ECTS @ IUE ECTS @ IUE ECTS @ IUE ECTS @ IUE ECTS @ IUE ECTS @ IUE ECTS @ IUE

Ders Bilgi Formu ( CE 311 )


   Temel bilgiler
Ders adı: Yapı Statiği 1
Ders kodu: CE 311
Öğretim üyesi: Dr. Öğr. Üyesi Ahmet Anıl DİNDAR
AKTS kredisi: 5
GTÜ kredisi: 3 ()
Yılı, Dönemi: 3, Güz
Dersin düzeyi: Lisans
Dersin tipi: Zorunlu
Öğretim dili: İngilizce
Öğretim şekli: Yüz yüze
Ön koşullar: CE 105 Mühendislik Mekaniği
Staj durumu: Yok
Dersin amacı: 1. Dış etkiler altında izostatik yapı sistemlerinin analizi
2. Hareketli yükler etkisinde izostatik yapı sistemlerinin analizi
3. İzostatik sistemlerde yerdeğiştirme ve şekildeğiştirmelerin belirlenmesi
   Öğrenme çıktıları Yukarı

Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler, şu yetilere sahip olurlar:

  1. Yapı sistemlerini ve yükleri sınıflandırabilir (stabil/labil, izostatik/hiperstatik)

    Program Çıktılarına Katkıları

    1. Temel İnşaat Mühendisliği bilgisi edinmek
    2. Mühendislik, fen bilimleri ve matematik prensipleri uygulanarak karmaşık mühendislik problemlerinin tanımlanması, formülize edilmesi ve çözümlenmesi becerisi
    3. Uygun deneyler geliştirme ve yürütme, veriyi analiz etme ve yorumlama ve sonuçlara ulaşmak için mühendislik yargısını kullanma
    4. Mühendislik vakalarında etik ve profesyonel sorumlulukları tanıma becerisi ve mühendislik çözümlerinin küresel, ekonomik, çevresel ve toplumsal alandaki etkisini dikkate alan bilinçli kararlar verebilme
    5. Uygun öğrenme stratejilerini kullanarak gerektiğinde yeni bilgileri edinme ve uygulayabilme

    Değerlendirme Tipi

    1. Yazılı sınav
    2. Ödev
    3. Dönem projesi
  2. Kesit tesirlerinin (normal kuvvet, kesme kuvveti, eğilme momenti) hesabı için denge denklemlerini kullanabilir ve izostatik kiriş,kafes,çerçeve ve ark gibi sistemlerin kesit zoru diyagramlarını çizebilir

    Program Çıktılarına Katkıları

    1. Temel İnşaat Mühendisliği bilgisi edinmek
    2. Mühendislik, fen bilimleri ve matematik prensipleri uygulanarak karmaşık mühendislik problemlerinin tanımlanması, formülize edilmesi ve çözümlenmesi becerisi
    3. Uygun deneyler geliştirme ve yürütme, veriyi analiz etme ve yorumlama ve sonuçlara ulaşmak için mühendislik yargısını kullanma
    4. Mühendislik vakalarında etik ve profesyonel sorumlulukları tanıma becerisi ve mühendislik çözümlerinin küresel, ekonomik, çevresel ve toplumsal alandaki etkisini dikkate alan bilinçli kararlar verebilme
    5. Uygun öğrenme stratejilerini kullanarak gerektiğinde yeni bilgileri edinme ve uygulayabilme

    Değerlendirme Tipi

    1. Yazılı sınav
    2. Ödev
    3. Dönem projesi
  3. İzostatik sistemlerin tesir çizgilerini elde edebilir, hareketli yükleri en elverişsiz durumları oluşturacak şekilde yerleştirebilir.

    Program Çıktılarına Katkıları

    1. Temel İnşaat Mühendisliği bilgisi edinmek
    2. Mühendislik, fen bilimleri ve matematik prensipleri uygulanarak karmaşık mühendislik problemlerinin tanımlanması, formülize edilmesi ve çözümlenmesi becerisi
    3. Uygun deneyler geliştirme ve yürütme, veriyi analiz etme ve yorumlama ve sonuçlara ulaşmak için mühendislik yargısını kullanma
    4. Mühendislik vakalarında etik ve profesyonel sorumlulukları tanıma becerisi ve mühendislik çözümlerinin küresel, ekonomik, çevresel ve toplumsal alandaki etkisini dikkate alan bilinçli kararlar verebilme
    5. Uygun öğrenme stratejilerini kullanarak gerektiğinde yeni bilgileri edinme ve uygulayabilme

    Değerlendirme Tipi

    1. Yazılı sınav
    2. Ödev
    3. Dönem projesi
  4. İzostatik kafes, kiriş ve çerçevelerde yerdeğiştirmeleri hesaplayabilir.

