Ders Bilgi Formu ( CE 221 )
|
Temel bilgiler
|
|
Ders adı: |
İnşaat Mühendisleri için Jeoloji |
Ders kodu: |
CE 221 |
Öğretim üyesi: |
Dr. Öğr. Üyesi Ahu KÖMEÇ MUTLU
|
AKTS kredisi: |
3 |
GTÜ kredisi: |
2 () |
Yılı, Dönemi: |
2, Güz |
Dersin düzeyi: |
Lisans |
Dersin tipi: |
Zorunlu
|
Öğretim dili: |
İngilizce
|
Öğretim şekli: |
Yüz yüze
|
Ön koşullar: |
yok |
Staj durumu: |
Yok |
Dersin amacı: |
Başlıca kayaç ve mineralleri tanıyabilime, zeminin mühendislik yapıları ve doğal afetler esnasında göstereceği davranışları anlayabilme ve değerlendirebilme becerisinin kazandırılması. |
|
|
|
Öğrenme çıktıları
|
|
Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler, şu yetilere sahip olurlar:
-
Başlıca kayaç ve mineralleri tanır ve sınıflandırabilir
Program Çıktılarına Katkıları
-
Temel İnşaat Mühendisliği bilgisi edinmek
-
Mühendislik, fen bilimleri ve matematik prensipleri uygulanarak karmaşık mühendislik problemlerinin tanımlanması, formülize edilmesi ve çözümlenmesi becerisi
-
Uygun öğrenme stratejilerini kullanarak gerektiğinde yeni bilgileri edinme ve uygulayabilme
Değerlendirme Tipi
-
Yazılı sınav
-
Zeminlerin mühendislik yapılarına olan etkilerini tanımlar
Program Çıktılarına Katkıları
-
Temel İnşaat Mühendisliği bilgisi edinmek
-
Mühendislik, fen bilimleri ve matematik prensipleri uygulanarak karmaşık mühendislik problemlerinin tanımlanması, formülize edilmesi ve çözümlenmesi becerisi
-
Uygun deneyler geliştirme ve yürütme, veriyi analiz etme ve yorumlama ve sonuçlara ulaşmak için mühendislik yargısını kullanma
-
Mühendislik vakalarında etik ve profesyonel sorumlulukları tanıma becerisi ve mühendislik çözümlerinin küresel, ekonomik, çevresel ve toplumsal alandaki etkisini dikkate alan bilinçli kararlar verebilme
-
Uygun öğrenme stratejilerini kullanarak gerektiğinde yeni bilgileri edinme ve uygulayabilme
Değerlendirme Tipi
-
Yazılı sınav
-
Baraj, Tünel ve Temel inşaasında zemin davranışını tanımlar
Program Çıktılarına Katkıları
-
Temel İnşaat Mühendisliği bilgisi edinmek
-
Mühendislik, fen bilimleri ve matematik prensipleri uygulanarak karmaşık mühendislik problemlerinin tanımlanması, formülize edilmesi ve çözümlenmesi becerisi
-
Uygun deneyler geliştirme ve yürütme, veriyi analiz etme ve yorumlama ve sonuçlara ulaşmak için mühendislik yargısını kullanma
-
Mühendislik vakalarında etik ve profesyonel sorumlulukları tanıma becerisi ve mühendislik çözümlerinin küresel, ekonomik, çevresel ve toplumsal alandaki etkisini dikkate alan bilinçli kararlar verebilme
-
Uygun öğrenme stratejilerini kullanarak gerektiğinde yeni bilgileri edinme ve uygulayabilme
Değerlendirme Tipi
-
Yazılı sınav
|
|
İçerik
|
|
1. hafta: |
Mühendislik jeolojisine giriş – doğuşu – gelişimi |
2. hafta: |
Jeolojik haritalar - Kesitler – Harita bilgisi – Ölçek – Topografya haritaları – Sinıflandırma |
3. hafta: |
Mineraller ve Taşlar |
4. hafta: |
Kayaçların özellikleri (Kısa Sınav) |
5. hafta: |
Kayaçların Sınıflandırılması |
6. hafta: |
Jeolojik Yapılar |
7. hafta: |
Heyelanlar – Kütle hareketleri |
8. hafta: |
Şev Stabilitesi (Ara Sınav) |
9. hafta: |
Baraj jeolojisi |
10. hafta: |
Tünel Jeolojisi (Kısa Sınav) |
11. hafta: |
Temel Jeolojisi |
12. hafta: |
Kazılar |
13. hafta: |
Yeraltı suyu etkisi |
14. hafta: |
Şehir planlamada jeoloji |
15. hafta*: |
- |
16. hafta*: |
Final |
Ders kitapları ve materyaller: |
1-Waltham T, Foundations of Engineering Geology, 3 rd Edition, Taylor & Francis, 2009 2-Engineering Geology - Principles and Practice by David George Price
|
Önerilen kaynaklar: |
1-Engineering Geology for Underground Rocks by Suping Peng and Jincai Zhang 2-Engineering Geology by F.G. Bell 3-Principles of Engineering Geology by K.V.G.K. Gokhale, BS Publications
|
|
* 15. ve 16. haftalar arası final sınavına hazırlık haftası bulunmaktadır.
|
|
|
|
Değerlendirme
|
|
|
Değerlendirme tipi |
Hafta numarası |
Ağırlık (%) |
|
Ara sınavlar (Vizeler): |
8 |
30 |
Dönem içi diğer çalışmalar: |
0 |
0 |
Proje: |
0 |
0 |
Ödev: |
0 |
0 |
Kısa sınav (Quiz): |
4,10 |
30 |
Final sınavı: |
16 |
40 |
|
Toplam ağırlık: |
(%) |
|
|
|
İş yükü
|
|
|
Etkinlik |
Süre (Haftalık saat) |
Toplam hafta sayısı |
Dönem boyu toplam iş yükü |
|
Dersler (Yüz yüze öğretme): |
2 |
14 |
|
Ders dışı bireysel çalışma: |
2 |
14 |
|
Uygulama, Rehberli problem çözme: |
0 |
0 |
|
Ödev: |
0 |
0 |
|
Dönem projesi: |
0 |
0 |
|
Dönem projesi sunumu: |
0 |
0 |
|
Kısa sınav (Quiz): |
4 |
2 |
|
Ara sınav için bireysel çalışma: |
4 |
1 |
|
Ara sınav (Vize): |
1 |
1 |
|
Final sınavı için bireysel çalışma: |
5 |
1 |
|
Final sınavı: |
1 |
1 |
|
|
|
Toplam işyükü: |
|
|
|
Toplam AKTS kredisi: |
* |
|
* AKTS kredisi, toplam iş yükünün 25'e bölümüdür. (1 AKTS = 25 saatlik iş yükü)
|
|
|
-->