Ders Bilgi Formu ( CE 354 )
|
Temel bilgiler
|
|
Ders adı: |
Kentsel Ulaşım Sistemleri Tasarımı |
Ders kodu: |
CE 354 |
Öğretim üyesi: |
Dr. Öğr. Üyesi Ali Sercan KESTEN
|
AKTS kredisi: |
4 |
GTÜ kredisi: |
3 () |
Yılı, Dönemi: |
3, Bahar |
Dersin düzeyi: |
Lisans |
Dersin tipi: |
Bölüm seçmeli
|
Öğretim dili: |
İngilizce
|
Öğretim şekli: |
Yüz yüze
|
Ön koşullar: |
YOK |
Staj durumu: |
Yok |
Dersin amacı: |
Kentsel ulaşım planlamasının temel prensiplerinin kazandırılması, ulaşım sistemlerinin hedefleri, önemi ve adımları açısından tanımlanması, sürdürülebilir şehirlerdeki rolünün değerlendirilmesi. Arazi kullanımı ile ulaşım arasındaki ilişkinin incelenmesi, kentsel ulaşım sistemlerinin analiz edilmesi ve tıkanıklık ile kirlilik gibi sorunların ele alınması. Ulaşım, kentsel form ve geniş ölçekli sistemler arasındaki etkileşimlerin değerlendirilmesi, geleneksel ve yeni planlama modellerinin tanıtılması. Çevresel, ekonomik ve sosyal faktörleri dengeleyen sürdürülebilir ulaşım stratejilerinin geliştirilmesi ve uygulanması. |
|
|
|
Öğrenme çıktıları
|
|
Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler, şu yetilere sahip olurlar:
-
Kent içi trafik geçiş düzenlerini, ulaştırma türleri arası farkları ve özellikleri tanımlayabilme.
Program Çıktılarına Katkıları
-
Temel İnşaat Mühendisliği bilgisi edinmek
-
Evrensel, kültürel, sosyal ve çevresel faktörlerin yanında halk sağlığı, iş güvenliği ve refah unsurlarının gözetilerek belirli ihtiyaçları karşılayacak çözümlerin üretilmesinde mühendislik tasarımını uygulama becerisi
-
Mühendislik vakalarında etik ve profesyonel sorumlulukları tanıma becerisi ve mühendislik çözümlerinin küresel, ekonomik, çevresel ve toplumsal alandaki etkisini dikkate alan bilinçli kararlar verebilme
-
Uygun öğrenme stratejilerini kullanarak gerektiğinde yeni bilgileri edinme ve uygulayabilme
Değerlendirme Tipi
-
Yazılı sınav
-
Ödev
-
Dönem projesi
-
Kent içi ulaştırma sistem bileşenlerini, türel dağılımı, arazi kullanımı ile ulaştırmanın ilişkisini, kent içi ulaştırma sistem problemlerine çözüm önerileri geliştirebilme.
Program Çıktılarına Katkıları
-
Temel İnşaat Mühendisliği bilgisi edinmek
-
Mühendislik, fen bilimleri ve matematik prensipleri uygulanarak karmaşık mühendislik problemlerinin tanımlanması, formülize edilmesi ve çözümlenmesi becerisi
-
Evrensel, kültürel, sosyal ve çevresel faktörlerin yanında halk sağlığı, iş güvenliği ve refah unsurlarının gözetilerek belirli ihtiyaçları karşılayacak çözümlerin üretilmesinde mühendislik tasarımını uygulama becerisi
-
Mühendislik vakalarında etik ve profesyonel sorumlulukları tanıma becerisi ve mühendislik çözümlerinin küresel, ekonomik, çevresel ve toplumsal alandaki etkisini dikkate alan bilinçli kararlar verebilme
-
Uygun öğrenme stratejilerini kullanarak gerektiğinde yeni bilgileri edinme ve uygulayabilme
Değerlendirme Tipi
-
Yazılı sınav
-
Ödev
-
Dönem projesi
-
Tıkanıklık çeşitlerini, tıkanıklık azaltama stratejilerini açıklayabilme.
Program Çıktılarına Katkıları
-
Temel İnşaat Mühendisliği bilgisi edinmek
-
Mühendislik, fen bilimleri ve matematik prensipleri uygulanarak karmaşık mühendislik problemlerinin tanımlanması, formülize edilmesi ve çözümlenmesi becerisi
-
Evrensel, kültürel, sosyal ve çevresel faktörlerin yanında halk sağlığı, iş güvenliği ve refah unsurlarının gözetilerek belirli ihtiyaçları karşılayacak çözümlerin üretilmesinde mühendislik tasarımını uygulama becerisi
-
Mühendislik vakalarında etik ve profesyonel sorumlulukları tanıma becerisi ve mühendislik çözümlerinin küresel, ekonomik, çevresel ve toplumsal alandaki etkisini dikkate alan bilinçli kararlar verebilme
Değerlendirme Tipi
-
Yazılı sınav
-
Ödev
-
Dönem projesi
-
Kent içi ulaşım modellerini, kullanılan değişkenleri ve modelin kullanım yöntemlerini, ulaşım planlamasının gerekliliğini açıklamak ve 4 aşamalı ulaşım modeli kullanabilme.
