, Rehberli problem çözme: |
0 |
0 |
|
Ödev: |
5 |
5 |
|
Dönem projesi: |
0 |
0 |
|
Dönem projesi sunumu: |
0 |
0 |
|
Kısa sınav (Quiz): |
0 |
0 |
|
Ara sınav için bireysel çalışma: |
8 |
1 |
|
Ara sınav (Vize): |
8 |
1 |
|
Final sınavı için bireysel çalışma: |
15 |
1 |
|
Final sınavı: |
2 |
1 |
|
|
|
Toplam işyükü: |
|
|
|
Toplam AKTS kredisi: |
* |
|
* AKTS kredisi, toplam iş yükünün 25'e bölümüdür. (1 AKTS = 25 saatlik iş yükü)
|
|
|
-->