Ders Bilgi Formu ( CE 351 )
Temel bilgiler | ||||||
Ders adı: | Ulaşım ve Demiryolu Mühendisliği | |||||
Ders kodu: | CE 351 | |||||
Öğretim üyesi: | Dr. Öğr. Üyesi Ali Sercan KESTEN | |||||
AKTS kredisi: | 5 | |||||
GTÜ kredisi: | 3 () | |||||
Yılı, Dönemi: | 3, Güz | |||||
Dersin düzeyi: | Lisans | |||||
Dersin tipi: | Zorunlu | |||||
Öğretim dili: | İngilizce | |||||
Öğretim şekli: | Yüz yüze | |||||
Ön koşullar: | yok | |||||
Staj durumu: | Yok | |||||
Dersin amacı: | Öğrenciler ders kapsamında ulaştırma mühendisliğinin temellerini, trafik kavramını, toprak işi, karayolu ve demir yolu tasarımı ile ilgili prensipleri öğrenirler. | |||||
Öğrenme çıktıları | ||||||
Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler, şu yetilere sahip olurlar:
-
Ulaştırmanın çok disiplinli ve geniş kapsamlı kavramlarını tanımlayabilmek.
Program Çıktılarına Katkıları
- Temel İnşaat Mühendisliği bilgisi edinmek
- Evrensel, kültürel, sosyal ve çevresel faktörlerin yanında halk sağlığı, iş güvenliği ve refah unsurlarının gözetilerek belirli ihtiyaçları karşılayacak çözümlerin üretilmesinde mühendislik tasarımını uygulama becerisi
- Mühendislik vakalarında etik ve profesyonel sorumlulukları tanıma becerisi ve mühendislik çözümlerinin küresel, ekonomik, çevresel ve toplumsal alandaki etkisini dikkate alan bilinçli kararlar verebilme
Değerlendirme Tipi
- Yazılı sınav
- Dönem projesi
-
Karayollarının hizmet düzeyi ve kapasitesini hesaplayabilmek.
Program Çıktılarına Katkıları
- Temel İnşaat Mühendisliği bilgisi edinmek
- Mühendislik, fen bilimleri ve matematik prensipleri uygulanarak karmaşık mühendislik problemlerinin tanımlanması, formülize edilmesi ve çözümlenmesi becerisi
- Uygun deneyler geliştirme ve yürütme, veriyi analiz etme ve yorumlama ve sonuçlara ulaşmak için mühendislik yargısını kullanma
Değerlendirme Tipi
- Yazılı sınav
- Dönem projesi
-
Karayollarında düşey dönemeç, yatay dönemeç, dever ve birleştirme eğrisi tasarlayabilmek.
Program Çıktılarına Katkıları
- Temel İnşaat Mühendisliği bilgisi edinmek
- Mühendislik, fen bilimleri ve matematik prensipleri uygulanarak karmaşık mühendislik problemlerinin tanımlanması, formülize edilmesi ve çözümlenmesi becerisi
- Uygun deneyler geliştirme ve yürütme, veriyi analiz etme ve yorumlama ve sonuçlara ulaşmak için mühendislik yargısını kullanma
- Üyeleri liderlik vasfına sahip olan, işbirlikçi ve kapsayıcı bir ortam yaratan, hedefler belirleyen, görevler planlayan ve hedeflere ulaşan bir ekipte etkin biçimde çalışabilme
- Uygun öğrenme stratejilerini kullanarak gerektiğinde yeni bilgileri edinme ve uygulayabilme
Değerlendirme Tipi
- Yazılı sınav
- Dönem projesi
-
Kavşaklar ve drenaj ile ilgili önemli hususları tanımlayabilmek.
Program Çıktılarına Katkıları
- Temel İnşaat Mühendisliği bilgisi edinmek
- Mühendislik, fen bilimleri ve matematik prensipleri uygulanarak karmaşık mühendislik problemlerinin tanımlanması, formülize edilmesi ve çözümlenmesi becerisi
- Mühendislik vakalarında etik ve profesyonel sorumlulukları tanıma becerisi ve mühendislik çözümlerinin küresel, ekonomik, çevresel ve toplumsal alandaki etkisini dikkate alan bilinçli kararlar verebilme
Değerlendirme Tipi
- Yazılı sınav
- Dönem projesi
-
Demiryolunda çekiş-direnim ilişkilerini analiz etmek.
Program Çıktılarına Katkıları
- Temel İnşaat Mühendisliği bilgisi edinmek
- Mühendislik, fen bilimleri ve matematik prensipleri uygulanarak karmaşık mühendislik problemlerinin tanımlanması, formülize edilmesi ve çözümlenmesi becerisi
- Evrensel, kültürel, sosyal ve çevresel faktörlerin yanında halk sağlığı, iş güvenliği ve refah unsurlarının gözetilerek belirli ihtiyaçları karşılayacak çözümlerin üretilmesinde mühendislik tasarımını uygulama becerisi
Değerlendirme Tipi
- Yazılı sınav
- Dönem projesi
-
Eksik ve fazla dever, birleştirme eğrisi uzunluğu ve kuvvetler dengesini hesaplayabilirler ve demiryolu hat kapasitesini incelemek.
Program Çıktılarına Katkıları
- Temel İnşaat Mühendisliği bilgisi edinmek
- Mühendislik, fen bilimleri ve matematik prensipleri uygulanarak karmaşık mühendislik problemlerinin tanımlanması, formülize edilmesi ve çözümlenmesi becerisi
- Mühendislik vakalarında etik ve profesyonel sorumlulukları tanıma becerisi ve mühendislik çözümlerinin küresel, ekonomik, çevresel ve toplumsal alandaki etkisini dikkate alan bilinçli kararlar verebilme
Değerlendirme Tipi
- Yazılı sınav
- Dönem projesi
-
Boyuna taşıma için genel yöntem ve Brückner yöntemini kullanabilmek.
Program Çıktılarına Katkıları
- Temel İnşaat Mühendisliği bilgisi edinmek
- Mühendislik, fen bilimleri ve matematik prensipleri uygulanarak karmaşık mühendislik problemlerinin tanımlanması, formülize edilmesi ve çözümlenmesi becerisi
- Mühendislik vakalarında etik ve profesyonel sorumlulukları tanıma becerisi ve mühendislik çözümlerinin küresel, ekonomik, çevresel ve toplumsal alandaki etkisini dikkate alan bilinçli kararlar verebilme
- Üyeleri liderlik vasfına sahip olan, işbirlikçi ve kapsayıcı bir ortam yaratan, hedefler belirleyen, görevler planlayan ve hedeflere ulaşan bir ekipte etkin biçimde çalışabilme
Değerlendirme Tipi
- Yazılı sınav
- Dönem projesi