Program Çıktılarına Katkıları
-
Temel İnşaat Mühendisliği bilgisi edinmek
-
Mühendislik, fen bilimleri ve matematik prensipleri uygulanarak karmaşık mühendislik problemlerinin tanımlanması, formülize edilmesi ve çözümlenmesi becerisi
-
Evrensel, kültürel, sosyal ve çevresel faktörlerin yanında halk sağlığı, iş güvenliği ve refah unsurlarının gözetilerek belirli ihtiyaçları karşılayacak çözümlerin üretilmesinde mühendislik tasarımını uygulama becerisi
-
Mühendislik vakalarında etik ve profesyonel sorumlulukları tanıma becerisi ve mühendislik çözümlerinin küresel, ekonomik, çevresel ve toplumsal alandaki etkisini dikkate alan bilinçli kararlar verebilme
-
Uygun öğrenme stratejilerini kullanarak gerektiğinde yeni bilgileri edinme ve uygulayabilme
Değerlendirme Tipi
-
Yazılı sınav
-
Ödev
-
Dönem projesi
|
|
İçerik
|
|
1. hafta: |
Kent içi Ulaştırma: Giriş |
2. hafta: |
Kent içi Ulaştırma Sistemleri |
3. hafta: |
Kent içi Ulaştırma Problemleri |
4. hafta: |
Kent içi Ulaştırma Problemlerinin Çözüm Yöntemleri |
5. hafta: |
Kent içi Ulaştırma Modelleri |
6. hafta: |
Ulaştırma ve Çevre |
7. hafta: |
Ulaşım Planlaması ve Politikaları |
8. hafta: |
Erişilebilirlik & Hareketlilik (Ara Sınav) |
9. hafta: |
Kent içi Ulaştırma Modelleri, Veriler, Regresyon Analizi |
10. hafta: |
4 Aşamalı model: YOLCULUK ÜRETİMİ (Proje) |
11. hafta: |
4 aşamalı model: YOLCULUK DAĞITIMI |
12. hafta: |
4 aşamalı model: TÜREL DAĞILIM |
13. hafta: |
4 aşamalı model: ATAMA |
14. hafta: |
Kent içi Ulaştırma Modelleri, yeni yöntemler |
15. hafta*: |
- |
16. hafta*: |
Final Sınavı |
Ders kitapları ve materyaller: |
C.A. O’Flaherty, Transport Planning and Traffic Engineering, Arnold Publications, 1997. |
Önerilen kaynaklar: |
Jean-Paul Rodrigue The Geography of Transport Systems (2006) M. Kutz, Handbook of Transportation Engineering, McGraw Hill, 2003. F.L. Mannering, S.S. Wasburn, W.P. Klareski, Principles of Highway Engineering and Traffic Analysis, John Wiley& Sons Inc., 2009.
|
|
* 15. ve 16. haftalar arası final sınavına hazırlık haftası bulunmaktadır.
|
|
|
|
Değerlendirme
|
|
|
Değerlendirme tipi |
Hafta numarası |
Ağırlık (%) |
|
Ara sınavlar (Vizeler): |
8 |
25 |
Dönem içi diğer çalışmalar: |
|
0 |
Proje: |
10 |
15 |
Ödev: |
3 |
10 |
Kısa sınav (Quiz): |
|
0 |
Final sınavı: |
16 |
50 |
|
Toplam ağırlık: |
(%) |
|
|
|
İş yükü
|
|
|
Etkinlik |
Süre (Haftalık saat) |
Toplam hafta sayısı |
Dönem boyu toplam iş yükü |
|
Dersler (Yüz yüze öğretme): |
3 |
14 |
|
Ders dışı bireysel çalışma: |
1 |
16 |
|
Uygulama, Rehberli problem çözme: |
0 |
0 |
|
Ödev: |
5 |
2 |
|
Dönem projesi: |
10 |
1 |
|
Dönem projesi sunumu: |
0 |
0 |
|
Kısa sınav (Quiz): |
0 |
0 |
|
Ara sınav için bireysel çalışma: |
7 |
1 |
|
Ara sınav (Vize): |
2 |
1 |
|
Final sınavı için bireysel çalışma: |
10 |
1 |
|
Final sınavı: |
3 |
1 |
|
|
|
Toplam işyükü: |
|
|
|
Toplam AKTS kredisi: |
* |
|
* AKTS kredisi, toplam iş yükünün 25'e bölümüdür. (1 AKTS = 25 saatlik iş yükü)
|
|
|
-->