    Program Çıktılarına Katkıları

    1. Temel İnşaat Mühendisliği bilgisi edinmek
    2. Mühendislik, fen bilimleri ve matematik prensipleri uygulanarak karmaşık mühendislik problemlerinin tanımlanması, formülize edilmesi ve çözümlenmesi becerisi
    3. Uygun deneyler geliştirme ve yürütme, veriyi analiz etme ve yorumlama ve sonuçlara ulaşmak için mühendislik yargısını kullanma
    4. Mühendislik vakalarında etik ve profesyonel sorumlulukları tanıma becerisi ve mühendislik çözümlerinin küresel, ekonomik, çevresel ve toplumsal alandaki etkisini dikkate alan bilinçli kararlar verebilme
    5. Uygun öğrenme stratejilerini kullanarak gerektiğinde yeni bilgileri edinme ve uygulayabilme

    Değerlendirme Tipi

    1. Yazılı sınav
    2. Ödev
    3. Dönem projesi
   İçerik Yukarı
1. hafta: Yapı Mühendisliğinin amaçları, varsayımlar, yapı sistemleri ile dış etkilerin sınıflandırılması, temel tanımlar, yükler
2. hafta: Çubuk sistemlerde tanımlar, denge denklemleri, mesnet tepkilerinin hesabı, kesit zorları tanımları ve hesabı (Ödev-1)
3. hafta: q-T-M diferansiyel bağıntıları, yapı sistemlerinde kesit zorları diyagramlarının çizimi
4. hafta: Genel halde kesit zorları diyagramlarının çizimi, gelişi güzel yayılı yükler (Ödev-2)
5. hafta: Ara mafsallı karma sistemler, gerber kirişler
6. hafta: Üç mafsallı sistemler, gergili sistemler (Ödev-3)
7. hafta: Kafes sistemler
8. hafta: Vize Sınavı
Hareketli yükler için hesap, tesir çizgisi tanımlar (Dönem Projesi)
9. hafta: Basit sistemlerde tesir çizgilerinin çizimi ve kullanımı
10. hafta: Birleşik sistemlerde tesir çizgilerinin çizimi ve kullanımı (Ödev-4)
11. hafta: Yerdeğiştirme hesabına giriş, malzeme davranışı, iç kuvvet-şekildeğiştirme bağıntıları
12. hafta: Virtüel iş teoremi ve yerdeğiştirme hesabına uygulanması (Ödev-5)
13. hafta: Virtüel iş teoremi ile dolu gövdeli ve kafes sistemlerde yerdeğiştirme hesabı
14. hafta: Virtüel iş teoremi ile dolu gövdeli ve kafes sistemlerde yerdeğiştirme hesabı
15. hafta*: Dönem Ödevi Sunumları
16. hafta*: Final Sınavı
Ders kitapları ve materyaller: R.C. Hibbeler "Structural Analysis in SI Units", 9th Edition, Pearson, ISBN-10: 1292089466 ISBN-13: 9781292089461, 2017.
Önerilen kaynaklar: Karadoğan F, Pala S, Yüksel E, Durgun Y, "Yapı Mühendisliğine Giriş, Yapısal Çözümleme", 2011, No.1, Vol.1, ISBN:978-975-511-571-9, İstanbul: Birsen Yayınevi.
  * 15. ve 16. haftalar arası final sınavına hazırlık haftası bulunmaktadır.
Değerlendirme Yukarı
Değerlendirme tipi Hafta numarası Ağırlık (%)
Ara sınavlar (Vizeler): 8 30
Dönem içi diğer çalışmalar: 0
Proje: 8 10
Ödev: 2,4,6,10,12 20
Kısa sınav (Quiz): 0
Final sınavı: 16 40
  Toplam ağırlık:
(%)
   İş yükü Yukarı
Etkinlik Süre (Haftalık saat) Toplam hafta sayısı Dönem boyu toplam iş yükü
Dersler (Yüz yüze öğretme): 2 13
Ders dışı bireysel çalışma: 1 13
Uygulama, Rehberli problem çözme: 2 6
Ödev: 3 5
Dönem projesi: 4 6
Dönem projesi sunumu: 5 1
Kısa sınav (Quiz): 0 0
Ara sınav için bireysel çalışma: 8 1
Ara sınav (Vize): 2 1
Final sınavı için bireysel çalışma: 15 1
Final sınavı: 2 1
    Toplam işyükü:
    Toplam AKTS kredisi:
*
  * AKTS kredisi, toplam iş yükünün 25'e bölümüdür. (1 AKTS = 25 saatlik iş yükü)
-->